Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lyhyt tarina kirjoittaa minä-muodossa?

Vierailija
28.02.2018 |

Onko se silloin kiinnostavampi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan preesensissä.

Vierailija
2/5 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että onko parempi kirjoittaa tarina kuin se tapahtuisi lukijalle eikä minulle? Kyseessä kertomus kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata kiroittaa sellaista minä-muotoista juttua, jossa lopussa paljstuu, että kirjoittaja kirjoittaa tai kertoja kertoo haudan takaa.

Nurena pidin minä-muotoisista teksteistä enemmän. Nelikymppisestä lähtien olen pitänyt kolmannessa persoonassa kerrotuista.

Vierailija
4/5 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yleensä on parempi kirjoittaa kokemuksesta minä-muodossa.

Toisaalta riippuu myös kirjoittajan tyylistä, taidoista ja näkökulmasta kerrottavaan tapahtumaan, mikä on paras valinta kertojaksi. Joku voi hallita paremmin muun kuin minä-kerronnan.

Vierailija
5/5 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kannata kiroittaa sellaista minä-muotoista juttua, jossa lopussa paljstuu, että kirjoittaja kirjoittaa tai kertoja kertoo haudan takaa.

Nurena pidin minä-muotoisista teksteistä enemmän. Nelikymppisestä lähtien olen pitänyt kolmannessa persoonassa kerrotuista.

Miten sinä osasit arvata oikein. Juuri haudan takaa eli kokemus kuolemasta on aiheeni. Kirjoittaisinko siis siten, että lukija voi kokea sen tapahtuvan hänelle? En siten kuin se tapahtuisi minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä