Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka "harrastavat" stalkkausta?

Vierailija
27.02.2018 |

Stalkkaus itsessään on jo ikävä sana, mutta ei sille taida muutakaan ilmaisua olla. Minä voin tässä myöntää että stalkkaus todellakin on eräänlainen "harrastus" minulle, vaikka yleinen mielipide on että se on säälittävää ja tuomittavaa.

Minä stalkkaan sosiaalisessa mediassa vanhoja tuttuja, jotka ovat jollain lailla kiinnostavia. Usein tavalla tai toisella menestyneitä. Minua kiinnostaa esim. sellaisten ihmisten elämä, jotka ovat valinneet uran josta olisin itse voinut olla kiinnostunut. Menestys kiinnostaa. On hauska katsella, miten hienoja puitteita ihmiset voivat itselleen rakentaa, ja miten sitä nimeä luodaan ammatillisessa mielessä. Minusta on kiehtovaa seurata tällaisia ihmisiä vuosien varrella. Toinen vaihtoehto on sellaiset vanhat tutut, joilla ei ole tavalla tai toisella mennyt niin hyvin, tai joiden valinnat ainakin poikkeavat kovasti omistani. Esim. kovin nuorina lapsia hankkineet ja koulunkäynnit väliin jättäneet ihmiset kiehtovat, koska en henkilökohtaisesti ymmärrä sellaisia valintoja.

Olen analysoinut käytöstäni, ja tullut siihen tulokseen että olen yksinkertaisesti utelias ihminen. Onko se sitten niin kamalaa, en tiedä. Oma elämäni on ihan ok, on ollut hyviä ja huonompia aikoja, eikä niillä ole vaikutusta siihen miten paljon muut ihmiset minua kiinnostavat. Enkä toki yritä selvitellä ihmisistä muita asioita kuin ne, joita he itse maailmalle jakavat :-) Eli Facebook, Instagram, Linkedin jne. Stalkkaus koetaan usein myös jollain lailla pahantahtoiseksi, mutta minua motivoi puhdas uteliaisuus. En toivo kenellekään esim. vastoinkäymisiä, vaan jos näen jonkun ilahduttavan uutisen, kuten vaikka naimisiinmenon, niin se kyllä aina lämmittää mieltä.

Helposti voisi todeta, että "hanki oma elämä" yms. Mutta minulla kyllä on työni, harrastukseni, perheeni ja ystäväni. En tiedä onko sisälläni tiedostamattani jokin aukko jota stalkkailulla täytän, mutta nyt ainakin tuntuu että uteliaisuus on se avain, ja olen aina ollut tämän luonteinen. Sanoisin että tästä on jopa hyötyä sillä tavalla, että muiden seuraaminen on motivoinut ahkeroimaan omien tavoitteiden eteen :-) Vaikka itsensä vertaaminen muihin onkin periaatteessa turhaa. Sosiaalisessa mediassa voisi myös hyvin helposti ajautua epätoivoon ja tyytymättömyyteen, kun muiden elämät voivat vaikuttaa niin täydellisiltä. Siksi on tärkeää aina muistaa, että harva päivittää julkisesti nähtäville niitä raskaita tai harmaita hetkiä. Ja silti niitä on meillä kaikilla.

Tällaista tänään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa mutta aika harvoin. On hauska katsella just esim vanhojen tuttujen kuvia. Ei mulla ole sille sinänsä mitään muuta järkevää syytä. 

Vierailija
2/7 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät tuota nykyään, osa ei vaan kehtaa myöntää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tekevät tuota nykyään, osa ei vaan kehtaa myöntää :)

Ja sitä varten koko some on olemassakin. Sinne postataan asioita jotta muut näkisivät. Miksi siis valittaa siitä jos joku katsoo :D

Vierailija
4/7 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa teen, enkä pidä sitä pahana tai vääränä. Ihan normaalia olla kiinnostunut tuttujen menemisistä, ihminen on utelias eläin.

Vierailija
5/7 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkasin yhden vuoden ajan erään energiapakkaus-sairaanhoitaja-tuttuni lääkikseenpääsyprojektia ja kas, hän sitten pääsi kovan työn kautta. Erittäin inspiroiva tarina :) sitten olen myös kyylännyt entisiä luokkatovereita joilla on mennyt vähemmän hyvin. Isoja eroja elintasoissa ja elämäntyyleissä! Menestyneet hlöt kiinnostaa ja heistä yritän ottaa mallia.

Vierailija
6/7 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä stalkkaan ihastustani. <3

Vierailija
7/7 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tulostin uuden tyttöystäväni kuvan netistä ja laitoin kehyksiin hyllyille. Se näki sen ja lähti pois päänsärkyä valittaen.. En ymmärrä