TORISSA ei käy kauppa. Mikä on vikana? Facen ryhmissä kyllä käy mutta omassa kaupunginosaryhmässäni max 5 ilmoitusta kerrallaan. Siksi
olen laittanut osan Toriin mutta siellä ei mene mikään. Hinnoittelussa ei voi olla vika sillä olen laskenut hintoja parin päivän välein. Facen ryhmissä kauppa kyllä käy mutta kun haluaisin vähän nopeammalla kierrolla tavarasta eroon. Antaisin toki kaikki ilmaiseksi mutta kun joka euro on tarpeen.
Kommentit (36)
Tavara pitää hinnoitella kerralla oikein. Jos alennat hintaa vähän väliä, ostajat jää kyttäämään miten alas tiputat. Laita hinta ja tieto että kuuntelet järkeviä tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
tieto että kuuntelet järkeviä tarjouksia.
Hyvä vinkki. Tämä puuttuu ilmoituksista.
Kiitos!
Missä te oikein myytte?
Missä saa kaupaksi hyvää tavaraa ja ostajan kannalta hyvällä hinnalla? Kuitenkin, että itsellekin jäisi joku roponen. Ne kun ovat enemmän kuin tarpeen!
Vierailija kirjoitti:
Käykö muilla kauppa Torissa?
Torissa on helppo nyrkkisääntö: jos ehdit nostaa sormen enteriltä ennen kuin puhelin soi, olet ylihinnoitellut tuottteen niin persiilleen ettet saa sitä koskaan kaupaksi.
Kun se tippuu jonnekin kolmossivulle ja joudut alentamaan hintaa, voit samalla vaivalla ottaa koko ilmoituksen pois ja laittaa sen uudelleen parin kuukauden päästä puolta alhaisemmalla hinnalla.
Ainoa poikkeus on joku niin eksoottinen tuote että sille kyllä on kysyntää kovaankin hintaan mutta sellaista tarvitsee edes teoriassa vain pari kolme ihmistä koko maassa eikä kukaan näistä juuri tällä hetkellä. Jätä onki veteen muutamaksi kuukaudeksi ja toivo parasta.
Mun kaupat on viime aikoina kaatuneet tähän: jengi haluaa lähettää lastenvaatteetkin kalliissa Ärräpaketissa sen sijaan, että pakkaisi muovipussiin, litistäisi ilmat pois ja lähettäisi kirjeenä. Esim. tänään katsoin yhtä paitaa, jonka olisin ostanut, jos sen postikulut eivät olisi olleet 5,90. En kuitenkaan jaksa alkaa lähetellä ihmisille viestejä, että mitäpä jos postittaisit näin tai näin, koska jotkut ihmiset kilahtavat sellaisesta ihan saletisti.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaupat on viime aikoina kaatuneet tähän: jengi haluaa lähettää lastenvaatteetkin kalliissa Ärräpaketissa sen sijaan, että pakkaisi muovipussiin, litistäisi ilmat pois ja lähettäisi kirjeenä. Esim. tänään katsoin yhtä paitaa, jonka olisin ostanut, jos sen postikulut eivät olisi olleet 5,90. En kuitenkaan jaksa alkaa lähetellä ihmisille viestejä, että mitäpä jos postittaisit näin tai näin, koska jotkut ihmiset kilahtavat sellaisesta ihan saletisti.
Minua taas ärsyttää aivan päinvastainen ilmiö: keräilen muun muassa vanhempaa hifiä ja elektroniikkaa ja olen valmis maksamaan postituksesta sen 6-12€ jolla saan paketin viereiseen pakettiautomaattiin.
Suuri osa kauppiaista laittaa kuitenkin ilmoitukseen "vain nouto" vaikka asuisi jossain 300 asukkaan käpykylässä 100km päässä lähimmästä 10 000 asukkaan kaupungista. Laittakaa hitto soikoon ilmoituksenne paikallisen S-marketin ilmoitustaululle jos kerran suostutte myymään sen vain oman kylän pojalle, älkää toriin jossa 99,8% kiinnostuneista ostajista ei kuitenkaan asu niin lähellä että lähtisi sitä kotioveltanne moutamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on helppo nyrkkisääntö: jos ehdit nostaa sormen enteriltä ennen kuin puhelin soi, olet ylihinnoitellut tuottteen niin persiilleen ettet saa sitä koskaan kaupaksi.
Kun se tippuu jonnekin kolmossivulle ja joudut alentamaan hintaa, voit samalla vaivalla ottaa koko ilmoituksen pois ja laittaa sen uudelleen parin kuukauden päästä puolta alhaisemmalla hinnalla.
Ainoa poikkeus on joku niin eksoottinen tuote että sille kyllä on kysyntää kovaankin hintaan mutta sellaista tarvitsee edes teoriassa vain pari kolme ihmistä koko maassa eikä kukaan näistä juuri tällä hetkellä. Jätä onki veteen muutamaksi kuukaudeksi ja toivo parasta.
Kuinka pian tuotteen voi laittaa uudestaan Toriin? Eli kuinka paljon Torin ylläpito seuraa saman ilmoittajan kuvia ja uusia myynti-ilmoituksia? Ja tietenkin seuraavat mutta onko siinä joku aikaraja?
En muuten koskaan laita puhelinnumeroani näihin ilmoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähetän ostajan pyynnöstä kirjeenä,postimaksu2,8 e. Ja säännöllisesti tulee noottia, että asiakas joutui noutamaan kirjeen postista ja maksamaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pian tuotteen voi laittaa uudestaan Toriin? Eli kuinka paljon Torin ylläpito seuraa saman ilmoittajan kuvia ja uusia myynti-ilmoituksia? Ja tietenkin seuraavat mutta onko siinä joku aikaraja?
En muuten koskaan laita puhelinnumeroani näihin ilmoituksiin.
Ihan sama laitatko sähköpostin tai puhelinnumeron, Torissa tuote menee kaupaksi joko välittömästi tai ei koskaan. Olettaen että kyseesstä on "yleinen" tuote jolle on enemmänkin kysyntää.
Suurimmalla osalla syynä on yksinkertiaisesti hinta jonka pitää olla jo ilmoitushetkellä kohdallaan. Myöhemmin sitä on turha enää yrittää alentaa.
En ole huomannut että Torilla olisi mitään rajoituksia aen suhteen että poistat ilmoituksen ja laitat sen vähän ajan päästä uudelleen vaikka paremmilla kuvilla ja uudella hinnalla.
Kannattaa muistaa että suuri osa myymättä jääneistä tuotteista on yksinkertaisesti roskaa jota kukaan ei halua riesakseen vaikka kuljettaisit sen suoraan kotiovelle ja tarjoaisit ilmaiseksi. Näitä kauppaavat ovat kuitenkin ensimmäisenä itkemässä miten "hinnankaan ei pitäisi olla ongelma kun just pudotin sitä ja täytyyhän siitä lompakkoon jotain jäädä". Ei tarvitse. Kanna se roskikseen.
Mulla taas toisinpäin. Torissa saan myytyä, mutta facen kirppiksillä en yhtä hyvin.
Sä varmaan tiedät hyviä ryhmiä.
Jos myyt torissa sellaista, mitä ihmiset eivät ehkä osaa etsiä sieltä, tai tuotteesta on ylitarjontaa?
Katso millaisia hintoja muilla on vastaavasta tuotteesta ja laita alempi hinta.
Yksi vihoviimeinen riesa ovat tyypit jotka ovat oppineet katsomaan ebaysta "oikean" hinnan jollekin vähän vanhemmalle tuotteelle (keräily, elektroniikka, hifi jne)
Ebaysta on mahdollista katsoa sekä nyt myynnissä olevan yksilön hinta että historia aiemmista ilmoituksista ja huutokaupoista toteutuneine hintoineen.
Melkein poikkeuksetta tilanne on se että joku urvelo on roikuttanut vuoden ajan listalla tuotetta X hintaan 350€ vaikka historiasta selviää että samanlaisia on saatu vuoden aikana kaupaksi useampia kun hintapyyntö tai huutokaupan toteutunut hinta on ollut välillä 40-70€.
Sitten tämä suomalainen torikauppias laittaa omansa myyntiin 330€ valmiiksi tingittyyn "nettohintaan" ja ilmoittaa ylimielisesti että persaukiset voivat mennä torille tinkimään silakoista, hän ei tämän alle myy kun on oikein iipäystä tarkistettu apteekin hinta.
Ei käy kauppa joo.
Yhden takin suhteen mahdollinen ostaja venytti viikon aikaa. Lopulta kävi ilmi, että asui Itäkeskuksessa ja olis halunnut, että minä lähden hänelle takkia näyttämään. Mulla matkaa toiselta puolelta kaupunkia yli tunti yhteen suuntaan. Hän lupasi ostaa jos takki sopii hänelle. Sain homman finaaliin sillä että kieltäydyin matkustelemasta takin kanssa ja sanoin että nyt kulutit liikaa aikaani. Ilmoituksessani oli toimitustapana nouto tai postitus. Laitoin vielä viestin perään että ensi kerralla tarkistaa toimitusehdot ja tavaran sijaintipaikan ennen ostoyhteydenottoa. Ihan typeriä ihmisiä!!! Vajetta lukukyvyssä ja ymmärryksessä!
luulen, että se on vaan se kysynnän/tarjonnan laki joka määrää meneekö vai ei. Itse myynnissä käytän lähinnä toria sen vuoksi, että jää kaikki aaveet yyveet ja kaikenmaailman lisähärpäkkeet pois. Toki itsekin huomannut, että joissakin tavaroissa on aika outoja hintapyyntöjä. Itse ostelen paljon kirjoja vähän joka puolelta, mutta se nyt on sellainen tavara, että myyjien pitäsi käsittää, että ellei kyseessä ole oikeasti harvinaisuus tai keräilykappale niin niistä ei juuri mitään saa. Esimerkkinä ostin juuri paikalliselta kierrätyskeskukselta ihan uutta vastaavia kirjoja kahdella eurolla kymmenen kirjaa, Ei en ole valmis maksamaan viittä euroa kappale kirjoista joita pyörii myynnissä pilvin pimein. Ja kyllä minäkin sitten niistä harvinaisuuksista maksan ihan kymppejä, jos joskus niitä löytää. Tunnearvolle ei voi laittaa hintaa se pitäisi jokaisen muistaa oli tavara mikä hyvänsä.
Viime vuonna kauppa kävi kuin häkä, mutta nyt ihan hiljaista. Myyn tässä lomautuksen vuoksi kaikkea tavaraa pois, jotta saadaan vähän puskurikassaa, jos vaikka tilanne pitenee. Varastossa on vuosikymmeniä lojuneita perintöastioita, kämpässä kalusteita joista voi luopua jne, mutta ei mene. Arabiaa ollut hintaan 1 euroa kuppi, mutta ei mene. Ei nykyiset polvet enää keräile.
Kalusteissa sama, Ikea myy kyllä ja menee parhaimmillaan minuuteissa, mutta sitten kokopuiset jumittaa eikä kelpaa. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähetän ostajan pyynnöstä kirjeenä,postimaksu2,8 e. Ja säännöllisesti tulee noottia, että asiakas joutui noutamaan kirjeen postista ja maksamaan lisää.
Eikö ole oikein niille kitupiikkiostajille, jotka ei halua maksaa oikeita pk: ja. Siinäpä lunastavat lunastushinnoin.
Viime vuonna meni tavaraa tosi hyvin.n. 50e/ vk, nyt enää 10e/ vk. Mutta alkaa olla taas myyty ylimääräinen roina.
Moni vaatteiden ja asusteiden ostaja on Zadaassa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Moni vaatteiden ja asusteiden ostaja on Zadaassa nykyään.
Zadaa vaatii nykyään kuvaa passista ja muita tietoja myyjiltä. Vastaamo case jälkeen en halua lähettää kuvaa henkilöllisyystodistuksestani mihinkään ja kenellekään.
Onko muille käynyt samoin?