Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu ettei elämässä ole aikaa millekään muulle kuin työlle, muita?

Vierailija
28.02.2018 |

Olen alkanut pikkuhiljaa masentumaan kun tuntuu ettei elämässä ole mitään muuta iloa kuin työ. Mistä te muut löydätte sitä?

Esimerkiksi tänään heräsin klo 7, lähdin töihin 7:45 ja aloitin työt klo 9:00. Töistä pääsin lähtemään 17:40 ja kotona olin 19:10. Nyt tässä olisi pari tuntia aikaa ennen suihkua ja nukkumaanmenoa. Sekin aika menee kaupassa käyntiin ja pyykinpesuun. Onko elämä oikeasti vain tätä? Masentavaa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niitä valintoja. Itse olen AINA pyrkinyt muuttamaan koulun/työpaikan läheisyyteen. Eikai kukaan jaksa mitään tunnin pituisia matkoja? Pidentää päivää ihan hirveästi! Eri asia toki jos työmatkat lasketaan jo työajaksi!

Onnekas sinä. Minun työpaikkani on Helsingin ydinkeskustassa eikä mulla ole mitään saumaa saada lähistöltä edullista vuokra-asuntoa tai lainaa 20 neliön koppia isompaan asuntoon, ei varmaan edes siihenkään. Jos olisi puoliso jakamassa kustannuksia, asia olisi eri.

Vierailija
42/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hyppäämään pois sieltä oravanpyörästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niitä valintoja. Itse olen AINA pyrkinyt muuttamaan koulun/työpaikan läheisyyteen. Eikai kukaan jaksa mitään tunnin pituisia matkoja? Pidentää päivää ihan hirveästi! Eri asia toki jos työmatkat lasketaan jo työajaksi!

Omani ja puolisoni työpaikkojen välimatka on noin 50 km. Eli edessä olisi sitten ilmeisesti mieheni työpaikan vaihto, paitsi että hän viihtyy nykyisessä paikassaan. Lisäksi asuntolainaa pitäisi ottaa noin 30-40 000 euroa lisää, jos haluamme samankokoisen ja suht samantasoisesti remontoidun asunnon. Se on paljon kun molempien palkka pyörii parissa tonnissa. Pienempi asunto ei ole ratkaisu enää. Asioita on mietitty paljon, en vain tiedä mistä kannattaa oikeasti luopua.

Vierailija
44/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennä edes vähän työaikaasi, älä tee joka päivä ylitöitä(jos niitä on ”pakko” tehdä, niin vain 1-2 iltana/viikko.

Työmatkasi on tosiaan pitkä, olisiko etätyö mahdollista ainakin joskus?

Käy kaupassa harvemmin ja osta enemmän sillon; ei mene aikaa siihen.

Yritä jaksaa liikkua, ulkoilla tai harrastaa edes jotain.

Pidä säännöllisesti edes lyhyitä lomia.

Vierailija
45/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymmentä vuotta toistasataa yli 12 tuntista työpäivää vuodessa ja työmatkat siihen päälle, kohteet vaihtelivat niin ei kannattanut muuttaa, puolet viikonlopuistakin töissä. Pari vuotta sitten kysyin lääkäreiltä miksi en jaksa enkä viitsi tällaista enää, eivät löytäneet mitään muuta syytä kuin ikäni ja ylipainon.

Vähemmälläkin pärjää, 8 tuntia päivässä pitäisi riittää. Parin tonnin itsemaksettu eläkekin lisänä auttaa sinnittelemään viralliseen eläkeikään asti.

Vierailija
46/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla iltaa vielä monta tuntia, ennenkun täytyy mennä nukkumaan. Sähän saat nukkua tosi myöhään työpäivinä.

Pystytkö sä järkkäämään mitenkään sitä, että voisit mennä aiemmin töihin? Sun työpäivä venyy myöhään kun meet vasta 9.00 töihin.

Ja joo, tiedän että vuorokaudessa on silti sama määrä tunteja, mut iltaan tuntuu jäävän enemmän aikaa, kun pääsee aiemmin töistä, vaik saman tuntimäärän ois päivittäin töissä.

Mä meen töihin klo 04-06, niin pääsen ajoissa kotiin vaik tekiskin ylitöitä, ottais torkut jne, mut silti iltaan jää hyvin aikaa tehdä muutakin.

Mullakin on vielä useampi tunti aikaa ennenkun tarvii mennä nukkumaan, ellen sit ihan superaikaisin yritä saada unta.

Vierailija
47/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään 5.30 ja lähden töihin 6.45, parkkipaikat on lopussa klo 7.15. Kotiin pääsen klo 15.15 ja oon himassa noin 15.35. Nukkumaan klo 21. Illat on lyhyitä kyllä...

Vierailija
48/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin uudet duunit syksyllä ja siitä asti mun elämä on mennyt kuin sumussa. Painan noin 40-50h viikossa hommia ja aika-ajoin tuntuu siltä ettei jaksa tätä rumbaa. Rahaa tulee mut en tiedä onko se sit sen arvoista ettei pysty tekeen muuta sinä vähänä vapaa-aikana kuin lepäämään ja käymään kaupassa vattu jee. Mul ei ole minkäänlaista sosiaalista elämää töiden ulkopuolella. Ei puhettakaan että viikonloppuna jaksaisi radalle lähteä krapulaa hommaamaan vaan kyl se himas yksin menee. 

Kelailin et koitan kestää hammasta purren kesään asti ja sen jälkeen tulevaisuus on täysin auki.

Vierailija
49/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni reilu 2-vuotta nykyisessä työssä. Edelliset 1,5- vuotta ollut jatkuvaa taistelua jaksamisen ja työn mielekkyyden vuoksi. Päätös tälle kamaluudelle koittaa vihdoinkin tulevan viikon perjantaina. Ilmoltin esimiehelleni, etten enää jatka.

Innolla kohti tulevaa ja toivottavasti mieluinen työ tai kokonaan uusi ammatti odottaa tulevaisuudessa!

Vierailija
50/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt etsiä jotain viikonlopputyötä, joku 6-8 tuntia äivä ois ok, kun itsellä ei ole mahdollista tehdä paljoa ylitöitä, työpäivät on aina vaan sen 8-9 tuntia, ja vapaa-aikaa jää sen takia niin älyttömän paljon.

Vierailija
51/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 6.10, lähden töihin 6.45 ja työt alkaa klo 7.00.Työpäivä loppuun klo 15 ja olen kotona 15.15.en millään jaksaisi pidempää työmatkaa, nyt jää sopivasti aikaa urheiluun, kotitöihin ja lepäämiseen.

Vierailija
52/57 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyyh... meitsi alottaa työt melkein aina puoli seitsemän ja lopettaa yleensä neljältä, mutta usein vasta kahdeksalta illalla. Olisikin 8 tuntia päivässä, niin olis ihan sikana vapaa-aikaa. 12h vuorot ei mitään uutta. Tätä painetaan usein 6 päivää viikossa. Luksusta, jos on kaksi vapaapäivää peräkkäin.

Vierailija
53/57 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksinkuljettaja147 kirjoitti:

No voi nyyh... meitsi alottaa työt melkein aina puoli seitsemän ja lopettaa yleensä neljältä, mutta usein vasta kahdeksalta illalla. Olisikin 8 tuntia päivässä, niin olis ihan sikana vapaa-aikaa. 12h vuorot ei mitään uutta. Tätä painetaan usein 6 päivää viikossa. Luksusta, jos on kaksi vapaapäivää peräkkäin.

Miten järjestät muun elämän tuolla aikataululla? Kaverit, liikunnan, kotityöt jne?

Vierailija
54/57 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla tunnin työmatka on sääntö, ei poikkeus (kun ottaa huomioon kävelyt, odotusajat ja vaihdot).

Vierailija
55/57 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tällä hetkellä siinä onnellisessa asemassa että voin tehdä viikoista riippuen vain 3-4 päivää töitä. vapaa-aika menee toipuessa, levätessä, kotitöitä tehden ja suunnitelmia laatien. ja sosiaalistakin elämän yritän elää jonkun verran.

oravanpyörässä ehdin olla vuosikymmenen, rahallisesti ei jäänyt mitään käteen vaan kaikki meni elämiseen ja taivaan tuuliin, en tiedä mihin. varmaan kahvitteluun helsinkiläisissä 5€  cappucino ja 10€ voileipä lattekahviloissa. 

nyt yritän vielä säästää pienistä tuloista

Vierailija
56/57 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen tällä hetkellä siinä onnellisessa asemassa että voin tehdä viikoista riippuen vain 3-4 päivää töitä. vapaa-aika menee toipuessa, levätessä, kotitöitä tehden ja suunnitelmia laatien. ja sosiaalistakin elämän yritän elää jonkun verran.

oravanpyörässä ehdin olla vuosikymmenen, rahallisesti ei jäänyt mitään käteen vaan kaikki meni elämiseen ja taivaan tuuliin, en tiedä mihin. varmaan kahvitteluun helsinkiläisissä 5€  cappucino ja 10€ voileipä lattekahviloissa. 

nyt yritän vielä säästää pienistä tuloista

Tosiaan joskus tulee vielä mietittyä hintoja ns mummon markoissa ja noilla hinnoilla kahvi ja voileipä maksaisi semmoisen 90 markkaa.

Huh. mieluummin kannattaa vääntää kahvit ja spesiaalileivät kotona.

Hintataso on erittäin korkea Suomessa ja erityisesti Helsingissä. Alepakaan ei ole mikään halpa vaan kyllä niissäkin hinnoissa kaikki katteet vedetään välistä johonnkin ja kuluttaja makselee. Sori aiheen vierestä

Vierailija
57/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole töitäkään enää kohta jos rokottamattomuus aiheuttaa potkut. Ois hienoa saada siihen kansalaisaloitteeseen lisää nimiä ettei influenssapiikin ottamatta jättämisestä tarvi uudelleen kouluttautua..