Minkkiturkkiin pukeutuva nainen on rohkea nyky-Suomessa
Minkkiturkkia käyttävä nainen ei piittaa muiden pilkasta, vaan uskaltaa olla sitä mitä haluaakin olla.
Kommentit (74)
Kyllä! Varsinkin jos siihen minkkiturkkiin yhdistää Hankkija-lippiksen, tuulipuvunhousut ja korkoavokkaat. Se ois tosi rohkee juttu!
Outo käsitys sinulla rohkeudesta. Turkki tarkoittaa sitä, että ko. henkilö ei välitä viattomista eläimistä eikä niiden hyvinvoinnista. Ko. henkilö on maksanut siitä, että eläimet ovat kärsineet ja ne on tapettu. Sitten hän roikottaa poloisten ruumiita päällään.
Mielestäsi rohkeus = julmuus
Julmuus ei ole synonyymi rohkeudelle.
On myös rohkeaa hypätä kahdeksannen kerroksen ikkunasta.
Älykkyydestä voidaan keskustella erikseen.
Eipä minkkiturkkeja enää juuri muilla näe kuin vanhoilla mummeleilla, ehkä ne sitten on rohkeita.
Olen miettinyt samaa. Olin iloinen kun huomasin että bloggaaja Alexa Dagmar uskalsi käyttää julkisesti aitoa turkista.
Kirpputoreilla on jatkuvasti minkkiturkkeja, ihan muutamalla eurolla, parikymppiä on jo kallis. Varmaan ufin tasarahapäiviltäkin löytää jos kuka haluaa olla "rohkea". Useimmat tosin haluavat olla tyylikkäitä ja nykyaikaisia, minkkiturkkeja himoittiin joskus -80-luvulla ja silloin niitä olikin joka toisella.
Sinänsähän ovat käteviä, että ovat mallia teltta joten lihavallekin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Outo käsitys sinulla rohkeudesta. Turkki tarkoittaa sitä, että ko. henkilö ei välitä viattomista eläimistä eikä niiden hyvinvoinnista. Ko. henkilö on maksanut siitä, että eläimet ovat kärsineet ja ne on tapettu. Sitten hän roikottaa poloisten ruumiita päällään.
Mielestäsi rohkeus = julmuus
Olin kuvitellut, että eläimet nyljetään ennen ompelua, miksi siis olisi ruumiista tehty turkki?
Kyllä se nykyaikana kertoo enemmänkin välinpitämättömyydestä ja tyhmyydestä.
Mun mielestä joku kirpparilta ostettu vintageturkki on kyllä helvetin ekologinen valinta. Ennemmin se, kuin untuvatakki.
Itse asiassa juurikin oli kirpparilla parikin minkkiturkkia, toinen tuon 20e ja toinen olikohan 8e. Maininnalla että vaikkapa lämmikkeeksi pulkkaan, että niin tyylikkäinä niitä nykyään pidetään.
Mummoilla niitä paljon näkee, heille se on varmaankin ihan normitalvitakki niinkuin se joskus muinoin oli. Kasarinahan oli oikein kesäsäilytyksiäkin turkeille turkisliikkeissä, koska ne olivat tuikitavallisia takkeja.
Turkiksen kanssa ei tarvitse valittaa että on niin kylmä ja tuulee. Turkis on täällä pohjoisessa fiksua pukeutumista.
Jos näkisin minkkiturkin kahdella kympillä niin ostaisin sen heti jollekin kodittomalle.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä joku kirpparilta ostettu vintageturkki on kyllä helvetin ekologinen valinta. Ennemmin se, kuin untuvatakki.
Noita kirppariturkkeja olisi pakko muokata itse tai ompelijalla jos olisi edes normaalipainoinen saati hoikka, koska vanhat minkkiturkin ovat oikeasti mallia lihavalle suunniteltu. Ne olivat jostakin syystä malliltaan joko aivan suoria ja maahan asti tai sitten vielä oudommin alaspäin leveneviä, joka tapauksessa niissä näytti samalta niin 60-kiloinen kuin 120-kiloinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minkkiturkkia käyttävä nainen ei piittaa muiden pilkasta, vaan uskaltaa olla sitä mitä haluaakin olla.
Jos käyttäisi tuulipukua kera korkkareiden ja käsilaukun, sekin on siis rohkeaa koska ei piittaa muiden pilkasta vaan uskaltaa olla mitä haluaa? Selvä......
Entisaikaan minkkiturkin osti tavallinen työläiseukkokin siinä vaiheessa kun siihen oli sen verran ylimääräistä rahaa, olivat olevinaan sitten hienoja luksusrouvia.😄
Minkki on jotenkin niin 80-lukua. Nyt pitää olla muhkeita kettuja, sellaisia jotka tekee naisen kuin naisen 100+ kiloa painavan näköiseksi. Se vasta rohkeaa on :)
Hyi emmä ainakaan kehtaa, kun Tuksukin käyttää.
Minkkiturkkiin pukeutuva nuori/keski-ikäinen nainen on vapautunut, onnellinen ja ei pelkää yhtään mitään /eläinaktivistihullujakaan/. Respektiä
Kyllä joo... on rohkeaa käyttää kidutettujen eläinten nahkaa ja turkista. Pienempiä ja heikompia on aina kiva sortaa.