Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö ateisteja tyhminä?

Yngwie Malmsteen
28.02.2018 |

minä pidän

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa.

Vierailija
2/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, kun minä pidän uskovaisia vähän yksinkertaisina. Tai no, vähän ja vähän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että lyönkö ateistit yhteen nippuun ja totean että tyhmiä ovat? Vai mitä tarkoitat? Ja siis uskovat ihmiset omaan nippuunsa ja koko kasa on viisaita?

Sori mutta jos tässä joku on tyhmä niin sinä ja sun kysymys.

Olen uskossa oleva ihminen jos se pitää tässä jotenkin ilmaista.

Vierailija
4/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan tutkittua tietoa että uskovaiset ovat ateisteja keskimäärin tyhmempiä.

Vierailija
5/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan tutkittua tietoa että uskovaiset ovat ateisteja keskimäärin tyhmempiä.

Totta tästä on ihan tutkimuskin tehty ja se ei mairitellut uskovaisia.Mutta pitää silti ihmetellä ketjun aloittajaa joka postaa päivittäin useita ketjuja asiasta onko se uskovaisen elämä noin kamalaa?

Vierailija
6/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ihmisoä tyhminä sillä perusteella, mitä he uskovat (tai kuvittelevat ettievät usko). Ihmisen aivojen rakenne on sellainen, että johonkin uskoo joka tapauksessa, jollei uskontoon niin polittiiseen järjestelmään, aatteeseen, tieteeseen, johonkin. Ja on luonnollista kuvitella olevana muita oikeammassa - jos ajattelisi olevansa väärässä, muuttaisi tietystti mielipidettään.

Mutta pidän tyhmänä ihmisiä, jotka eivät halua ymmärtää muiden ihmisten ajatuksenjuoksua, vaan tyytyvät pilkkaamaan sitä. Se on älyllisesti laiskaa.

Vierailija
7/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

remus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tästä on ihan tutkimuskin tehty ja se ei mairitellut uskovaisia.Mutta pitää silti ihmetellä ketjun aloittajaa joka postaa päivittäin useita ketjuja asiasta onko se uskovaisen elämä noin kamalaa?

Joku uskovainenhan kerran täällä paasas kuinka ateistit ovat tutkimusten mukaan keskimääräistä tyhmempiä. 😂 jostain kumman syystä ei voinut sitä tutkimusta koskaan linkata. :D

Vierailija
8/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ateismissa ole kyse tyhmyydestä.

On kyse siitä ettei ole saanut ottaa Jeesusta sydämeensä, vapahtajakseen. Olen surullinen ateistien puolesta.

Vierailija
9/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä ihmisoä tyhminä sillä perusteella, mitä he uskovat (tai kuvittelevat ettievät usko). Ihmisen aivojen rakenne on sellainen, että johonkin uskoo joka tapauksessa, jollei uskontoon niin polittiiseen järjestelmään, aatteeseen, tieteeseen, johonkin. Ja on luonnollista kuvitella olevana muita oikeammassa - jos ajattelisi olevansa väärässä, muuttaisi tietystti mielipidettään.

Mutta pidän tyhmänä ihmisiä, jotka eivät halua ymmärtää muiden ihmisten ajatuksenjuoksua, vaan tyytyvät pilkkaamaan sitä. Se on älyllisesti laiskaa.

Tätä iänikuista uskisten mantraa minä en käsitä, väitettä että ”Jokainen uskoo johonkin”. Jos nyt uskon edustukselliseen demokratiaan niin onko se jotenkin sama asia uskoa Jeesukseen Kristukseen?

Minusta, ei nyt ihan.

Vierailija
10/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen adventisti mutta tunnen muutaman ateistin. He ovat olleet äärimmäisen hyviä, empaattisia ja älykkäitä ihmisiä ja heillä on ollut erittäin hyvin perusteltuja näkemyksiä. Voisi sanoa että he ovat vaikuttaneet maailmankuvaani erityisen paljon ja kunnioitan heitä suuresti. Ja anteeksi ateistit jos te täällä olette, en tarkoita loukata, mutta uskon että te pääsette taivaaseen sillä teette hyviä tekoja hyvyyden tähden, ei minkään taivaallisen palkinnon takia!

Minun 5 vuotias on myös lupaava pikku ateistin alku ja ilmiselvä loogikko. Hyvin järkevästi hän kyselee miksi Jumala tuhosi dinossaurukset ja miksi on olemassa sairaudet. Minusta tuo ei ole tyhmää vaan nimenomaan älykästä!

Vierailija
11/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyse siitä ettei ole saanut ottaa Jeesusta sydämeensä, vapahtajakseen. Olen surullinen ateistien puolesta.

Mitä tarkoitat tuolla ettei ole saanut ottaa? Kuka on kieltänyt?

3

Vierailija
12/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suruasi ei kaivata. Kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
13/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olisi aivan naurettavaa pitää ketään tyhmänä siksi, ettei usko johonkin mitä ei suurella todennäköisyydellä ole edes olemassa. Päinvastoin.

Vierailija
14/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisilta puuttuu joku mutteri aivoista. Eihän kukaan aikuinen voi tosissaan uskoa johonkin humpuuki jumalalässytyksiin. Tai jos ihan oikeasti TOSISSAAN uskoo (mitä epäilen) niin siinä vaiheessa on pakko myöntää tämän kaltaisen ihmisen olevan yksinkertaisen aivoton. En vaan ihan oikeasti pysty uskoa siihen että joku oikeasti uskoo jumalaan...en vaan pysty. Toivon ihan tosissaan että nää ihmiset vaan pelleilee... :/

Vierailija
15/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäminen kannattaa aina. 

Vierailija
16/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin korkeasti koulutetuista suurempi osuus on ateisteja.

Väittäisin ateistisuudella ja älykkyydellä olevan korrelaatio keskenään.

Vierailija
17/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisilta puuttuu joku mutteri aivoista. Eihän kukaan aikuinen voi tosissaan uskoa johonkin humpuuki jumalalässytyksiin. Tai jos ihan oikeasti TOSISSAAN uskoo (mitä epäilen) niin siinä vaiheessa on pakko myöntää tämän kaltaisen ihmisen olevan yksinkertaisen aivoton. En vaan ihan oikeasti pysty uskoa siihen että joku oikeasti uskoo jumalaan...en vaan pysty. Toivon ihan tosissaan että nää ihmiset vaan pelleilee... :/

Ei usko ja aivottomuus kulje välttämättä käsi kädessä. On toki perheitä ja uskonyhteisöjä joissa ihmisiä ei kannusteta kriittiseen ajatteluun ja ne turhauttavat suunnattomasti minuakin.

Minä olen uskovaisesta perheestä ja olen tuntenut pienestä asti Jumalan läsnäolon. Se on kuin pieni aurinko sisälläni joka luo onnellisuutta, turvan tunnetta, rakkautta. Vaikea selittää. Ajattelen silti kriittisesti ja omilla aivoillani vaikka Jumalan/ pyhän hengen läsnäolon tunnenkin.

-se adventisti

Vierailija
18/47 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sellaisia ateisteja jotka tuhlaavat aikaansa väittelemällä kailtaistesi idioottien kanssa. 

Vierailija
19/47 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on myös ateisteja sekä uskiksia jotka kykenevät keskenään mielenkiintoiseen ja molempia osapuolia kunnioittavaan keskusteluun.

Minua ei muuten yksikään ateisti ole koskaan kutsunut idiootiksi enkä minäkään sellaiseksi kutsu tuntemiani ateisteja. Ovat älykkäitä ja empaattisia ihmisiä jotka mielellään pohtivat samoja aiheita kuten minäkin eli minkälainen on maailmankaikkeuden olemus tai mitä on oikea moraali jne.

-adventisti äiti

Vierailija
20/47 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Kyllähän heiltä tietty kokonaisuuden taju puuttuu mutta ei se tyhmää tee. Ehkä silloin ihmettelen jos on kova tarve arvostella uskovia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi