Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatuksia lapsettomuudesta, kun moni tuttava on kuollut viimeisten vuosien aikana?

Vierailija
28.02.2018 |

Taas yhdet kauniit hautajaiset takana. Ystävä sai elää täysipainoisen elämän. Hänestä ehti tulla isovanhempi 4 kertaa ja nautti eläkepäivistään vajaat 10 vuotta.

Näitä kun on tullut vastaan jo useita, niin entistä ikävämmältä alkaa tuntua laskea kukkia arkulle ja ajatella, että minun arkkuni luona ei seiso yhtään lastenlasta!

Miettikää tätä, ennen kuin päätätte jäädä vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Tyttäreni ei tahdo lapsia. Hänellä on vain työ, koiria ja mies. Hän sanoo, että voisin olla isoäiti koirille. Ei se tunnu samalta! Poikani on myös kertonut, että ei välttämättä tahdo lapsia.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, siinä vaiheessa kun sinun arkullesi kukkia lasketaan, et tiedä mitään siitä seisooko siellä yksi vai sata ihmistä.

Niin että keskity vain todellisiin ongelmiin. Ellei niitä ole, voit pitää itseäsi onnellisena.

Vierailija
2/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos alapeukusta! Tyttärenikin on antanut niitä aina, kun olen ottanut puheeksi ajan kulun ja lapset.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lohduttaudu sillä, että siellä arkussa et osaisi iloita niistä sinua surevista lapsenlapsista, koska olet kuollut.

Vierailija
4/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tuntevani jotain henkisessä kehossani vielä kuolemanikin jälkeen. Fyysisellä arkussa ei niin väliä.

ap

Vierailija
5/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet siis kuolemasi jälkeenkin olevasi niin pikkusieluinen että sinut haluamisesi ovat tärkeämpiä kuin tyttäresi onni? MINÄMINÄMINÄ loppuun asti ja vielä rajan toiselle puolelle?

Olisit itse tehnyt enemmän lapsia. Vaikka viisi. Tilastollisesti joku niistä olisi varmasti antanut sinulle niitä lapsenlapsia. Paitsi että eivät ne sinun olisi, vaan itsensä. Voi olla tuollainen mummo ei saisi lapsenlapsiaan ikinä nähdäkään.

Vierailija
6/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tuntevani jotain henkisessä kehossani vielä kuolemanikin jälkeen. Fyysisellä arkussa ei niin väliä.

ap

Miksi kannat huolta kuolemasta jos kerran olet kuolematon?

Vierailija
7/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että miksi koiria otetaan noin monta ja miksi niitä kutsutaan vauvoiksi, kun ne ovat eläimiä!

ap

Vierailija
8/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä elämässä oli tarkoitus tulla hyväksi isovanhemmaksi. Hyvä vanhempi olen jo ollut.

ap

Vierailija
9/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt tämäkin selvisi. Lapsia siis kannattaa tehdä, jotta on joku arkun ääressä seisomassa. Tämä on kyllä aika hulvaton.

-Vela

Vierailija
10/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että lapsesi pitäisi hankkia lapsia vain jotta sinun haudallasi seisoisi liuta lapsenlapsia? Bravo! Aplodit! Oolalaa mikä einstein sinä olet!

Joo.

0/5 tosi väsynyt provo.

Vierailija
11/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuoleman jälkeen ole ihan muut asiat tärkeitä. Eivät vainajien sielut enää liiku meidän elävien parissa.

Vierailija
12/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli 10 lasta. Yksin kuoli hoivakodissa. Kaikki lapset hajaantuneet ympäri maailmaa , ja vain kotimaassa asuvat tulevat hautajaisiin ens viikolla. Lapsenlapsia 14 ja heistä tulee 5. lapsenlapsenlapsia 4 joista ei yhtään tule hautajaisiin.

Minulla 1 lapsi ja 1 lapsenlapsi ulkomailla.

Joten ei lasten määrä takaa yhtään mitään.

Vierailija
13/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun jokainen voi päättää vain omasta elämästään. Voit itse hankkia lapsia mutta et voi päättää lastesi puolesta haluavatko he. Käsittämätöntä miten tämä on niin monelle kovin vaikea asia ymmärtää. Lastesi elämä ei enää kuulu sinulle heidän aikuistuttuaan.

Vierailija
14/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kannattaa tehdä ajoissa. On hyvä miettiä, että onko lapsi ehdoton nounou vai sittenkin jotain, joka voisi saada alkunsa ja kasvaa. 

Muistotilaisuudessa kuulee millaisia elämiä ihmisillä on takanaan. Siellä tehdään ikäänkuin yhteenveto vainajan koko elämästä. Harmi, ettei nuoremmilla ihmisillä ole yhtä usein tilaisuutta olla paikalla hautajaisissa , kun suurempi osa tutuista porskuttaa vielä nätisti elossa! Maailmankuva kapenee näin.

ap

Vierailija
15/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista, jos ei ole ketään jatkajaa, jolle antaisi muutamia vanhoja suvussa kulkevia esineitä ja valokuvia.

Enää ei ole merkitystä esi-isien valokuvilla eikä heidän tarinallaan. Kun jälkipolvia ei ole, kukaan ei muista sinua. Kukaan ei järjestä asioitasi ja pidä puoliasi, kun olet palvelutalossa.

Vierailija
16/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä iloitsisin lapsenlapsista kun vielä elän, kuoleman jälkeen asialla ei ole minulle mitään merkitystä.

Ystäväni hautajaisissa kadehdin vainajaa siitä että hänellä on jo lapsenlapsenlapsia, minulla on vain aikuiset lapseni. Joku vela tuskin ymmärtää tätä, normaali ihminen varmasti ymmärtää.

Vierailija
17/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle on merkitystä suvun, perheen jatkuvuus. Että traditiot, opit ja varallisuus siirtyvät eteenpäin kauniisti sukupolvien ketjussa.

Vierailija
18/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman energian mitä laittaa koiriin, voisi laittaa lapseen. Sitä paitsi koirat kuluttavat aika paljon ja kuolevat ihmisen kannalta aivan liian aikaisin. Koirat voivat viedä elämän parhaimmat vuodet, mitä tulee lisääntymiseen, hedelmällisyyteen ja jaksamiseen. Eläinlääkärikulut ja lihapitoinen ruoka maksaa ja toimii perusteluna sille, että "ei ole varaa lapsiin". Kun lapseni olivat pieniä, meille riitti yksi koira.

ap

Vierailija
19/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että miksi koiria otetaan noin monta ja miksi niitä kutsutaan vauvoiksi, kun ne ovat eläimiä!

ap

Lisäksi ne ovat erittäin riippuvaisia ihmisestä, eivätkä itsenäisty koskaan. Lisäksi sairastuessaan oksentelevat ja ripuloivat ihan minne sattuu.

Sitten emännät eivät halua ällöjä liian sitovia lapsia 😂

Vierailija
20/40 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni oli 10 lasta. Yksin kuoli hoivakodissa. Kaikki lapset hajaantuneet ympäri maailmaa , ja vain kotimaassa asuvat tulevat hautajaisiin ens viikolla. Lapsenlapsia 14 ja heistä tulee 5. lapsenlapsenlapsia 4 joista ei yhtään tule hautajaisiin.

Minulla 1 lapsi ja 1 lapsenlapsi ulkomailla.

Joten ei lasten määrä takaa yhtään mitään.

Miksi jätitte hänet yksin. Ja suorastaan törkeää, errä ulkomailla asuvat eivät viitsi mennä hänen hautajaisiinsa.

Seurasin yhtä yli ysikymppistä vanhusta eräällä osastolla. oli siellä lonkkamurtuman takia. Joka päivä sitä kävi vähintään 2 sukulaista katsomassa. Ja ne ei ollut todellakaan samat. Ajattelin, että onpa ihanaa hänellä. (Silti oli tyytymätön ja valitteli, että hänellä ei ole enää mitään merkitystä elämässään.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi