Autoilijat ovat noloja. Eivät viitsi hyötyliikkua eikä käyttää julkisia, lisäksi
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Jos en aamuseitsemältä lähde talsimaan tai polkemaan rekkojen sekaan kolmeakymmentä kilometriä säässä kuin säässä (ja iltapäivällä samaa matkaa takaisin) luuserileimaa saamatta, se on leimaajien ongelma. Leikkikää ihan rauhassa survival-leikkejänne ja muistakaa pakkasvoiteet!
Miksi ihmeessä asut tuollaisessa paikassa?
Ilmastohihhulit ne jaksaa paasata. Ruvetkaa nyt vielä ripustamaan julisteita valopylväisiin, "ilmastonmuutos tulee, oletko valmis?"
Asioiden yleistäminen se vasta noloa onkin.
Totuus on se että julkisilla kulkee ne joiden on pakko.
Ei varaa autoon tai perheessä vain yksi auto.
Meillä yksi auto ja kuljen bussilla ja en tykkää.
Löytyy niin outoja ihmisiä, vihaisia kuskeja, pöpöt tarttuu, bussit myöhässä ja monesti bussit liian täynnä.
Matka on vielä hidasta.
Oma auto on ihana. Olen hajusteyliherkkä astmaatikko, joten saan hajusteista helposti astmakohtauksen, joka voi olla todella paha. Aamulla bussiin meno on minulla verrattavissa itsemurhayritykseen. Onneksi on oma auto, en muuten pääsisi minnekään kotoani. Junalla matkustamista kaipaan, harmi, kun sekään ei enää onnistu.
Tervetuloa meille. Julkisilla et pääse töihin, saat ihan vapaasti pyöräillä 100km/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa meille. Julkisilla et pääse töihin, saat ihan vapaasti pyöräillä 100km/päivä.
Pakkoko siellä korvessa on asua? :D
90 prosenttia maasta on käytännössä julkisen työmatkaliikenteen ulkopuolella. Suomi on iso maa vaikka jotkut kaupunkilaiset eivät sitä kuplastaan voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en aamuseitsemältä lähde talsimaan tai polkemaan rekkojen sekaan kolmeakymmentä kilometriä säässä kuin säässä (ja iltapäivällä samaa matkaa takaisin) luuserileimaa saamatta, se on leimaajien ongelma. Leikkikää ihan rauhassa survival-leikkejänne ja muistakaa pakkasvoiteet!
Miksi ihmeessä asut tuollaisessa paikassa?
Meillä ainakin tilanne on sellainen, että työpaikkojen sijainnin takia ei voi kulkea julkisilla. Nyt asumme puolison työpaikan vieressä. Voimme toki muuttaa minun työpaikkani lähelle, mutta silloin puolisoni joutuu kulkemaan autolla saman matkan mitä minä kuljen nyt. Tai voimme muuttaa puoleen väliin, jolloin molemmat joutuvat kulkemaan puolet siitä matkasta jonka minä nyt, eli yhteensä yhtä pitkän matkan, mutta sitten tarvittaisiin kaksi autoa yhden sijasta..
Eikö ap-raukalla ole varaa autoon? :’(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas on noloa olla aikuinen ja autoton ja usein vielä kortiton.
Suurin osa näistä autottomista ja kortittomista autoilun halveksujista on vieläpä muiden armopaloilla eläviä mankujia. Mangutaan äitiä tai iskää mukaan kalusteostoksille, kun iskän farkku-Volvoon mahtuu niin kivasti tavaraa, eikä tarvitse vuokrata pakua tai maksaa kotiinkuljetuksesta. Ja aina, jos joutuu matkustamaan kahden kaupungin välillä, ruinataan Facebookissa tuntemattomilta kyytiä. "Jos joku olis menossa pääkaupunkiseudulta Tampereelle maanantaina 12-14 välillä niin voin maxaa puolet bensoista!!!!!" "Jaa lähdet Vantaalta, voitko ajaa Espoon kautta etten joudu ison kassin kanssa tulemaan julkisilla sinne!!!"
Autottomat ihmiset eivät muutenkaan shoppaile ja vietä kulutusjuhlaa. Ei kai kuluta ja shoppaile kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vain kouluttamattomat luulevat, että auton omistaminen on hienoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun syyni asua siellä missä asun eivät kuulune sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain kouluttamattomat luulevat, että auton omistaminen on hienoa :D
Menkää köyhät vaikka töihin, ettei tarvisi teitä elättää.
Omassa ammatissani (kuljen päivän mittaan eri maatiloilla) olisikin jänskää yrittää selvitä julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun syyni asua siellä missä asun eivät kuulune sinulle.
Tietenkin kuuluu :D
Vierailija kirjoitti:
Sain traumat busseista kakarana kun piti kouluun mennä aina täpötäydessä bussissa jossa ei ollut istumapaikkoja ja jouduin heilumaan käytävällä seisten. Joka aamu jännitin sitä että joutuu mennä sinne bussiin. Joten sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain traumat busseista kakarana kun piti kouluun mennä aina täpötäydessä bussissa jossa ei ollut istumapaikkoja ja jouduin heilumaan käytävällä seisten. Joka aamu jännitin sitä että joutuu mennä sinne bussiin. Joten sori vaan.
Aikuisena sait varmaan traumat kun olisi pitänyt opiskella. Tyypillistä lähiöpennuille.
Sivistyneet ihmiset kävelevät kouluun korttelin tai pari, eikä traumaa tule kaikesta missä pitäisi nähdä vähän vaivaa. Heistä tulee aikuisina hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä.