Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Miten tästä enää selvitä?

Vispis
27.02.2018 |

Mulla on iso ongelma. Oon yrittänyt ite tätä ratkaista, mutta en keksi enää mitään keinoja, kun yrittää kysyä apua enkä sitäkää kehtaa omalla naamalla tehdä, koska mua hävettää mihin tilanteeseen oon joutunut ja kuinka alas se on saanut mut vajoamaan.
Eli ensi kuu, maaliskuu pelottaa mua ihan älyttömästi. Ei saada ensi kuussa ollenkaan toimeentulotukea sillä Kela sähläsi ja maksoi vahingossa jo tässä kuussa ensi kuun toimeentulotuen joka mun olis pitänyt osata säästää, mutta enhän minä tietenkään siihen kyennyt. Joten tilanne on nyt se, että ensi kuussa meidän tulot on pelkkä elatustuki ja se on 150€ ja siitä pitäisi maksaa vuokranantajalle vajaaksi vuokrasta jäävä 60€. Sosiaalihuollosta, kun yritin hakea apua niin he olivat sitä mieltä, että ainoa apu jota heiltä saamme on 2x40€ maksusitoumuslappua joilla voi ostaa pelkästään ruokaa, ei mitään muuta. Mulla on alle koulu ikäinen lapsi ja minä elätettävänä. En keksi miten voitaisiin mitenkään päin selvitä 80€ ruokarahalla kuukausi!😭 Lisäksi tupakoin ja mun tupakoihin menee kuukaudessa n.50€ niin sekin raha pitäisi jostain taikoa. Itse sairastan vaikeaa masennusta ja paniikkihäiriötä. Masennusta sairastaneet ehkäpä ymmärtävät parhaiten miksi en kyennyt säästämään niitä rahoja vaikka tiesin, että niin olisi ollut pakko tehdä.. Oli niin kiva, kun ei edes kerran elämässä hetkeen kaiken harmauden keskellä tarvinut stressata rahasta! Joten nyt kysyisin, että mitä enää keksin? Onko mitään mistä voisimme saada rahaa/apua? Onko olemassa mitään laillista työmuotoa Suomessa josta voisi saada rahan käteisenä? Olen yrittänyt etsiä töitä, mutta kaikki työtkin ovat tottakai sitten pois seuraavan kuukauden tuista. Olen yrittänyt tarjoutua siivoamaan yms jotta saisin siitä edes vähän rahaa, mutta yhtäkään keikkaa en ole saanut. Olen jo niin epätoivoinen, että olen yrittänyt myydäkkin itseäni, mutta en ole siinäkään onnistunut. Joko olen liian ruma, iso tai pitkä tai sitten tarjoukset ollut oikeasti todella kuvottavia tai todella ala arvoisia.. Tähän mennessä olen siis saanut ainoastaan yhdet pikkuhousut myytyä joista sain 20€, mutta ei se hirveästi helpota tätä tilannetta. Mulla alkaa jo pettää lääkityskin, kun elän niin hirveän paineen alla. Miksi olin niin idiootti ja huono äiti, että menin pilaamaan kaiken.. Kun ensi kuukaudesta selviäisimme niin voisimme taas elää normaalia elämää.. Tämän takia en tahtoisi enempää enää irtaimistoammekaan myydä.. Miten muut selvinnyt tällaisesta tai vastaavasta tilanteesta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä jokin tuki mitä et ole hakenut, josko hakisit sitä?

Vierailija
2/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö, mee nukkumaan. Mäki meen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy diakonilla.

Vierailija
4/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuodessa 600 euroa savuna ilmaan?

Vierailija
5/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan hae oikeita töitä jolloin et tarvitsisi  tukia?

Vierailija
6/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tosissasi (et provo) niin mene diakonille. Varaa samantien aika myös sinua hoitavalle taholle (psykologi, lääkäri, neuvola?) ja kysy mistä saisit apua elämänhallintaan.

Lisäksi suosittelen lopettamaan tupakanpolton ja etsimään kokopäivätöitä.

Vierailija
7/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80€ ruokarahalla pärjää, kun nyt on pakko.

Puuroja, perunaa, juureksia, keittoja jne. Ne ovat halpoja raaka-aineita. Minäkin olin joskus tosi tiukoilla vaikka olin töissäkin, mutta tuli yllättävä iso rahanmeno ja olin suunnilleen samassa tilanteessa. Söin itse pelkkää kaurapuuroa ja tein tyttärelle paremmat ruuat. Alle kouluikäinen ei syö hirveitä määriä.

Saathan sinä elatustuen lisäksi lapsilisän.

Ja vielä, ethän sinä nyt pienen lapsen äiti itseäsi ala myymään. Nyt vaan on pärjättävä ja oltava aikuinen.

Tästä viisastuneena et tee samaa virhettä toiste.

Vierailija
8/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä tulee joka kuukausi, kun oletettavasti sulla lapsi on jos elatustukeakin saat.

Vierailija
9/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi tupakoin ja mun tupakoihin menee kuukaudessa n.50€ niin sekin raha pitäisi jostain taikoa. "

Tämä on kyllä iso rahasumma, joka menee savuna ilmaan. 600 € vuodessa. Tupakoinnin lopettaminen ei ole helppoa, mutta moni on siihen silti pystynyt. Kun jossain vaiheessa olet kerännyt motivaatiota, niin kannattaa tutkia mitkä keinot ovat auttaneet muita ja mitkä voisivat auttaa Sinua.

