Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kaipaan apua, kriisi miehen kanssa???

Vierailija
18.04.2006 |

Aina olen lueskellut täällä juttuja tyyliin " ei meillä vaan av-mammoilla" ...nyt kosahti omaan nilkkaan.

Olemme olleet 3 vuotta yhdessä, asumme miehen nimissä olevassa omistuasunnossa....Olemme ulospäion ns unelmapari, nuoria ja kauniita, mutta nyt menee mönkään :(

Olen luonteeltani äkkipikainen perfektionisti. Sen ansiosta olen päässyt uralla/kouluttautumisessa pitkälle, mutta miessuhteissa tökkii (ainakin nyt). Luulin löytäneeni elämäni rakkauden. Jatkuvasti on tullut sanaharkkaa ja riitaa kun olen niin tip-top ihminen, haluan että koti on vimoisen päälle siisti ja kaikki kunnossa. Saatan äkkipikaisesti sanoa tai huutaa miehelle.

Hän kuulemma kärsii tästä. Hänestä on tuntunut kuulemma pitkään pahalle ja MIETTII EROA :`((( Olen kuulemma ihan liian äkkipikainen ja suutun helposti. Mies ei todellakaan ole mikään nössö ja kuulemma kärsii tästä. Seksikin on jäänyt kokonaan tämän takia. Olen yrittänyt selittää, etten tee sitä ilkeyttäni. olen kaikille sellainen ja vaadin itseltänikin paljon.

MITÄ TEEN=???? en halua menettää rakastani!! auttakaa:`( olen niin surullinen jos ero tulee....

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voisi olla jo joku uusi kiikarissa,niin kuin täällä on ehdotettu ?

Mutta on uskollista tyyppiä ja ei todellakaan petä. Ei salaile puhelinta, ei ole koskaan missään joron jäljillä tms. Ainut nyt tämä et ei enää välitä musta....

ap

Vierailija
22/41 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vika saattaisi (ainakin osittain) piillä. Et voi kuitenkaan korjata miehesi vikoja/puutteita hänen puolestaan joten miksi uhrata aikaa takertumalla niihin. Voit vain muuttaa itseäsi joten miksi ei miettiä miten voisit olla mukavampi kumppani seuraavassa suhteessa? Kun kuitenkin itsekin olet kärsinyt käytöksestäsi? Aivan varmasti siis miehesikin on kärsinyt.

Ei tässä kukaan sano että SINÄ olet huono vaan että tekojasi voisi tarkastella kriittisemmin. Kukaan meistä ei ole täydellinen mutta aina voi parantaa etenkin jos käytöksellään loukkaa jotakuta.

Minusta TÄMÄ on rakentavaa kannustusta. Mitä sinä hyötyisit siitä jos täällä siliteltäisiin päätäsi ja sanottaisiin että hyvä tyttö, se mies oli kusipää, ansaitset parempaa?

Sitten taas tekisit samat virheet seuraavassa suhteessa.

Vaadi siis itseltäsikin enemmän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

seuraavassa suhteessa.

En haluaisi seuraavaa suhdetta (jos ei ole vielä ilmennyt,...) vaan asiat kuntoon välillämme!! Miehen kunnioituksen ja rakkauden.

Vaadi itseltäsi enemmän? Luinko oikein??? En jaksa yhtään enempää. Yirän kaikkeni hoitaa kodin, koulun, työn ja suhteen, haluan rakkautta ENKÄ PYSTY VAATIMAAN ENEMPÄÄ!! OLEN IHAN POIKKI!!!

ap

Vierailija
24/41 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

seuraavassa suhteessa.

En haluaisi seuraavaa suhdetta (jos ei ole vielä ilmennyt,...) vaan asiat kuntoon välillämme!! Miehen kunnioituksen ja rakkauden.

Vaadi itseltäsi enemmän? Luinko oikein??? En jaksa yhtään enempää. Yirän kaikkeni hoitaa kodin, koulun, työn ja suhteen, haluan rakkautta ENKÄ PYSTY VAATIMAAN ENEMPÄÄ!! OLEN IHAN POIKKI!!!

ap

Vierailija
25/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on tärkeämpää, miehesi vai tiptopkoti?

Vierailija
26/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa meissä on vikaa ja ei varmaan miehesikään ole puhdas pulmunen.. Mutta myönnä itsellesi virheesi ja myönnä ne miehellesi. Teidän täytyy jutella. Haluatko varmasti jatkaa suhdetta? Mieti miksi olet äkkipikainen, opettele ymmärtämään ja tulkitsemaan itseäsi. Onko sinulla jostain asiasta paha olla ja purat sen muihin etenkin mieheesi. Näytä hänelle, että tiedostat itsesi jne. Älä sano että olen kaikille sellainen jne. älä oikeuta niitä asioita vaan myönnä että ne on väärin ja että miehesi ei aina ole niitä ansainnut. Se on jo pitkä askel. Tsemppiä=)

Vierailija
27/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno sinne on enemmän KUIN vaikeeta... puoli sukua sairaalassa töissä, pääsevätkö lukemaan tietoja siitä?

kuka/mikä sitä terapiaa järjestää?? siis tuntuu sekin niin ylivoimaiselta mennä sinne...mieluummin vain siirtää et ei tässä mitää....

ap

Vierailija
28/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy tosissaan myös nähdä oman napansa ympärille. Antaa tilaa toisille. Se parisuhdeterapia kuulostaa hyvältä ajatukselta.

Vierailija
29/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikissa meissä on vikaa ja ei varmaan miehesikään ole puhdas pulmunen.. Mutta myönnä itsellesi virheesi ja myönnä ne miehellesi. Teidän täytyy jutella. Haluatko varmasti jatkaa suhdetta? Mieti miksi olet äkkipikainen, opettele ymmärtämään ja tulkitsemaan itseäsi. Onko sinulla jostain asiasta paha olla ja purat sen muihin etenkin mieheesi. Näytä hänelle, että tiedostat itsesi jne. Älä sano että olen kaikille sellainen jne. älä oikeuta niitä asioita vaan myönnä että ne on väärin ja että miehesi ei aina ole niitä ansainnut. Se on jo pitkä askel. Tsemppiä=)

Sehän tässä hassua onkin, että mieheni on todellakin puhdas pulmunen... Hän on komea, kiltti, fiksu, huomioivat, kaikkea mitä voin toivoa. Ainut jos jostain pitää valittaa niin höpsöttelee ja vitsailee joskus liikaa, eli voisi ottaa joitakin asioita vakavammin...

Noloa siellä terapiassa että ei miehessä mitään vikaa, minä se paska olen juu..... Terapeuttikin ajattelee varmaan et " mikä ihana mies"

Olen pohtinut noita juttuja öin ja päivin ja en halua erota. Myönnän myös sen että mieheni ei ole raivoamistani ansainnut..

ap

Vierailija
30/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei saa lukea muuta kuin hoitamansa potilaan tietoja. Esim. sen osaston potilaita.

Se on vakava rike jos joku saa tietää missä käyt. Seurakunnalla on parisuhdeneuvontaa, kannattaa kokeilla, ne eivät ole mitään uskonnollisia juttuja. Seurakuntahan tukee monissa yhteiskunnallisissa asioissa valtiota ja kuntaa. Eikä siittäkään saa kukaan tietää, eikä siinä oikeasti ole mitään pahaa, vaikka tietäisikin minusta. Mutta ymmärrän kyllä. Omasta mielestäni kun olen käynyt juttelemassa muista syistä ammattilaisen kanssa vaikeinta oli myöntää se että parisuhde menee huonosti, minä sanoin olevani tyranni kotona, aika hurjaa. Mutta helpotti. He ottivat parisuhdeasian hyvin vakavasti vastaan.

Kannattaa tosiaan kokeilla. Ota seurakuntaan yhteyttä. Jonot ovat tosi pitkiä (siitäkin huomaat että et ole ainut=) )

Vierailija
31/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut näitä asioita hänelle mitä tähän ketjuun? Kyllä sinne parisuhdeneuvontaan/terapiaan voi sillainkin mennä, että miehessä ei ole vikaa jne. siellä voi tulla yllättäviäkin juttuja esille. Mutta myös miehesi voi sitä kautta oppia ymmärtämään sinua paremmin. Siellä voi käydä yhdessä ja yksin.

Laitoin sen että miehessäsikin varmaan vikaa sillä, ettet vaan loukkaannu jos oletan sinussa olevan kaiken vian.. No hyvä ettet olettanut niin.

Vierailija
32/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen vain tiedän, että näin hyvää miestä EN KOSKAAN löytäisi mistään jos eroaisimme. Olimme silloin kolme vuotta sitten SUPERRAKASTUNEITA. Se on kuihtunut kuin lehmän häntä, kun on ollut paineita työn ja opiskelujen suhteen ja on tavallaan vieläkin... tuo seksi on tosi vaikeaa aloittaa uudestaan....ja sit tää mun hermoaminen :`(

Eli menen nyt heti seurakunnan sivuille ja etsin sieltä. Kertokaa mulle muita noita paikkoja, missä olette käyneet terapiassa? Täällä sitä aina suositellaan, ja monesti olen kysynyt, mutta en ole saanut vastausta mihin voisi mennä juttelemaan.

Olen juu sanonut näm' ä kaikki miehellekin. On ymmärtäväinen mutta ei halua kuulemma enää surra arjessa ja pelätä räjähtämistäni ja minua, kun haluan että kaikki rullaa ja kaiken olisi oltava niin täydellistä. Tämä solmu on jo niin pitkällä, ettei auta vaikka " sovimme" .

ap

Vierailija
33/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
34/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tein niin, että jos mies teki jotain väärin esim. viipyi baarireissulla liian kauan tai jotain muuta vastaavaa niin seuraavana päivänä huusin ja kovaa miehelle. Sitten kerran mies kertoi, että miten pahalta se hänestä tuntuu ja että miten hänelle tulee siitä lapsuus mieleen, kun äitinsä huusi hänelle ja taisi itkeäkin(en muista tarkkaan, kun siitä on jo monta vuotta aikaa). Silloin jotenkin tajusin ettei ole oikein huutaa toiselle. Enkä ole sen jälkeen huutanut miehelleni. Asia ei ollut edes vaikea lopettaa, kun tajusin,että miltä se siitä miehestäni tuntuu. Jotenkin olin oikein nauttinut siitä huutamisesta, mutta siitäkin huolimatta se oli helppo lopettaa.

Ja toinen juttu on se,että jos aina ja usein huudat niin se huuto menettää tehonsa.

Minäkin onnistuin joten kyllä sinäkin voit onnistua! Tsemppiä. Toivottavasti tilanne selviää, ettekä joutuisi eroamaan.

Vierailija
35/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitenkin aika syvälle juurtunut malli käyttäytymisessä.... :( Teho on mennyt joo..vain huonoja vaikutuksia mm seksi loppunut jne :(

ap

Vierailija
36/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pääset myös itse helpommalla, kun sinun ei tarvitse vaatia kaikessa täydellisyyttä vaan opit tyytymään vähempään. Täydellisyyttä et kuitenkaan voi kaikessa saavuttaa, vaikka kuinka siihen pyrkisit.

Vierailija
37/41 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä puhelimeen vastaavat psykologit. Voi soittaa vaikka nimettömänä. Yhteystiedot löydät Väestöliiton nettisivuilta.

He ehkä osaisivat neuvoa sulle jotakin luettavaa, jonka avulla voit yrittää hellittää tuota perfektionismia.

Vierailija
38/41 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taas tuosta miehellesi paasaat, saattaa se olla viimeinen piste...

Ennen kaikkea kuuntele miestäsi, rauhoitu ja oikeasti kerrankin kuuntele vain miestäsi, ennen kuin lauot määräyksiäsi. Sori vaan, mutta tämmöisen kuvan olen saanut suhteestanne.

Höllää kontrollintarvettasi ja muutenkin anna miehellesi tilaa ilmaista omia mielipiteitään ja kunnioita niitä. Toisen ihmisen aito kuunteleminen ja toisen mielipiteen kunnioittaminen on parisuhteessa äärimmäisen tärkeää.

Terapia voisi todellakin tuoda teille apua, kannatan, mutta rauhallisesti askel kerrallaan...

Vierailija
39/41 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin jossain välissä tuollainen ja huusin ihan turhaan sotkusta mutta se on jäänyt pikkuhiljaa. koita muistaa että vaikka asutte yhdessä se on miehenkin koti ja hänenkin pitää saada tuntea olonsa turvalliseksi. jos sotku raivostuttaa laita se kiukku siivoamiseen, jos sinä haluat tiptop niin sinun täytyy tehdä se itse, miehellä on omat standardinsa. Voi olla että kyllästyt jossain välissä jynssäämiseen ja nautit olosta itsekin ja annat tiskien jäädä lojumaan.

Mieti onnellisimpia hetkiä elämästäsi, oliko sillä väliä kuinka siistiä oli? Sotku ei varmati häiritsisi sinua jos olisitte vaikka lomamatkalla hotellissa? ota vähän etäisyyttä kotiin, kuvittele että olette siellä vain käymässä, lomailemassa.

Miestä ei kannata yrittää raahata pariterapiaan, itsellesi pari sessiota ammattilaisen kanssa voisi tehdä hyvää. Ja sano miehelle että jos olet taas mahdoton niin että sanoisi sinulle takaisin että tajuaisit itsekin oman mahdottomuutesi. Ja muista sanoa ettei se johdu miehestä vaan sinusta.

Vierailija
40/41 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensin kerrot olevasi perfektionisti ja kodin on oltava tiptop. Sitten kohta valitat, kun mies on sitä mieltä, että suhteessa kaiken pitää olla täydellistä. Ymmärrän tästä niin, että olette molemmat samanlaisia. Sinä vain purat täydellisyydentavoittelun kotiisi ja miehesi suhteeseenne.

Mikä siinä sitten on pahaa, jos miehesi haluaa suhteestanne täydellistä? Tuntuvatko vaatimukset liiallisilta? Katsopa asiaa toisinpäin: Miksi miehestäsi ei sitten saisikaan tuntua liialliselta, kun sinä vaadin kodista täydellistä? Varsin hauska tilanne..

Pitäisiköhän teidän löytää yhteisiä päämääriä ja keskittyä vähän isompiin asioihin kuin perfektionismeihinne.