Millaisiahan nykynuorista tulee aikuisina, kun he joutuvat oikeaan elämään?
Pelkään pahaa, että alamäki on edessä ja se on jyrkkä. Pehmoisen kasvatuksen saaneilla nuorilla ei ole työkaluja selviytyä julmassa ja armottomassa aikuisten maailmassa. Ei kai nuoriakaan voi loputtomiin koettaa suojella pahalta maailmalta?
Kommentit (19)
Ap:n laisille vanhuksille ei ilmeisesti ole tullut viisautta iän mukana. Jokainen sukupolvi ajattelee nuoremman sukupolven olevan jotenkin heikompi, vaikka totuus on, että elämä oli helpompaa vuosikymmenet sitten.
Mitä nyt taas? Omituista yleistämistä ja turhanpäiväistä taivastelua. Omat jo yli kaksikymppiset lapseni ovat fiksumpia kuin mä ikinä olin siinä iässä. Hoitavat työnsä ja opiskelunsa ja ovat valveutuneempia kuin mun ikäluokkani oli.
Osa pärjää osa ei. Siinä mielessä ihan ajankohtainen keskustelunavaus, että meillä alkaa varmaan olemaan aika iso joukko nuoria jotka on pahasti addiktoituneet kaikenlaiseen some-elämään ja ruutujen tuijotukseen. Siitä seuraa monenlaisia henkisiä ja fyysisiä oireita. Lisäksi sellaiset arjen perustaidot puuttuu monelta (ei missään nimessä kaikilta!). Syy on tietenkin vanhemmissa ja pahoin pelkään nykyisessä koulumaailmassakin. Koulussakin annetaan maatta jossain padilla päivät pitkät arvioimassa ja suunnittelemassa itse omaa oppimispolkua. Perinteinen luokkasysteemi tekisi monelle ihan hyvää...
Ne luulee että niiden tunteilla on merkitystä, ja menevät selittämään sitä pomoille, päättäjille ja kauppiaille, ja kaikkialta ne vain nauretaan ulos.
Pullamössösukupolvi on kaikkein pahin.
Nykynuoret ovat valovuosia pullamössösukupolvea edellä.
Useampana kesänä kun mulla on ollut kesätyöpaikan saaneita teinejä opastettavana, niin aikamoisia kännykäntuijottelijoita ne on olleet! On pitänyt sanoa useamman kerran että puhelinta saa katsoa tauoilla ja muuten tehdään töitä. Sitten kun hetkeksi selkänsä kääntää niin jo ollaan puhelinta näpyttelemässä...
nuoret ovat 100kertaa fiksumpia kuin me vanhat. Meitä valtio auttoi paljon. Nykysukupolvi pärjää muutenkin
Pullamössösukupolven edustajat ovat työpaikoilla aivan sietämättömiä. Mitään ei osata; "mää en tykkää näistä yhtään..vää vää" jos pitää tehdä joku yksinkertainen tietotekninen asia.
Pullamössöt purkavat pahaa oloaan nuorempiin ja ovat henkinen taakka kaikille.
Pullamössöt saavat vanhempiensa taisteleman maan perintönään kuin kultalautasella.
Pullamössöille maksetaan jättieläkkeet toisten kukkarosta, ja kiitokseksi saa v..uilun.
Pullamössöt pitäkää turpavärkkinne tukossa.
Enemmistö on koulutetumpia, terveempiä, pitkäikäisempiä ja varakkaampia kuin vanhempansa, kun pääsevät samaa ikään. Niin on lähes aina ollut, vaikka ihmiset usein pitävätkin seuraavaa sukupolvea itseään huonompana. Paitsi tietysti omia lapsiaan, joissa heidän omat geeninsä ovat jalostuneet. 😝
Vierailija kirjoitti:
Useampana kesänä kun mulla on ollut kesätyöpaikan saaneita teinejä opastettavana, niin aikamoisia kännykäntuijottelijoita ne on olleet! On pitänyt sanoa useamman kerran että puhelinta saa katsoa tauoilla ja muuten tehdään töitä. Sitten kun hetkeksi selkänsä kääntää niin jo ollaan puhelinta näpyttelemässä.tat..
Jos muistellaan 60 ja 70 lukua niin tehdastöissä 70% ryyppäsi työaikana ja uusilta työntekijöiltä odotettiin kossupulloa suojelurahana. jos ei tuonut niin kiusattiin armottomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useampana kesänä kun mulla on ollut kesätyöpaikan saaneita teinejä opastettavana, niin aikamoisia kännykäntuijottelijoita ne on olleet! On pitänyt sanoa useamman kerran että puhelinta saa katsoa tauoilla ja muuten tehdään töitä. Sitten kun hetkeksi selkänsä kääntää niin jo ollaan puhelinta näpyttelemässä.tat..
Jos muistellaan 60 ja 70 lukua niin tehdastöissä 70% ryyppäsi työaikana ja uusilta työntekijöiltä odotettiin kossupulloa suojelurahana. jos ei tuonut niin kiusattiin armottomasti
Ja jos mietitään tätä aikaa, kukaan ei halua tehdastöihin, tuskin kukaan suostuisi ottamaan sellaista työtä edes vastaan, koska nykynuoret on fiksumpia.
Hyvin pärjäävät. Tulevaisuudessa ei enää pärjää niillä elämän opeilla, joihin me vanhat on kasvettu.
Tulee hienoja ihmisiä, meitä parempia. He ovat kasvaneet sosiaalisesti erilaisessa ympäristössä, me kalkkikset ei vaan tajuta sen syvempiä seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjäävät. Tulevaisuudessa ei enää pärjää niillä elämän opeilla, joihin me vanhat on kasvettu.
Me vanhat? Itse en ainakaan koe itseäni vanhaksi. Vaikka en nykynuori olekkaan tasan 30-vuotiaana.
Millasia asioita sitten työelämässä tulee vastaan josta pehmeän kasvatuksen saanut ei selviä?
Entä jos on saanut hyvän ja pehmeän? =D