Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2598)

Vierailija
601/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti törmää siihen, että ihminen käyttää sanaa "omatunto" virheellisesti itsetunnon synonyyminä.

Itsetuntohan on sitä, miten arvokkaaksi tuntee itsensä ihmisenä yleensä ottaen, kun taas omatunto on sitä, tunteeko syyllisyyttä jostain.

Itsetunto on sitä miten hyvin ja realistisesti itsensä tuntee. Hyvä itsetunto ei välttämättä ole sellaisella joka pitää itseään ylivertaisena.

Vierailija
602/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jos seurustelee trans taustaisen ihmisen kanssa, niin on automaattisesti homo/lesbo tai vähintään bi.

Ei. Se ei tarkoita että mies olisi homo jos alkaisi tapailemaan transnaista.

Lähipiirissä on tälläinen tapaus jossa mies oli kertonut vanhemmilleen, sukulaisilleen ja ystävilleen uuden kumppaninsa taustasta ja häneltä oltiin kysytty että ootko sitten ollut aina homo ja että miksi et ole tullut kaapista ulos aikaisemmin.. niinku wtf? Tekeekö sekin sitten homoksi jos tapailee naista jolta puuttuu vaikka kohtu? Tai joka ei voi saada lapsia. Huoh.

Olen nähnyt useamman kerran kyseisen pariskunnan ja jutellutkin tuon naisen kanssa ja ei siitä ikinä uskoisi että on trans. On hyvin siro vartaloltaan ja todella kaunis kasvoiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se että heti 30 täytettyäsi et saisi enää käydä bilettämässä vaikka kerran kaks kuukaudessa ku heti aletaan puhumaan että on ihan hukassa tai että on alkoholi ongelma tai on jäänyt päälle ikuinen nuoruus? Tuo ärsyttää niin paljon.

Vierailija
604/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asiakas on aina oikeassa

Tämä on asiakaspalveluohje. Eli päättyy kaupankäynti miten tahansa, asiakkaalle on jäätävä se tunne, että hän voitti,että hän oli oikeassa. Silloin asiakassuhde jatkuu, ja yritys voittaa.

Vierailija
605/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että "stara" tarkoittaa ketä tahansa yhden hitin teini-ihmettä. Ei tarkoita. Sana tulee venäjästä ja tarkoittaa vanhaa, kokenutta konkaria.

Eikö se tule englanninkielisestä sanasta "star", joka tarkoittaa tähteä?

Ei, ei tule. "Stara" on tullut suomalaisslangiin venäjästä jo autonomian aikana. Käytetään sitä oikein.

En usko ennen kuin näen todisteen.

Vierailija
606/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että n-kirjaimeen päättyviä sanoja/nimiä ei tarvitsisi taivuttaa. Esim.

Finrexin: "Juon Finrexiä".

Tai Celine Dionin kappale muuttuu Celine Dion kappaleeksi.

Vierailija
607/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun deja vun kokeneet ihmiset ei tajua mistä on kyse ja jankkaa vaan, että ne on nähneet sen tilanteen joskus unessa.

Vierailija
608/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jos ihmisellä on adhd niin automaattisesti ajatellaan että on hyperaktiivinen säheltäjä ja tyhmä.

Adhd ihminen voi olla hyvin rauhallinen ja seesteisen oloinen. Se kaaos on pään sisällä ja uuvuttaa paljon.

Vierailija
609/2598 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen siinä iässä että kavereiden vanhemmat ovat tulleet tiensä päähän, niin kaikkinaiset luulot/väärät tiedot pesänselvityksistä, perunkirjoituksista ja perinnönjaoista. Olen huomannut, että mitä pienempi kuolinpesä, sitä enemmän näitä ihme höpötyksiä näiden ihmisten suusta tulee. Näitä on nyt viimeisen parin vuoden aikana ollut niin paljon, että vaan hymähtelen. Kun edes käsite kuolinpesä ei ole hallussa, tyyliin 'pesään kuulun minä, mun veli ja hänen vaimonsa'.

Ei näitä asioita voi eikä tarvitse kaikkien tuntea, mutta kaikilla on nykyisin mahdollisuus ottaa asiposta selvää,

Vierailija
610/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että esim. nimet Lempi ja Lumi taipuvat Lemmen ja Lumen.

Tai en muista onko tuo taivutus nykyään jopa hyväksytty, mutta minun korvaani Lempin ja Lumin kuulostaa vaan paremmalta.

Vierailija
611/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölöö. Hankoo. "Mun kaveri asuu Töölöössä."  "Lähdetään kesällä Hankooseen." Sietämätöntä!!! Ne ovat Töölö, Hanko = Töölössä, Hankoon. Vain näin muutaman esimerkin mainitakseni. 

Thaimaaseen...mikä sellainen paikka on? Thaimaahan jos lähtee niin ymmärrän mistä puhutaan. WT-porukka lähtee thaimaaseen.

Tässä asiassa ole valitettavasti väärässä. Töölö - Töölöössä ja Hanko - Hankoossa ovat ihan eri asioita, ensimmäinen on oikein ja toinen väärin.

Töölö on ruotsiksi Tölö, ja on ihan luontevaa sanoa Töölöössä jos on tottunut ajattelemaan nimen ruotsinkielisenä. Aivan kuten, mennään Björkööhön, ei siis Björköön tai Sandööhön, ei Sandöön.

Hanko sen sijaan on suomenkielinen nimi, eikä ole mitään perusteita sanoa Hankooseen.

Selityksessäsi ei ollut mitään järkeä.

Kokeile näin: omena putosi maaseen - omena putosi maahan. Kumpi on oikein? Sitten sovella samaa ThaiMAAhan.

Vierailija
612/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Karvat kasvaa nopeammin / tuuheampina kun sheivaa."

Karva kasvaa ihon alta, karvatupessa olevasta juuresta. Se juuri ei tiedä, mitä ihon pinnalla tapahtuu. Eli sheivaaminen ei kiihdytä karvan kasvua, eikä se tee kenestäkään apinaa muistuttavaa karvahirviötä.

Tuolla ihme logiikallahan katoaisi miesten kaljuuntumisongelma. "Hei, vedetään sun pää kokonaan klaniksi, niin hiukset kasvaa tuuheampina!" Tai jokaisen naisen kannattaisi vetää päänsä kaljuksi, kun tukka kasvaa nopeasti ja hiukset muuttuvat mystisesti tuuheammiksi.

Samaa sarjaa: tukka kasvaa nopeammin jos antaa kampaajan tasoittaa haarahiukset/kuivat latvat pois säännöllisesti.

Ei pidä paikkaansa. Hius kasvaa päänahasta päin, juuri ei tiedä mitä hiuksen kärjessä on tekeillä. Tukka kasvaa nopeiten jos siihen ei koske saksilla ollenkaan.

Toinen asia on sitten kokonaan se, onko tukka hyvännäköinen.

Itseasiassa ei ole ihan näinkään! Jos tukkaa ei koskaan leikkaa, latva haaroittuu ja ohenee. Pitkässä, haaroittuneessa tukassa päänahan rasva ei pääse kulkeutumaan tehokkaasti hiuksen latvaan asti, jolloin hius lopulta haurastuu ja katkeaa nopeammin kuin tasaisin väliajoin leikattu tukka.

Hiusten leikkaaminen ei siis nopeuta hiustenkasvua mutta mahdollistaa yleensä pidempien hiusten kasvattamisen.

Vierailija
613/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia omaan alaan liittyviä:

- eläimillä ei ole tunteita. 

- kaikki eläinlajit ovat matkalla ihmisiksi 

- evoluutio "on suunnitellut" jotakin. AAARGH evoluutio on ilmiön nimi, ei se suunnittele yhtään mitään! Vähän sama kuin sanoisi, että vesisade suunnittelee!

Vierailija
614/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta hyötyy lasten huostaanotoista.

Vierailija
615/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

? Mitäs ne sitten on?

Vierailija
616/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että yhteishuoltajuudessa lapsen kanssa ulkomaille matkustamiseen tarvitaan exän lupa ja että vanhempien velvollisuus huolehtia lapsensa elatuksesta (koulutuksen avustamisesta) loppuu kuin seinään, kun lapsi täyttää 18. Se, että elatusmaksun edellytys on, että lapsi tapaa etävanhempaansa ja että vanhemmalla on tapaamisoikeus lapseensa. Näitä on tullut kaverin kanssa selviteltyä, ja yllättävän hakoteilla vanhemmat on lastensa oikeuksista. 

Lasta EI saa viedä ulkomaille ilman toisen vanhemman kirjallista lupaa.

Myöskin isovanhemmat tarvitsevat tämän luvan.

Vierailija
617/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölöö. Hankoo. "Mun kaveri asuu Töölöössä."  "Lähdetään kesällä Hankooseen." Sietämätöntä!!! Ne ovat Töölö, Hanko = Töölössä, Hankoon. Vain näin muutaman esimerkin mainitakseni. 

Thaimaaseen...mikä sellainen paikka on? Thaimaahan jos lähtee niin ymmärrän mistä puhutaan. WT-porukka lähtee thaimaaseen.

Tässä asiassa ole valitettavasti väärässä. Töölö - Töölöössä ja Hanko - Hankoossa ovat ihan eri asioita, ensimmäinen on oikein ja toinen väärin.

Töölö on ruotsiksi Tölö, ja on ihan luontevaa sanoa Töölöössä jos on tottunut ajattelemaan nimen ruotsinkielisenä. Aivan kuten, mennään Björkööhön, ei siis Björköön tai Sandööhön, ei Sandöön.

Hanko sen sijaan on suomenkielinen nimi, eikä ole mitään perusteita sanoa Hankooseen.

Selityksessäsi ei ollut mitään järkeä.

Kokeile näin: omena putosi maaseen - omena putosi maahan. Kumpi on oikein? Sitten sovella samaa ThaiMAAhan.

Näinhän se on. Sitten on muutamia poikkeuksia, jotka pitää tietää, vaikka ne hassuilta kuulostavatkin. = olen kotoisen Valkeakoskelta (kuulostaa korvaan ok), mitta Valkeakoskella asuville oikea tapa on sanoa ja kirjoittaa = olen Koskista. Hassua. Kielemme ei ole niin yksinkertaista kuin luulisi, mutta lohdutuksena voi sanoa, että kaikki ymmärtävät mistä on kyse. Paikkakuntien nimet ovat siis vaikeita.

Vierailija
618/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että n-kirjaimeen päättyviä sanoja/nimiä ei tarvitsisi taivuttaa. Esim.

Finrexin: "Juon Finrexiä".

Tai Celine Dionin kappale muuttuu Celine Dion kappaleeksi.

No tämä! Lukion ruotsinopettajani sanoi Afganistanista puhuttaessa, että joku on kotoisin "Afganistasta".

Ja sitten on etunimet. "Tämä on Benjamin kirja, vietkö sen Benjamille." Argh :D

Vierailija
619/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että toisten huomioonottamista pidetään heikkoutenani.

Vierailija
620/2598 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunta hyötyy lasten huostaanotoista.

Niinpä. Sijoituslaitokset ja sijaisvanhemmat niistä hyötyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi