Lahtelainen vuokranantaja kertoo ilmoituksessaan, että hänen yksiönsä vuokra riippuu siitä, paljonko vuokralainen saa asumistukea.
Tässä taas nähdään kuinka joku kokoomusretku kuppaa veroeurot yhteiskunnalta.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneellekin oli näköjään paikka. Tai ainakin sana "pesukone" mahtui kuvaan. Ilmeisesti pitää hyppiä koneen yli jos aikoo mennä pöntölle.
Maksan hieman enemmän mukavasta parvekkeellisesta kaksiosta jossa on viimeisen päälle rempattu kylpyhuone, tiskikone ym. mukavuudet, laadukkaat parketit ja asunto itse hyvällä paikalla. Vuokranantajakin on normaali. Ei tosin ole Lahdessa.
Vuokranataja ehdottaa pesuhuoneeseen pesukonetta jonka syvyys on 40cm :D
Mulla oli aikoinaan oma kaksio, johon mahtui kylppäriin pesukone, joka sai olla maksimissaan 42 cm syvä. Kaksi eri mallista edestä täytettävää pesukonetta löytyi markkinoilta. Sopivasti mahtui, eikä tullut ongelmia koneen valinnassa.
Kuvan perusteella tilaa ei ole edes 400 syvälle pesukoneelle vaan ehkä noin puolelle siitä ;)
Kukhan tuohonkin kämppään muuttaa kun pienen kopin vuokraamisesta on tehty noin hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
kaikki kunnostukset ja korjaukset vuokralaisen vastuulla?
Tuo minullakin osui silmään, ei voi olla laillista. Eikö lailla suojella heikompaa osapuolta, tässä tapuksessa vuokralaista? Nuo ehdotkin kohtuuttomia, eivät menisi läpi oikeudessa.
Hauska seurata kuinka kauan menee, että asunnolle löytyy vuokralainen.
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala. Varmasti jotain erikoista tossa kaverinsa on, mutta miettikää että joutuisitte vielä asumaan tuon naapurina. Jos ilmoitus on ota luokkaa, niin voi olla varma että naapurina oikea kyylä, ties vaikka käy salaa asunnossa kun ei vuokralainen ole kotona.
Käy takuulla mittaamassa asunnon kynttilät, ettei niitä vaan ole polteltu muulloinkin kuin juhlapyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ko. vuokranantaja kyselee terveystietoja, jotka voivat vaikuttaa normaaliin asumiselämään? Eihän tuossa kämpässä saa elää normaalisti kuitenkaan...
Sängystä päätellen yövieraita ei suvaita ;)
No en ihmettelisi. Tai sitten vieraista veloitetaan lisämaksu niin kuin lemmikeistäkin.
"tavanomainen lemmikki"?
Mikä edes on tavanomainen lemmikki? Kissa? Koira? Undulaatti on jo astetta liian eksoottinen :D
Mietin saako hamsteri olla.
Mä maksoin mun hamsterista 35€. Ja tossa ausuessa pitäis siitä maksaa 20€/kk eli vuodessa 240€. Aika saakelin kallista olis pitää tossa asunnossa hamsteria :) Nykyinen vuokranantaja ei veloita tuosta hamsterista mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ko. vuokranantaja kyselee terveystietoja, jotka voivat vaikuttaa normaaliin asumiselämään? Eihän tuossa kämpässä saa elää normaalisti kuitenkaan...
No en ihmettelisi. Tai sitten vieraista veloitetaan lisämaksu niin kuin lemmikeistäkin.
"tavanomainen lemmikki"?
Mikä edes on tavanomainen lemmikki? Kissa? Koira? Undulaatti on jo astetta liian eksoottinen :D
Mä maksoin mun hamsterista 35€. Ja tossa ausuessa pitäis siitä maksaa 20€/kk eli vuodessa 240€. Aika saakelin kallista olis pitää tossa asunnossa hamsteria :) Nykyinen vuokranantaja ei veloita tuosta hamsterista mitään...
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tavanomainen lemmikki"?
Meillä on kaksi akvaariota eli ~ 60 kalaa... :D Oikeasti ois kiva tietää mitä muuta ton tyypkn päässä pyörii kuin raha.
Onneksi tämä vuokranantaja sentään ajattelee sen verran vuokralaistakin, että vaatii kotivakuutuksen jossa on oikeusturva. :D
Miksi vuokralaisilta vaaditaan aina virheettömyyttä mutta vuokranantaja saa olla vaikka minkälainen psyko?
Ei tuohon kylpyhuoneeseen saa mitenkään pesukonetta mahtumaan. Tai no ehkä mielikuvituspesukoneen. Mutta kuka sinne uskaltaisi pesukonetta laittaakaan, kun siitäkin varmaan joutuu maksamaan lisämaksua ja jotain vakuutta tulipalon/vesivahingon varalta.
Mielestäni kaikista hirveintä olisi kuitenkin asua samassa talossa tuon vuokranantajan kanssa! Sehän kyttäisi koko ajan ketä käy kylässä ja mihin aikaan liikut. Ei voisi varmaan ostaa edes yhtä kaljaa kaupasta ja juoda sitä tuolla kun tulisi häätö alkoholismin ja melun takia.
Ei tuossa voi ELÄÄ.
"Suihkuverho suihkua käytettäessä oltava kokonaan eteen vedettynä." Miksi henkilö, joka haluaa kontrolloida kaiken eikä luota vuokralaiseen yhtään on edes antamassa asuntoa vuokralle???
Ei apua noita valokuvia :D Kuvissa myös oven ruosteinen ovikello! Tulee mieleen legendaarinen Sipekö se oli, Lauttasaaren asuntoesittelykuviensa kanssa!
Muutin Lahteen opiskelemaan puoli vuotta sitten. Harmi, ettei tuo helmi ollut vuokramarkkinoilla vielä silloin.
Vierailija kirjoitti:
"myös sellaisista erityisistä terveydellisistä seikoista, joilla voi olla huomattavaa vaikutusta normaaliin asumis-elämään ja vuokrasopimus-suhteeseen, olisi hyvä mainita (esim. vaikea masennus, invalidisuus, tms)."
Tota noin, mistä lähtien invaliditeetti ei invalidisuus on vaikuttanut normaaliin asumiselämään? Anna mun kaikki kestää :D
Pyörätuoli voi rikkoa lattiapinnoitteet ja seinät ja vessa on td. liian pieni.
En tiedä mistä johtuu mutta tuntuu ettei vuokraisännällä ole oma yläkerta kokonaan täytetty...
Kuinka paljon nämä asuntosijoittajat maksaa yhteiskunnalle. Onkohan kukaan viisas koskaan laskenut.
Mulla oli aikoinaan oma kaksio, johon mahtui kylppäriin pesukone, joka sai olla maksimissaan 42 cm syvä. Kaksi eri mallista edestä täytettävää pesukonetta löytyi markkinoilta. Sopivasti mahtui, eikä tullut ongelmia koneen valinnassa.