Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei anna minun nukkua

Vierailija
27.02.2018 |

Olen väsynyt töiden jälkeen ja tarvitsen päiväunet, koska en ehdi öisin nukkumaan tarpeeksi.
Mies ei jostain syystä siedä nukkumistani, hän yleensä tulee töistä juuri kun olen torkahtanut ja aloittaa tavaroiden paukutuksen. Aukoo kaapin ovia ja lyö ne kiinni niin lujaa kun voi, kolistelee astioita jne.
Harrastaa samaa aamuisin, jos saan nukkua pidempään.

Miten toisen nukkuminen voi ärsyttää noin helkkarin paljon??

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin opiskeluaikoina olin illat, välillä yötkin töissä.

Jos et halua vaihtaa miestä lennosta, laita kaappeihin pehmusteet ettei kolise ja imurin letkut piiloon. Miehellä on aikaa niitä etsiä jos ei halua auttaa sinua taloudellisesti.

Vierailija
42/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit muuten harrastaa tuota etteivät anna toisen nukkua.

Juuri näin: https://www.vauva.fi/keskustelu/2947160/onko-tavallista-etta-narsisti-e…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on yksi sadismin muodoista, toisen nukkumisen häiritseminen. Käytetään kidutusmuotona myös yleisesti. Uni on joka ikisen ihmisen terveydelle tärkeää.

Minulla oli kämppis joka toistuvasti terrorisoi muiden unia ja toisaalta itse valitti, kun muut heräsivät kouluun tai töihin. Jos muut olisivat jonain vapaapäivänä sitten saaneet nukkua vähän pidempään aloitti kovaäänisen kattiloiden paukuttelun yms heti aamukahdeksalta. Paljastui myöhemmin narsistiksi. Vaati koko ajan itselleen erityisoikeuksia mutta ei kyennyt kunnioittamaan muiden yöunia yms tarpeita lainkaan.

Ap makaa lahnana keskellä kirkasta päivää, mies tekee kotityöt ja sinä puhut kidutuksesta?

Makaan lahnana keskellä kirkasta päivää kokonaisen TUNNIN kahden työvuoron välillä, toivottavasti et itse ikinä istu tai makaa sohvalla noin kauaa..😂

Ja tuo "mies tekee kotityöt", kyllä hän niitä tekee sen kokonaisen tunnin silloin kun koitan nukkua, ei koskaan muulloin!

Jos oot aamusta iltaan töissä ja käyt kotona vain nukkumassa, niin tuo on mieheltä takuulla mielenosoitus.

Mutta toivoisin kyllä että löytäisit paremman työpaikan.

Jos asut pääkaupunkiseudulla niin tirdän sellaisen.

pohjoissuomessa asun, eikä työpaikassani ole mitään vikaa. teen 8tuntia päivässä työtä siivoojana, vika on ainoastaan tässä naurettavassa palkassa jonka takia saa illat käydä muualla töissä.

Vierailija
44/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet päähän ja oveen lappu "do not disturb"

Vierailija
45/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän pikkulapsi aikana töissä käyvä mieskään saisi nukkua. Nainen saa ottaa päiväunia  mutta mies ei voi nukkua töissä ja työmatkoilla. Silti itsekäs nainen ei antaisi miehen nukkua edes sitä 8 t yössä mikä on kuitenkin suurimmalle osalla tarpeellinen unimäärä ettei ole puolikuolleena väsymyksestä.

Nää tyypit on niin helmiä. Karehtii pikkulapsiajan äitien päivätorkkuja.

Mitäs luulet, millaisia yöunia ne äidit ovat saaneet kuukausien ajan?

Ja voihan se olla että mieskin on vauvan huutoon heränneet, mutta useimmiten työssäkäyvälle annetaan oikeus kääntää kylkeä ja jatkaa unia kun äiti menee puolestä tunnistä pariin tuntiin joka ainoa yö hyssytteleen ja syöttämään olohuoneeseen vauvan. Joissakin tapauksissa useita kertoja yössä.

Että joo, karehdi vauvojen äitien pieniä päivätorkkuja, kyllä ne on vaan niin laiskoja tyyppejä.

Jätä se kahviloissa tungeksimien vaunujen kanssa pois sillä selfieiden ottamisen ajankin voit käyttää univelkasi pois nukkumiseen. Sosiaalista elämää voi rajoittaa pikkulapsi aikana mutta narsistille kavereiden huomio on elintärkeää.

Nuo sun lapselliset kommenttis kertoo miten mielettömän vähän tiedätkään pikkulapsi ajasta.

Oot kuin pikkukala, joka säälien nakataan veteen takaisin kasvamaan.

Et tiedä mitään selvästikkään ja silti teet yleistämisen olettamuksistasi.

Vierailija
46/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee näitä valituksia täällä, niin ei voi kuin ihmetellä, että miksi te olette vielä yhdessä. Siis jos toinen tekee tietoisesti kiusaa päivittäin, niin minkä ihmeen takia haluaa olla tuollaisen henkilön kanssa parisuhteessa. 

Ero tulee kalliiksi. Luitko tämän päivän Hesarista?

Vierailija
47/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen väsynyt töiden jälkeen ja tarvitsen päiväunet, koska en ehdi öisin nukkumaan tarpeeksi.

Mies ei jostain syystä siedä nukkumistani, hän yleensä tulee töistä juuri kun olen torkahtanut ja aloittaa tavaroiden paukutuksen. Aukoo kaapin ovia ja lyö ne kiinni niin lujaa kun voi, kolistelee astioita jne.

Meillä sama. Kolistelee tiskikoneen astioita niin kovaa, että lukiolaisetkin herää viikonloppuisin klo 8. Joo, olen jo jonkin aikaa miettinyt ettei ole ihan täyspäinen ollut enää hetkeen.

Vierailija
48/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sairaalassa hoitajille ihan oma nukkumisosasto niille jotka eivät voi nukkua kotona. Aluksi kätilöille suunniteltu, mutta muutkin voivat käyttää. Täyshiljaisuus. Hyvin ajateltu minusta..

Pääsisikö sinne ulkopuolisetkin nukkumaan?

Vierailija
49/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän pikkulapsi aikana töissä käyvä mieskään saisi nukkua. Nainen saa ottaa päiväunia  mutta mies ei voi nukkua töissä ja työmatkoilla. Silti itsekäs nainen ei antaisi miehen nukkua edes sitä 8 t yössä mikä on kuitenkin suurimmalle osalla tarpeellinen unimäärä ettei ole puolikuolleena väsymyksestä.

Ja voihan se olla että mieskin on vauvan huutoon heränneet, mutta useimmiten työssäkäyvälle annetaan oikeus kääntää kylkeä ja jatkaa unia kun äiti menee puolestä tunnistä pariin tuntiin joka ainoa yö hyssytteleen ja syöttämään olohuoneeseen vauvan. Joissakin tapauksissa useita kertoja yössä.

Että joo, karehdi vauvojen äitien pieniä päivätorkkuja, kyllä ne on vaan niin laiskoja tyyppejä.

Minkäälaisia yöunia saa kolmivuorotyössä tai yötyötä tekevä mies? Tai pitäisikö tavallista päivätyötä tekevän miehen vielä valvo yölläkin pari tuntia? Tuo on juuri sitä narsismia ja tuo yksi ilmenemismuoto naisissa. Äitä saa nukkua päivällä ihan kunnon monen tunnin pätkiä sillä ei pikkulapsi koko aikaa valvo. Mutta tunnollinen äitihän tietysti puhdistaa nukkuessaan hammasharjalla jalkalistoja;)

Ja jäkä jäkä tuo päivätyön lisäksi yövalvomiset. Useimmat vanhemmat joilla on kaksi tai useampi lapsi, ei se kotona oleva nuku öitä eikä nuku todellakaan mitään päiväunia. Tajuatko sinä idiootti että nämä ihmiset tekevät työtään kellon ympäri? Yöllä nukut koiranunta että koska seuraavan kerran ja aamulla heräät muiden lasten kanssa jotka seuraavan kerran nukahtavat aikaisintaan seitsemältä.

Mikä oikeus sillä työssäkäyvällä on yksinoikeus hyviin uniin? Hyvä puoliso ymmärtää että hänkin on ne lapset maailmaan hankkinut ja auttaa yöheräämisissä mahdollisuuksien mukaan. Tai ei ainakaan ole niin tyhmä että kadehtii äitiä joka torkahtaa päivällä tunniksi ettei tämä menetä tajuaan eikä mielenterveyttään.

Vierailija
50/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee näitä valituksia täällä, niin ei voi kuin ihmetellä, että miksi te olette vielä yhdessä. Siis jos toinen tekee tietoisesti kiusaa päivittäin, niin minkä ihmeen takia haluaa olla tuollaisen henkilön kanssa parisuhteessa. 

Ero tulee kalliiksi. Luitko tämän päivän Hesarista?

En ole vastaamasi, enkä lukenut mutta muistan joskus lukeneeni että erossa naisen taloudellinen tila laskee, mutta elämänlaatu paranee ja miehellä taas toisinpäin.

Kaipa tässäkin on se oletus että mies tienaa paremmin.

Vierailija
51/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap missä asut, koulutustausta? Työpaikallani on haku avoinna.

Vierailija
52/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäälaisia yöunia saa kolmivuorotyössä tai yötyötä tekevä mies? Tai pitäisikö tavallista päivätyötä tekevän miehen vielä valvo yölläkin pari tuntia? Tuo on juuri sitä narsismia ja tuo yksi ilmenemismuoto naisissa. Äitä saa nukkua päivällä ihan kunnon monen tunnin pätkiä sillä ei pikkulapsi koko aikaa valvo. Mutta tunnollinen äitihän tietysti puhdistaa nukkuessaan hammasharjalla jalkalistoja;)

Miten esim. minä (ja moni muu) nukun päivällä kun on isompiakin, jotka eivät enää päivisin nuku niitä päiväunia? Jätän alta kouluikäiset pienet vain vahtimatta ja painelen vauvan rytmien mukaan nukkumaan?

Ja ei, en valita etten saa nukkua. Kysyn uteliaisuudesta.

Vierailija
53/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Vaimo kolistelee Keittiössä kun yritän nukkua. Onneks saan sitten ruokaa kun herään.

Vierailija
54/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on henkistä väkivaltaa. Jätä se sika, kun tekee tuon täysin tahallisesti.

Vierailija
55/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on yksi sadismin muodoista, toisen nukkumisen häiritseminen. Käytetään kidutusmuotona myös yleisesti. Uni on joka ikisen ihmisen terveydelle tärkeää.

Minulla oli kämppis joka toistuvasti terrorisoi muiden unia ja toisaalta itse valitti, kun muut heräsivät kouluun tai töihin. Jos muut olisivat jonain vapaapäivänä sitten saaneet nukkua vähän pidempään aloitti kovaäänisen kattiloiden paukuttelun yms heti aamukahdeksalta. Paljastui myöhemmin narsistiksi. Vaati koko ajan itselleen erityisoikeuksia mutta ei kyennyt kunnioittamaan muiden yöunia yms tarpeita lainkaan.

Ap makaa lahnana keskellä kirkasta päivää, mies tekee kotityöt ja sinä puhut kidutuksesta?

Sulla jäi juttu lukematta kun oli  niin kauhea kiire tulla tänne näyttämään tuolla kommentilla että lukematta jäi?

Ap tekee kahta työtä, dille. Ole sinä hiljaa.

Vierailija
56/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Vaimo kolistelee Keittiössä kun yritän nukkua. Onneks saan sitten ruokaa kun herään.

Vaimoton ja munaton sinä olet, kun olet vauvapalstalle päässyt.

Vierailija
57/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies teki aikoinaan samaa. No se herättäminen loppui, mutta luonne ei kadonnut. Toisen huomioon ottamisella ei ole niin väliä. Olisiko sinun viisaampaa katsella toista miestä?

Täällä sama tarina. Mies kyllä lopetti kolistelun kun tarpeeksi monta kertaa sanoin asiasta, mutta perusongelma ei muuttunut, eli se ettei hän ollut oppinut ottamaan toisia huomioon, luontaista empatiakykyä oli heikonlaisesti ja minun pyyntöihini suostumista hän piti heikkoutena ja alistumisena, ei huomaavaisuutena.

Vierailija
58/63 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa just siltä, että miestä ärsyttää kun "laiskottelet" vaikka olisi kotitöitä tehtävänä. Hän taitaa olla sitä tyyppiä että haluaa kaiken olevan valmista ja sen jälkeen sitten voi lepäillä rauhassa. Ootko kokeillut muutta rytmiäsi niin että hoitaisit oman osuutesi päivän kotitöistä heti kotiuduttuasi ekasta duunista, jos sitten sen jälkeen saisit levätä sen tunnin ajan rauhassa?

Vierailija
59/63 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa just siltä, että miestä ärsyttää kun "laiskottelet" vaikka olisi kotitöitä tehtävänä. Hän taitaa olla sitä tyyppiä että haluaa kaiken olevan valmista ja sen jälkeen sitten voi lepäillä rauhassa. Ootko kokeillut muutta rytmiäsi niin että hoitaisit oman osuutesi päivän kotitöistä heti kotiuduttuasi ekasta duunista, jos sitten sen jälkeen saisit levätä sen tunnin ajan rauhassa?

Kun pääsääntöisesti hoidankin ensin kotityöt, kyse ei ole siitä että olisi jotenkin sotkuista tms, pyrin pitämään kodin siistinä. Sunnuntaisin olen vapaalla, ja silloin teen suursiivouksen, muina päivinä ylläpitosiivousta. Vaikka sunnuntaina olisin siivonnut aamusta iltaan, taas maanantaina alkaa tuo päiväunien terrorisointi.

Vierailija
60/63 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ääliö mutta aiheen vierestä: käy tarkistuttamassa verokorttisi.

Minulla on useita työnantajia ja saan kaikki samalla veroprosentilla. Aikoinaan tämä järjestely kulki nimellä "freelancer"- verokortti, nykyistä nimeä tai käsitettä en muista. Verotoimistossa osannevat auttaa.

Arvioit mahdolliset tulosi ja tämän mukaan saat kaikki työt kattavan veroprosentin ja uudet paperit työnantajille vietäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi