Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvoja ei hankita, niitä saadaan

Yhteiskuntakriitikko
27.02.2018 |

Sattuu oikein korviin kun ihmiset puhuvat koko ajan lapsien HANKKIMISESTA! Ei lapset ole mitään esineitä, mitä hankitaan kuin autoja tai pokemonkortteja. Lapsia saadaan, jos saadaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuli

Vierailija
2/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä jotkut voi ihan hankkia. Esim. he, joilla ei mitään ongelmia lisääntymisterveydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. En minä ainakaan ole saanut. Ihan olen joutunut itse tekemällä tekemään.

Vierailija
4/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia voi hankkia ainoastaan adoptoimalla

Vierailija
5/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me hankittiin kolme lasta, jokainen raskaus tärppäsi ekasta "yrityksestä", joten hankkimista se oli.

Vierailija
6/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te nimenomaan saitte lapsia, ette mistään verkkokaupasta hankkinu

Vierailija
7/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa, blaa, blaa. Suuuuurimmalle osalle se on hyvin tavoitehakuista hankkimista. Tiedämme kyllä kaikki myös sen, että joillekin se on vaikeampaa, ja toisille jopa mahdotonta biologisista syistä.

Vierailija
8/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan erityisesti tämä ärsyttää oman äitini suusta.

Olen niin usein kuullut hänen hurskastelevan sukulaisille miten lapsia "saadaan" eikä tehdä, lapset ovat lahja ja ihme jne.

Silti kyselee minulta ja mieheltäni "koskas te meinasitte lapsia hankkia?" "Eikös teidänkin olisi jo aika tehdä niitä lapsia?". Hohhoijaa.

Lapsia en voi saada, vaikka haluaisinkin (en halua). Eli muut ihmiset saavat lapsia kuin jumalan lahjana, minun pitäisi _tehdä_ hänelle lapsenlapsia.

Vierailija
9/42 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on pilalla, koska lapsista on tullut pelkkä rahaerä eikä kasvatettava ihmisen alku

Vierailija
10/42 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh!

Vierailija
11/42 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaran kyydissä ilmeisesti saapui lapset teidän taloon.

Kyllä niitä vauvoja voi ihan tekemällä tehdä. Yhdessä päättää elämäntilanteen olevan sopiva jälkikasvulle.

Vierailija
12/42 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas teetettiin lapsi omista sukusoluista.

Vierailija
13/42 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä etten ole saanut yhtään lasta. Johtuisikohan siitä etten ole hankkinut niitä...

Vierailija
14/42 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä lapsia ei saada, vaan niitä tehdään.

Omalla kohdalla lasta nimenomaan tekemällä tehdään, mukana on myös lääkäreitä ja lapsettomuushoitajia. Itselle tuntuisi tässä kohtaa hölmöltä puhua perheenlisäyksestä niin, että lapsia ihan vaan saataisiin. Onneksi se isolle osalle ihmisistä silti niinkin onnistuu.

Vierailija
15/42 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan niitä ei tehdä. On törkeä asenne sanoa, että tekee lapsia. Hyi. Mutta kyllä niitä hankitaan tai saadaan. Yleensähän ihmiset lisääntyvät tuosta vain heti kun yrittävät.

Vierailija
16/42 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä lapsia ei saada, vaan niitä tehdään.

Omalla kohdalla lasta nimenomaan tekemällä tehdään, mukana on myös lääkäreitä ja lapsettomuushoitajia. Itselle tuntuisi tässä kohtaa hölmöltä puhua perheenlisäyksestä niin, että lapsia ihan vaan saataisiin. Onneksi se isolle osalle ihmisistä silti niinkin onnistuu.

Meillä esikoinen on tehty. Juuri noin, suurella summalla rahaa ja isolla määrällä hoitoja.

Toinen lapsistamme on saatu kuin faksi Jäätteenmäelle: Pyytämättä ja yllättäin.

Ja näiden serkut on hankittu. Ei nettikaupasta, mutta ulkomailta kuitenkin.

Vierailija
17/42 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä lapset ainakaan mitenkään tyhjästä ilmestyneet, kyllä ne piti ihan itse tehdä ja hankkia. Ensin piti olla miehen kanssa sopivassa kanssakäymisessä sopivaan aikaan ja sitten vielä piti kantaa näitä se n. 9kk. Ja vielä synnyttääkin.

Tiedän myös muutaman lapsen jotka on ihan tekemällä tehty, yksi ihan labraolosuhteissa.

Oishan se aika kauheeta jos ihan pyytämättä jollekin super-velalle vain ilmestyisi parit lapset ihan ilman omaa tahtoa ja tekemistä.

Vierailija
18/42 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ehkäisyä yhdeksän vuotta, enkä tullut raskaaksi. Lopetin ehkäisyn käytön ja tulin raskaaksi joka kerta ensi yrittämällä. Normaalia.

Vierailija
19/42 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs verbi olisi sitten sovelias kuvaamaan sitä, toivon mukaan aktiivisesti ja täysjärkisesti tehtyä päätöstä, että nyt olisi raskaaksi tuleminen ja vanhemmuuden vastuun ottaminen toivottua? Kyllä meidän lasten syntymä oli ihan oman toimintamme seurausta, emme siihen passiivisesti "ajopuuna" joutuneet. Useimmat ihmiset ymmärtävät kyllä, sanavalinnasta riippumatta, että perhettä voi ja pitääkin suunnitella, mutta ettei suunnitelmien toteutumiselle ole takeita.

Vierailija
20/42 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin kaksi lasta ja tein kaksi lasta. Ihan itse.

Sain synnytykseen apua ja kivunlievitystä.

Itse ponnistin muruseni ulos. Ei ollut sellainen olo, että he olisivat minulle annettu. Ite tein. Alusta saakka ❤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi