Mitä tein väärin? Vaihdoin viidelle kukalle mullat ja ne kaikki kuoli?
Kommentit (101)
Poistit siis symbioosin, eli ne juurissa kasvavat pallurat, joita kutsutaan mykorritsoiksi.
Vaihdoin 2 viikkoa sitten ja seurasin tarkkaam ohjeita, olen ennenkin vaihtanut eikä kukat ole kuolleet:(
Olisko kannattanut vaihtaa vasta myöhemmin keväällä?
Outo juttu. Olisiko mullassa ollut jotain vikaa? Jos lannoitit, niin onko mahdollista, että lannoite oli liian väkevää?
Oletko varma, ettet laittanut sementtiä tms. mullan sijaan?
Vaihdoit viidelle kukalle mullat.
Sinkkumies
Heti mullanvaihdon jälkeen ei saisi lannoittaa...muistitko sen? Olisiko mullassa jotakin häikkää. Itse vaihdoin kaksi viikkoa sitten ja elävät. Kerro jos keksit, missä vika.
Vierailija kirjoitti:
Outo juttu. Olisiko mullassa ollut jotain vikaa? Jos lannoitit, niin onko mahdollista, että lannoite oli liian väkevää?
Ei ole, join itse väkevät.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Mullan ostin ihan alesta, ajattelin että säästän sen pari euroa mutta näköjään ois kannattanut satasta parempaan multaan? Kallista alkaa ostella uusia kasveja. Kyllä harmiyyaa :(
Paha sanoo mitä teit väärin, kun et kerro mitä kukkia ja mitä multaa käytit?
Kukistahan ei saa vaihtaa kaikkia multia, eikä saa lannoittaa heti mullan vaihdon jälkeen. < perusjuttuja, mutta liian paljon tapahtuu näitä virheitä silti.
Viestini ei mennyt läpi. Tosin kielukuvani ovat väkeviä. Myönnän.
Siinä oli oikeat ohjeet hoitoon .. kuitenkin ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Heti mullanvaihdon jälkeen ei saisi lannoittaa...muistitko sen? Olisiko mullassa jotakin häikkää. Itse vaihdoin kaksi viikkoa sitten ja elävät. Kerro jos keksit, missä vika.
No voi hitsit, tuota en ollut kuullut ja laitoin lannoitetta:( siinäköhän vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullan ostin ihan alesta, ajattelin että säästän sen pari euroa mutta näköjään ois kannattanut satasta parempaan multaan? Kallista alkaa ostella uusia kasveja. Kyllä harmiyyaa :(
Ei se NPK luku useinkaan pidä paikkaansa mitä luvataan.
On vähän kuin ostaisit M koon Kiinalaisia vaatteita.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoitko mullat ulkona?
En.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hitsit, tuota en ollut kuullut ja laitoin lannoitetta:( siinäköhän vika.
Tuskin. Kukkalainnoitteet ovat yleensä mietoja. 6-4-1 yms ..
Sinkkumies
Olisit odottanut vielä ainakin kuukauden ...ehkä ?
Multa liian tiukkaan tai löyhästi? Ei se mullanvaihdon aikataulu pitäisi niitä tappaa. Eikä normaali lannoituskaan. Ja onko ne oikeasti kuolleet vai nuukahtaneet ja kohta elpyvät? Jos lannoitus tappoi ne, niin silloin sitä on todella väkevästi. Onko multa oikeaa multaa tai jotain erityiseen tarkoitukseen tarkoitettu? Ei vanha huono multakaan yleensä tappavaa ole. Tuo kysymys, että vaihdoitko ulkona, tulee myös mieleen? Tai sitten aloitit toisena päivänä ja jatkoit muutaman päivän päästä?
Vaihdoitko liian suuriin ruukkuihin, liikaa multaa, liikaa kastelua?
Milloin vaihdoit? Jos olet kastellut liikaa? Tuntuu kyllä oudolta.