Kuka oikeasti tykkää Marie-kekseistä, minttutäytelakritsista ja säilykelihasta?
Ensimmäiset maistuu pahville, toiset hammastahnalle ja kolmas paskalle.
Kommentit (27)
Marie keksit ja säilykelihat olivat lapsuuteni mökkiruokaa. Hyvin silyviä, kun kylmäsäilytystilat eivät olleet hääppöiset. Minttulakritsasta en vältä.
Vierailija wrote:
Mä tykkään noista kaikista!
Mene saunan taakse käymättä kotipesän kautta.
Marie-keksejä oon maistanut. Muita en. Mun anoppi kertoi, että lapsille kehottiin neuvolassa antamaan marie-keksejä ja banaanin siivuja sekaisin. Näin 50-60-luvun alussa.
Vehnäjauho johon sekoitetaan sokeria maistuu samalle kuin Mariet
Pidin suklaisista Marie-kekseistä, kun niitä vielä sai, ja äiti teki säilykelihasta hyvää kastiketta.
Eivät maistuneet pahville tai paskalle, vaikka pakko myöntää, etten ole maistanut kumpaakaan.
Kaikki noista taitaa olla vähän epätoivottuja.
Mummon luona sai aina Marie-keksejä 80-luvulla. Kuivia muuten, mutta kahviin kastettuna hyviä.
Mariekeksien väliin laitan jäätelöä.
Vierailija wrote:
Mä tykkään noista kaikista!
Ainahan keskuudessamme on tuohisuita ollut.
Marie keksit on hyviä kun ne laittaa maitokahvin sekaan ja syö lusikalla.
Kaikenlainen liha mikä on pantu säilykkeeseen maistuu samalle kuvottavalle. Mistähän se johtuu, joke kemiallinen prosessi siinä tapahtuu.
Kyllä noita Marie-keksejä inhottiin jo vuosikymmeniä sitten. Olivat varmaan yhtä halpoja kuin nykyäänkin ja näyttäähän ne sieviltä lautasella. Paketti ja nimi söpöjä. Mutta herkullisuusaste täysin onneton.
EN OLE MAISTANUT PASKAA MUTTA AP ILMEISESTI ON
Vierailija wrote:
Vehnäjauho johon sekoitetaan sokeria maistuu samalle kuin Mariet
Mariessa on muuten paljon rasvaakin. Ja juurikin transrasvoja.
Olen maistanut noita kaikkia mutta siihen se sitten jäi. En tykkää enkä syö mitään noista.
Murskaa Mariet , lisää sulatettua suklaata,pähkinöitä ja mitä vielä.Levitä jäähtymään .
Mariekeksejä oli aina mökillä kaapissa, ei niitä kukaan syönyt mutta niitä piti olla siellä, päiväyksen vuodella ei ollut väliä. Minttulaku on pahaa, epäonnistunut makuyhdistelmä. Pidän lakujäätelöstä ja Chymoksen minttusuklaakonvehdeista kyllä. Penskana oli makaroonilaatikossa joskus purkkilihaa, siihen se sopi hyvin.
Marie-keksit menee kun sipaisee päälle vähön Nutellaa. Porosäilyke vedetään siivuiksi ja paistetaan pannulla, on järjettömän hyvää ruisleivän päällä.
Niistä Halvan täytelakritseista todellakin jää aina syömättä ne väkevät mintut.