Jos osaat leipoa, niin kuivakakuille ja täytekakuille on kysyntää. 

Lastenhoitoavustakin moni on valmis maksamaan, lumenkolaus...

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/haluatko-tienata-lisaa-raha…

Vierailija
10/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonyt saat pakkovieroituksen tupakasta, koska vain hirviö käyttäisi lapsensa ruokarahat tupakkaan.

Sinullahan jää elatustuesta vielä liki 90 e ja sitten lisäksi sossun 80 e. Pkus ne 20 e kalsareista.

Sillä summalla elää helposti kuukauden. Googleta halpoja ruokavinkkejä.

Makarooni ja puuro ovat maaliskuun ystävänne.

Vierailija
11/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80€ ruokarahalla pärjää, kun nyt on pakko.

Puuroja, perunaa, juureksia, keittoja jne. Ne ovat halpoja raaka-aineita. Minäkin olin joskus tosi tiukoilla vaikka olin töissäkin, mutta tuli yllättävä iso rahanmeno ja olin suunnilleen samassa tilanteessa. Söin itse pelkkää kaurapuuroa ja tein tyttärelle paremmat ruuat. Alle kouluikäinen ei syö hirveitä määriä.

Saathan sinä elatustuen lisäksi lapsilisän.

Ja vielä, ethän sinä nyt pienen lapsen äiti itseäsi ala myymään. Nyt vaan on pärjättävä ja oltava aikuinen.

Tästä viisastuneena et tee samaa virhettä toiste.

Niin ja lisään vielä että nyt on erittäin hyvä ja oikea hetki lopettaa se tupakointi. Et vaan voi laittaa rahaa tupakkaan jos ei ole varaa ruokaan. Lapsi on tärkein, ja hänkin kärsii tupakoinnistasi kyllä vaikka olisi vatsa täynnäkin.

Vierailija
12/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät tupakat ostamatta ja menet leipäjonoon.

Vierailija
13/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingrid R. kirjoitti:

Nonyt saat pakkovieroituksen tupakasta, koska vain hirviö käyttäisi lapsensa ruokarahat tupakkaan.

Sinullahan jää elatustuesta vielä liki 90 e ja sitten lisäksi sossun 80 e. Pkus ne 20 e kalsareista.

Sillä summalla elää helposti kuukauden. Googleta halpoja ruokavinkkejä.

Makarooni ja puuro ovat maaliskuun ystävänne.

190 eurolla aikuinen ja pieni lapsi hankkivat ruoat kevyesti kuukauden ajan! Ei tarvitse edes olla pelkän kaurapuuron varassa.

Vierailija
14/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudu jollekin tuttavalle tai sukulaiselle siivoamaan asunto muutamaa kymppiä vastaan.

Vierailija
15/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko se tupakoinnin lopettaminen se ihan selkein ensimmäinen teko.

50€=

10 litraa maitoa = 15€

2 kiloa banaania = 2,6€

6 kiloa perunaa = 5,20€

10 pussia herne maissi paprikaa = 5€

45 kananmunaa = 6,45€

3kg kaurahiutaleita = 2,10€

2kg mandariinia = 4,50€

0,5 litraa rypsiöljy = 1,9€

Oivariini = 3,30€

1,95 kg tomaattia = 3,95€

Ei maailman monipuolisin ja proteiinit lähinnä munasta ja maidosta. Mehuja ei tarvita. Leipä, juusto ja liha on kalliita, ohita ne.

Onnea.

Vierailija
16/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN VITUSSA JOKU SAA NIIN HELEVETISTI ASUMISTUKEA ETTÄ MAKSAA VUOKRAA ITSE VAIN 60€?

Mitä. Ittua suksikaa somaliaan

Vierailija
17/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on enää mitään mitä en olisi jo hakenut

Vierailija
18/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tupakoinnin lopettaminen ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto mielenterveysongelmieni takia. Ja ei se ei ole tekosyy vaan kylmä tosiasia sillä olen kyllä yrittänyt lopettaa useita kertoja, mutta ne kerrat on ollut aivan sanoin kuvailemattoman hirveitä. En pyytänyt moralisointia tai ketään kertomaan kuinka pärjätään sillä ei yksinkertaisesti pärjätä tolla rahalla mitenkään. Minullakin on useita allergioita jotka rajoittavat monien ruoka aineiden syömistä. Ja toisekseen ei lapsi voi pelkällä vehnällä yms elää kuukautta! Niin ja me lapsilisätkin tulevat vasta kuun lopussa eli ei niitä voi oikeastaan laskea ensi kuun elämiseen.

Vierailija
19/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sullahan on aikaa miettiä päivät pitkät miten selvitä.

Mä menen nukkuun että jaksan herätä puoli kuudelta töihin että saan maksaa tilistäni taas veroja, jotta sä saat asua kuudella kympillä kuussa, kun itse maksan 750/kk.

Työnteko se on joka kannattaa.

Vierailija
20/36 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei minulla myöskään ole ongelmia elämähallinnan kanssa. Tässä kuussa mokasin ja pahasti, mutta muuten/muina kuukausina olemme ja tulemme pärjäämään vallan mainiosti. Ja oikeisiin töihin meneminen ei myöskään ole vaihtoehto sillä en ole työkykyinen tällä hetkellä vaikka kuinka haluaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi