Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2598)
Vierailija kirjoitti:
Että esim. nimet Lempi ja Lumi taipuvat Lemmen ja Lumen.
Tai en muista onko tuo taivutus nykyään jopa hyväksytty, mutta minun korvaani Lempin ja Lumin kuulostaa vaan paremmalta.
Nimet taipuvat juuri noin: Lempin, Lumin, Tuulin, Merin, Pilvin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunta hyötyy lasten huostaanotoista.
Niinpä. Sijoituslaitokset ja sijaisvanhemmat niistä hyötyy.
Rahallisesti ei hyödy kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että esim. nimet Lempi ja Lumi taipuvat Lemmen ja Lumen.
Tai en muista onko tuo taivutus nykyään jopa hyväksytty, mutta minun korvaani Lempin ja Lumin kuulostaa vaan paremmalta.
Nimet taipuvat juuri noin: Lempin, Lumin, Tuulin, Merin, Pilvin jne.
Jep, ja nykyään sukunimen saa taivuttaa, joskin parempi ettei.
Juha Sipilä on vanhoillislestadiolainen (ei ole vaan Rauhan sanan lestadiolainen)
Vieraita aikuisia vierastava lapsi on jotenkin ressukka ja sitten kun ei enää vierasta, on vihdoin hyvin koulutettu ja reipas.
Kiltti vauva ei itke.
Maidontulo vaan loppuu ykskaks.
Lehmänmaito on terveellistä ja kasvattaa vahvat luut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunta hyötyy lasten huostaanotoista.
Niinpä. Sijoituslaitokset ja sijaisvanhemmat niistä hyötyy.
Rahallisesti ei hyödy kukaan.
Tässä tuli yksi todella yleinen harhaluulo. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti törmää siihen, että ihminen käyttää sanaa "omatunto" virheellisesti itsetunnon synonyyminä.
Itsetuntohan on sitä, miten arvokkaaksi tuntee itsensä ihmisenä yleensä ottaen, kun taas omatunto on sitä, tunteeko syyllisyyttä jostain.
Itsetunto on sitä miten hyvin ja realistisesti itsensä tuntee. Hyvä itsetunto ei välttämättä ole sellaisella joka pitää itseään ylivertaisena.
Eikö itsensä hyvin tunteminen ole hyvää itsetuntemusta eikä itsetuntoa?
Hyvä itsetunto ehkä vaatii hyvän itsetuntemuksen (vai?), mutta johtaako hyvä itsetuntemus automaattisesti myös hyvään itsetuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
? Mitäs ne sitten on?
No piru vie nyt. Huuliin laitetaan täyteaineita, esim. hyaluronihappoa. Tarkoitushan on pullistaa huulia, ikään kuin täyttää niitä. Botox ei täytä mitään. Se on botuliinia, hermomyrkkyä, jota pienissä määrin voidaan käyttää vaikka otsaryppyjen silottamiseen, koska se lamaa otsan pieniä lihaksia niin että ei pääse kurtistelemaan kulmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti törmää siihen, että ihminen käyttää sanaa "omatunto" virheellisesti itsetunnon synonyyminä.
Itsetuntohan on sitä, miten arvokkaaksi tuntee itsensä ihmisenä yleensä ottaen, kun taas omatunto on sitä, tunteeko syyllisyyttä jostain.
Itsetunto on sitä miten hyvin ja realistisesti itsensä tuntee. Hyvä itsetunto ei välttämättä ole sellaisella joka pitää itseään ylivertaisena.
Eikö itsensä hyvin tunteminen ole hyvää itsetuntemusta eikä itsetuntoa?
Hyvä itsetunto ehkä vaatii hyvän itsetuntemuksen (vai?), mutta johtaako hyvä itsetuntemus automaattisesti myös hyvään itsetuntoon?
Näin mäkin ajattelisin.
Vierailija kirjoitti:
Totisen näköinen ihminen ei ole vihainen ei pahalla päällä, vain väsynyt.
resting bitch face. Ei tarvitse olla edes väsynyt, jonkun keskittynyt ilme näyttää vihaiselta. Joku rentoutuu naama totisena. Ei kaikkien tunteet näy naamasta.
Moni kirjoittaa esim. 10-vuotta. Ymmärrän sen vielä 10-vuotiaalta.
Se kun ihmiset jotka viihtyy omissa oloissaan kutsuu itseään antisosiaaliseksi. Vaikka oikeasti kyseessä on asosiaali tai introvertti. Antisosiaalisuus tarkoittaa ihan eri asiaa.
Että paksun kirjan lukeminen on kovaa ja ankeaa työtä.
Jos sinulla on autismin kirjon oireyhtymä, niin olet samanlainen kuin Sademies-elokuvan päähenkilö. Sinä siis asut asuntolassa, et osaa puhua kunnolla, noudatat pikkutarkkoja päivärutiineja, muistat ulkoa kaiken minkä olet lukenut, osaat sanoa kuinka monta tulitikkua maahan tippui vain vilkaisemalla niitä jne. Minulla esimerkiksi on sosiaalisia vaikeuksia ja kommunikoin paremmin kirjoittamalla kuin puhumalla mutta en todellakaan muista jotain lukemaani kirjaa ulkoa luettuani sen ja osaan asua itsenäisesti kunhan saan siihen jonkin verran apua joissain asioissa.
Että eläin on ihmistä arvottomampi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmetellään ja loukkaannutaan kun lääkäri ohjaa psykologille, vaikka potilaalla on fyysinen, "todellinen", sairaus. Luullaan että (selkeästä diagnoosista ja muista hoidoista huolimatta) lääkäri luulee että potilaalla on "päässä vikaa".
Eka käynti menee sitten selittäessä, että tietyt psykologiset menetelmät tms. voivat (osaltaan) auttaa tai helpottaa oloa vaikka kyseessä on fyysinen vika. Niiden muiden hoitojen lisäksi.
Jos vielä lääkäri on määrännyt kipulääkkeeksi masennuslääkkeen (kertomatta asiaa kunnolla), niin siitä vasta riemu repeää.
Onneksi potilaat ovat pääsääntöisesti jo ekan käynnin jälkeen tyytyväisiä ja halukkaita tulemaan uudestaan.
Taidat olla juuri semmoinen helv_tin pas_a lääkäri, joka on tunkemassa joka vaivaan aina masennuslääkkeet selvittämättä vaivan oikeaa syytä. Häpeä! Luvat pois tommoisilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä enemmän sellainen tapa ja tietämättömyyttä. Alkoi ärsyttää hotelliaamiaisella kun hyvin harva tuntuu tajuavan, ettei sillä voirasiassa tai hillopurkissa töröttävällä ottimella jäädä tuntikausiksi voitelemaan omaa leipää. Sillä sipaistaan se aine oman leivän kulmaan tai lautasen reunaan ja levitetään omalla veitsellä/lusikalla. Hämmästyttävän harva tulee ajatelleeksi esim allergisia tuossa, ja kestäähän se kauan myös kun jokainen jää 20 sekunniksi hartaasti voitelemaan sitä leipää.
Jotkut ihmiset ovat tosi epäkäytännöllisiä juuri tuolla tavalla eivätkä yhtään (tai siltä se ainakin tuntuu) osaa arvioida mikä olisi kaikkien kannalta nopein tai kätevin tapa toimia. Esim. jos vessassa on pitkät jonot, niin ensin valittavat siitä, mutta kuitenkin jäävät pesemään käsiään ja ehkä meikkaamaankin sinne vessakoppiin, eivätkä siihen missä on yhteiset lavuaarit ja peilit. Kassalla pönöttävät tyhjänpanttina, ja alkavat kaivaa lompakkoa vasta kun loppusumma on sanottu, missäs mulla olikaan ne (vanhentuneet) alennuskupongit, etukortit ja ootapas kun lasken oliko mulla tarpeeksi kolikoita, ei tietenkään...
Minä teen kaiken just niin hitaasti kuin huvittaa. Lähde pois jonosta jos et kestä. Ei mua sun jutut kuule kiinnosta!
Vierailija kirjoitti:
Se, että kassatyöntekijällä oletetaan olevan oikeus muuttaa hintoja! Vaikka siihen ei olisi mitään kunnon perusteluja.
(niin ja kassahan on myös se piru joka on päättänyt tuotteiden hinnat, palautusoikeudet ymsp )
P*erkele että nakertaa tämä työ joskus.
No mikä se "kunnon perustelu" on?
Vierailija kirjoitti:
Että eläin on ihmistä arvottomampi.
Voisitko vielä avata tätä lisää? Tarkoitatko, että eläimen elämä on yhtä arvokas ja tärkeä kuin ihmisen? Miten se arvokkuus määritellään?
Itse en osaa ajatella, että esimerkiksi ketun elämä olisi yhtä arvokas kuin minun. Mutta miten se määritellän. Ajoin viikko sitten ketun yli ja se kuoli. Heitin raadon pois tienlaidasta metsään. Kukaan ei esimerkiksi kaipaa sitä kettua. (Uroskettu, niin ei sillä ole poikasiakaan kasvatettavana.)
Ja osassa tapauksista myös lapset.