Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vieläkään tiedä, minne hakisin yhteishaussa

Vierailija
27.02.2018 |

Hakuaikaa on 13. päivään asti, enkä vieläkään tiedä ollenkaan, minne hakisin. Mikään ei oikein kiinnosta, mutta en halua syrjäytyäkään ja pakko on jonnekin hakea. Amiksessa opetus ei ole laadukasta ainakaan täällä päin, enkä tiedä, miten pärjäisin lukiossa. Minulla on keskivaikea hahmotushäiriö ja matematiikan oppimisvaikeus. Käsitöitä ja kotitaloutta vihasin, hahmotushäiriön takia en oikein nähnyt mitä olin tekemässä ja mittoja en erottanut toisistaan. Opokeskusteluistakaan ei oikein ole ollut apua. Mikä siis neuvoksi, minne kannattaisi hakea? Muita, joilla sama tilanne?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse olen tajunnut, ettei minusta oikein mitään voi tulla. Pitää ajatella realistisesti.

Matematiikan osaaminen on yksi tärkeimmistä asioista työelämässä ja opiskelussa ja sillä on paljon suurempi painoarvo, kuin esimerkiksi kielillä. Pakko silti myöntää, ettei kodinkaan ilmapiiri hirveän kannustava ole.

Lähäriksi voisin harkita, mutta kun meillä ei sitä opetusta saa. Se on luokattoman huonoa.

Sama juttu tuntuu olevan vähän kaikilla aloilla amiksessa täällä.

Ap[/quote

Ei pidä paikkaansa tuo mitä sanot matikan osaamisesta. Riippuu ihan alasta. Voihan susta tulla vaikka kieltennopettaja tai kielenkääntäjä.

Vierailija
42/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja missä on noin huono amis?

Trollilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on haku tehty ja case closed, lukioonkin ehdin varmaan vielä jos haluan.

Hain ensisijaisesti merkonomiksi ja toisena vaihtoehtona kympille.

Al

Vierailija
44/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti kauppamatikasta ja kirjanpidosta.

Vierailija
45/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisko viestinnän ala ap:lle? Viestintää voi lukea AMK:ssa jos yliopisto tuntuu liian haastavalta.

Vierailija
46/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Mietin äsken siis peruskoulun jälkeistä opiskelua ja hain jo merkonomiksi eli musta tulee kassatäti kuten äitini.

Ap

Vierailija
47/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo haukkua trolliksi jos on itse jostain etelästä, täällä pohjoisessa ei vaan ole mitään järkevää. Laitan nyt vaihtoehdoksi sen kymppiluokan ja merkonomin, niin pääsen tästäkin ongelmasta eroon.

Ap

Ei sinua kukaan trolliksi epäile asuinpaikkasi vaan asenteesi takia.

Itse sanot, ettei sinusta ole mihinkään eikä mikään onnistu. Olisiko nyt sitten kiva, jos sanoisin sinulle, että toivottavasti et pääse mihinkään kouluun tuolla asenteella? Viet ehkä jonkun sellaisen paikan, joka ei ole yhtä negatiivinen.

Vierailija
48/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, asenteeni on kyllä huono. On vaan niin turhautunut olo näiden oppimisvaikeuksien takia ja kun ei ole motivaatiota oikein mihinkään ja ainoa tavoite on olla syrjäytymättä. Lupaan silti hoitaa kouluni kunnolla sitten amiksessa jos sinne pääsen.

Ap

Vierailija
49/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei voi kyllä pitää paikkaansa, koska kymppiluokalle ei voi vielä hakea.

t. Opo

Vierailija
50/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
51/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

T. Yläkoulun ope

Vierailija
52/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiminen tapahtuu ainoastaan oman motivaation kautta. Kaikki koulut ovat periaatteessa ajan hukkaa, jollei edellä mainittua ominaisuutta ole. Hyvä opettaja toki pystyy tiettyyn pisteeseen asti motivaatiota johonkin aineeseen/aiheeseen lisäämään, mutta lopulta vastuu on jokaisella itsellään. Elämä opettaa lisäksi asioita, joita ei koulunpenkeiltä saa. Ei muuta kuin avoin ja rohkea ja sarkastinen mieli, ainoat asiat, joilla koneessa pärjää. Opetelkaa nauramaan itsellä ja muille - koko maailmalle. Absurdia täällä on lopulta kaikki. Ja ottakaa vastuu elämästänne , niin vältätte mielenterveyspalveluiden noidankehän. Kasvakaa ihmisinä , älkääkä katsoa liiaksi taakse. Opiksi voi välillä vilkaista, muttei ikinä saa jäädä tuleen makaamaan, elämään siis menneessä. Elämä tapahtuu aina tässä ja nyt. Siispä älkää miettikö liiaksi myöskään huomista, sillä kyllä se sieltä tulee. Tämä on varmaa, päiviemme loppuu saakka. Älkääkä pelätkö liiaksi.

Vierailija
53/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainakin hyvä kirjoittamaan. Mene vaan sinne lukioon, ei tarvitse kirjottaa matikkaa kun kirjotat ruotsin. Hyvällä kirjoitustaidolla pääsee jo pitkälle lukiossa.

Vierailija
54/56 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä kirjoittamaan, on sitä älyä muutenkin. Mutta jos kukaan ei kannusta, itsetunto on heikko.

Mun vanhemmat vihas mua kun menin lukioon. Se oli jotain mitä ne ei sietänyt, kun olivat vaan itse menneet jo nuorena suoraan töihin.

Sun täytyy itse luottaa itseesi. Kunpa löytäisit tukea jostain, onko koulus terkkaria tms. Tärkeintä ettet jää tyhjän päälle. Aina pitää olla varasuunnitelma ja varasuunnitelman varasuunnitelma. Ei ne vanhemmat ehkä pahuuttaan jarruttele, mutta kun ne ei vaan osaa muuta.

Vierailija
55/56 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Ap ole mikään teini

Vierailija
56/56 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tetissä päiväkodissa, pakko sanoa, etten oikein tykännyt. Jo aiemmin kerroin, että kotitalous oli vaikeaa enkä hahmota niitä määriä ja kokkaukseni ovat katastrofaalisia mössöjä, joita ei syö erkkikään. :( Laitoshuoltaja on kai siivooja ja he tarvitsevat kemiaa, fysiikkaa ja kotitaloutta, joista minulla kaikki olivat vitosia.

Ap

Mihinköhän siivooja tarvitsee kemiaa, fysiikkaa? Kotitaloutta joo, mutta yläasteella se on lähinnä ruoanlaittoa. Ja miten siitä voi saada vitosen... Täytyy olla todellinen asennevamma siinä vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi