Menetetty sukupolvi? Eniten luottohäiriöitä on 25–34-vuotiailla
Suomen Asiakastiedon maksuhäiriörekisterin mukaan maksuhäiriöitä on eniten suhteessa koko ikäluokkaan 25–29- ja 30–34-vuotiailla. Näiden ikäisillä kuluttajilla lähes 14 prosentilla on maksuhäiriö.
Maksuhäiriöinen on useammin mies kuin nainen. 25–34-vuotiaista miehistä yli 16 prosentilla tuli viime vuonna merkintä rekisteriin maksamatta olevan laskun takia. Saman ikäisistä naisista maksuhäiriömerkinnän sai alle 11 prosenttia.
– Yksinkertaistettuna nuorilla ja keski-ikäisillä miehillä ei ole hyvä tilanne. Toisaalta 85 prosenttia hoitaa maksunsa ihan hyvin, toteaa Suomen Asiakastiedon liiketoimintajohtaja Jouni Muhonen.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001900484.html
Naisilla maksuhäiriömerkintöjä on kaikissa ikäluokissa suhteellisesti vähemmän kuin miehillä. Naisistakin eniten, hieman yli 10 prosenttia, maksuhäiriöisiä on 25-34-vuotiaissa.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/299977-maksuhairiomerkinnat-l…
Kommentit (13)
Nykyään n.30v miehet ovat sählänneet usen luottotietonsa jo täysi-ikäistyessään
Vierailija kirjoitti:
Nykyään n.30v miehet ovat sählänneet usen luottotietonsa jo täysi-ikäistyessään
Naiset tulevat kalliiksi...
Huomasin ettei minulle ole paikkaa muuta kuin loputtomissa harjoitteluissa ja 9e kulukorvauspaikoissa. 10 vuotta TE-toimiston pompotettavana, ei enään. Ei työtä arvosteta edes palkan vertaa, mutta onneksi on varaa toimia maailman sosiaalitoimistona. Leikatkaan lisää samoilta sukupolvilta, jätetään ulos kuin tähänkin asti.
Jäädyttäkää "roskasakin" tuet, ripaus inflaatiota ja hyvä tulee. Samalla SOTE kehiin niin saadaan tehtyä voittoa ja samalla pääsee eroon lopulta "roskasakista" kun kuolevat alati huononevaan kulutusyhteiskunnan markkinaehdoilla toimivaan terveydenhuoltojärjestelmään.
Globaalius rikkaus, ja paljon muuta sen mukana. Sinne alttarille uhrataan monet rahalle, mutta "roskasakki"han sinne kuuluu, ei ole oikeutta elää kun ei tuota tarpeeksi voittoa kasvottomille sijoittajille. Myydään kaikki ulkomaisille sijoittajille, voittoa hurraa!
Kehdataan vielä vaatia lapsia tekemään tähän mätäpaska yhteiskuntaan.
"Mikä on kun ei työtä arvosteta?" on yleinen kysymys työnantajien suusta.
Niin, mikäs siinä onkaan kun sitä työtä ei arvosteta edes palkan vertaa?
Kyllä vaatia osataan ties mitä lupia, kortteja, kursseja, ulkonäköä, kieliä, kokemusta, autoa, jne.
SILTI monet raataa joka päivä työtä joka ei riitä elämiseen, vaan joutuu "kerjäämään" yhteiskunnalta tukia elämiseen (!?) Aloilla joissa on työvoima pula. Että anteeksi mitä tässä yhteiskunnassa tapahtuu?
Miksi haluaisin vastuuta tämmöisestä mistään mitä tämä yhteiskunta yrittää minulle tyrkyttää. Painostetaan maksamaan muiden porsastelut ja kantamaan "Vastuu". Kantakoot itse vastuunsa.
"MENE TÖIHIN!" OTA VASTUU"
Enpä ota, ottakoot ne ken tahtoo tämmöisestä paskaläjästä kantaa vastuun mutta turha minua yrittää enään saada tähän yhteiskuntaan mukaan. Se on tullut selväksi mikä minun rooli on, ja se on olla teidän sylkykuppina ja patronoinnin-, säälin kohteena. Hyi saasta että minä vihaan tätä yhteiskunnan suuntaa.
Mutta tämä nyt on se suunta, ja se olkoot niin. On haluttu rankaista ja repiä loputtomasti samojen ihmisten selästä omat bonukset, sitten vielä vaaditaan olemaan tyytyväinen riistosta ja tekemään yhä suuremmankilpailun edessä enemmän vähemmällä koska globaalimarkkinatalous sanoo niin kasvottomien helppoheikkien ohjastamana, joiden tappiot kuitataan AINA samalta porukalta, ja voitot saavat itse pitää.
Mielummin käytän aikana johonkin muuhun, jos saan rahaa sen verran ettei tarvitse tehä rikoksia pysyäkseen hengissä niin hieno juttu, onpahan joku syy noudattaa lakia vielä.
Terveisin syrjäytnyt 80-90 syntynyt.
So? Ihan sama tilanne oli 10 vuotta sitten, silloinkin oli samanikäinen porukka veloissa. Nyt ne ovat 10 vuotta vanhempia eivätkä ole enää veloissa ja luottotiedotkin alkavat jo palautua.
Itse en aio menettää luottotietojani. Täytän kesällä 20.
Pistin pikavipeillä kaikki menemään kun huomasin mikä on pelin henki suomessa.
Ei kiinnosta enään olla osana tätä, mikä ihme ihmisten henkiseen tappamiseen tarkoitettu yhteiskunta tämä sitten onkaan. Minä en sitä tule rakentamaan siihen suuntaan mihin sitä ollaan rakentamassa.
Lainaa tuputetaan joka puolelta, tuet junnaa paikallaan, hinnat nousee kauheata kyytiä.
Tarjotaan vain harjoitteupaikkoja samalla syyllistäen taakanjaosta.
Turha sitä on ihmetellä miksi jotkut vain luovuttavat ja tarttuvat kaikkiin lainasyötteihin mitä tarjolla vain on?
Ei ole paikkaa yhteiskunnassa, varsinkin kun nekin paikat mielummin täytetään ulkomaaninsinööreillä.
Aina sama porukka on se keneltä otetaan milloin mitäkin eri tahojen toimesta, sitten taputellaan selkään miten hienosti meni, paitsi tietysti niillä keltä AINA otetaan muille. Jos sattuukin nousukausi, niin jee ei ainakaan leikata, mutta turha kuvitella että kukaan antaisi takaisin niille keltä on otettu kun olisi antaa.
Mutta ei siinä, onnea yhteiskuntanne kanssa. Olkaa iloisia ja nauttikaa, voitte syyttää meitä 30v miehiä kaikesta, seuraavan kerran kun tulee leikkauksia, niin suoraa vain niitä tukia joita 30v sinkut yksinäiset käyttävät. Sieltä on hyvä hakea, he ovat yksinäisiä, he on syrjäytyneitä, heiltä on helppo viedä kun ei ole ketään kuka auttaisi.
Onnea ja menestystä muille elämään ja siihen yhteiskuntaanne, olkaa onnellisia.
Minua ei voi enään pelastaa, minut voi laskea menetetyksi.
Ei ole uskoa enään tähän yhteiskuntaan.
Pikavippi-sukupolvi.
Nuo kiskurilainat olisi pitänyt kieltää kokonaan jo aikoja sitten.
Toista se oli ahneen sukupolven aikaan...
Ei ole paikkaa yhteiskunnassa, sama ottaa edes hetkeksi ilo irti pikavipeillä.
On edes hetken elänyt niin kuin olisi normaalissa työssä saanut säästettyä.
Ulosotto tullut, en aijo maksaa ikinä takaisin. En ota mitään työtä, koulutusta vastaan.
Ei kukaan pakota vippejä ottamaan. Ihan oma valinta se on.
7 vuoden pikavippikierre, alkoi nuorena. en tiennyt mihin lähdin, pienellä präntillä sivutolkulla asiaa, hyvät mainospuheet joissa kerrotaan lähes valheita tarkemmin katsteltuna, nyt ulosotot ja hermoromahdus, mielenterveyslääkkeet. en ole enää kelpo yhteiskuntaan, näkymätön olen muutenkin. rahaa saan tilille sen verran että elossa pysyy, mutta ei tätä elämäksi voi sanoa.
"Menetetty sukupolvi"...aika dramaattinen otsikko. ;D