Minkkiturkkiin pukeutuva nainen on rohkea nyky-Suomessa
Minkkiturkkia käyttävä nainen ei piittaa muiden pilkasta, vaan uskaltaa olla sitä mitä haluaakin olla.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo minkkiturkit mitä tuolla näkee, on sellaisia laatikkomaisia joissa olkatoppaukset nousee naisten korviin asti. Onko ne niitä 1980-luvun takkeja? Ainakin säilyvät kauan hyväkuntoisina, vaikka vanhan mallisia ovatkin.
On just niitä. "Rykättyä" minkkiä. Ja tosiaan sellaisia, jotka eivät ns. istu yhtään vaan ovat kauhean väljiä ja isoja.
Jos joku nyt muistaa yhtään kasaria, niin muistas kyllä että tuolloin kaikki takit olivat isoja ja väljiä.
Tänään näin teinin, jolla oli revityt farkut, joissa oli enemmän paljasta ihoa näkyvissä kuin kangasta, sekä lakiton pää ja sukattomat nilkat tennareissa. Mielestäni nainen, joka näillä pakkasilla pukeutuu turkkiin, on totta vie rohkeampi ja järkevämpi.
En ostaisi kaupasta uutta turkkia, koska en hyväksy eläinten tarhausta. Mutta omistan kaksi vintage-turkkia jotka olen kirpparilta ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Itänaapurissa on paljonkin vielä turkkeja käytössä, mutta siellä ei tuo viherpipertäjien määrä olekaan sitä luokkaa kun meillä syrjäisellä pääkaupunkiseudulla.
No totta kai on, kun köyhyydestä vaurastuu niin se täytyy näyttää muillekin, miten se onnistuisi jos ei näkyvillä merkeillä, materiaaleilla ym, noilla nousukas eeottaa itsensä rahvaasta.
En tunne oloani sen rohkeammaksi kuin tavallisestikaan, mutta oloni on kyllä huomattavasti lämpimämpi kuin turkittomilla kanssakulkijoilla.
Ylpeänä käytän jo 20 v. vanhaa turkkiani, joka edelleen hyvin hoidettuna kiiltää kuin uusi. Se on niin lämmin ja pitkä, ettei tarvitse vilua valitetlla vaikka pakkaset paukkuvat!
Kuinka montaa muuta takkia voi käyttää vuosikymmeniä ja jotka näyttävät edelleen hyvältä?
Vierailija kirjoitti:
Minkkiturkkia käyttävä nainen ei piittaa muiden pilkasta, vaan uskaltaa olla sitä mitä haluaakin olla.
Mulla on joka päivä pitkä minkkiturkki päällä täällä Helsingissä. Kukaan ei ole katsonut paheksuvast tai sanonut muuta kuin, että rouvalla on hieno turkki. Olen onnellinen siitä,että omistan turkin, kun on näin kylmää. 10.3. on äitini hautajaiset, ja meillä viidellä tytöllä on turkit. Yhdellä ei ole, koska hän vastustaa turkiksia. Äidiltäkin jäi minkkiturkki perikunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joka päivä pitkä minkkiturkki päällä täällä Helsingissä. Kukaan ei ole katsonut paheksuvast tai sanonut muuta kuin, että rouvalla on hieno turkki. Olen onnellinen siitä,että omistan turkin, kun on näin kylmää. 10.3. on äitini hautajaiset, ja meillä viidellä tytöllä on turkit. Yhdellä ei ole, koska hän vastustaa turkiksia. Äidiltäkin jäi minkkiturkki perikunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Eipä minkkiturkkeja enää juuri muilla näe kuin vanhoilla mummeleilla, ehkä ne sitten on rohkeita.
olen 35 ja minulla on minkkiturkki, itse pyytämistäni minkeistä tehty
Vierailija kirjoitti:
Turkiksen kanssa ei tarvitse valittaa että on niin kylmä ja tuulee. Turkis on täällä pohjoisessa fiksua pukeutumista.
Juuri näin. Pakkanen ja viima vaatii turkista päälle. Ei mitään muovitakkia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä minkkiturkkeja enää juuri muilla näe kuin vanhoilla mummeleilla, ehkä ne sitten on rohkeita.
Mummoille se suotakoon. He ovat kuitenkin pudonneet muodin kelkasta jo 50-luvulla ja kuvittelevat minkkiturkin olevan jotenkin hieno, niin kuin se silloin 50-luvulla olikin. Ehkäpä se turkiskin on sieltä 50-luvulta ja silloinhan sitä on vain hyvä käyttää, kun se kerran hankittu on, eikä jättää kaapin perukoille lojumaan.
Ei eläinten oikeuksista noina vuosikymmeninä melskattu. Se on nyt jokin ihan uusi nykynuorten juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä joku kirpparilta ostettu vintageturkki on kyllä helvetin ekologinen valinta. Ennemmin se, kuin untuvatakki.
Totta. Kirpparilta ostetut turkit hyväksyn.
Itse en ostaisi, koska en halua antaa kenellekään viestiä, että hyväksyisin turkistarhauksen. Joo, turkki olisi Kirpparilta, mutta eihän sitä päällepäin näkisi ja joku voisi luulla minun ostaneen ihan uuden turkiksen. Ei ei ei....
Voi olla rohkea, mutta on myös rohkea joka näyttää ihan gorillalta 😂 Karmean näkösiä noi turkit.
En tajua, en vaan tajua enkä huomaa mitään viboja etteikö pitkä, pehmeä, lämmin ja persoonalliseksi turkkurilla muokattu turkkini olisi jotenkin "paha asia" tai "huono"
Ja olen ihan nuorehko, koulutettu, mielestäni tolkun ihminen. Pidetty ihminen ja ystävä.
Mitä mä tässä nyt missaan?
Turkkinu on ekologisempi ja kestävämmän kulutuksen tuote kuin mikään muotitakki tai muu lärpäke!
Vierailija kirjoitti:
En tajua, en vaan tajua enkä huomaa mitään viboja etteikö pitkä, pehmeä, lämmin ja persoonalliseksi turkkurilla muokattu turkkini olisi jotenkin "paha asia" tai "huono"
Ja olen ihan nuorehko, koulutettu, mielestäni tolkun ihminen. Pidetty ihminen ja ystävä.
Mitä mä tässä nyt missaan?
Turkkinu on ekologisempi ja kestävämmän kulutuksen tuote kuin mikään muotitakki tai muu lärpäke!
Itse turkki materiaalina on ehkä ekologinen, mutta turkistarhaukseen taas liittyy kamalia päästöongelmia, puhumattakaan brutaalista elävien olentojen kiduttamisesta.
Jep, ei normaalilla empatiakyvyllä varustettu ihminen pysty pitämään turkkia. Psykopaatiksi kai kutsutaan ihmistä joka ei välitä toisen kärsimyksestä vaan laittaa oman nautintonsa edelle. Näitä ihmisiä on jotka nauttii toisen kiduttamisesta, pedofiilit on samaa sakkaa mielestäni turkkien käyttäjien kanssa. Pedofiilitkin ovat ihan pidettyjä ihmisiä, ainakin niin kauan kuin heidän sairaat mielihalunsa paljastuu.
Mä en vaan käsitä, miten turkinkäyttäjät pystyy nukkumaan yönsä hyvällä omalla tunnolla. Mutta niinpä natsitkin pystyi. Ihmismieli on ihmeellinen.
Turkki ei ole millään muotoa ekologinen, sen valmistuksessa käytetään hurjempia myrkkyjä kuin tekoturkin,
Itselläni on lämmin laadukas ja kaunis toppatakki, ei palele. Usein näillä turkin käyttäjillä on sukkahousut ja pikkukengät, joten ei turkkia lämmön vuoksi käytetä, vaan ihan siksi että näytetään muille omaa sadismiaan: "minäpä se nautin kiduttamisesta aijai, tepä ituhipit ette voi sille mitään, lällällää, on mahtavaa kun eläin nyljetään puolitoreissa, on ihanaa kun eläimen anaaliin työnnetään äärimmäisen kivulias sähköjohto ja vähän sähkötetään ai kun ihanaa, minä nautin vaikka ituhipin hullut eivät ymmärrä miten ihanaa eläimen kidutus on aah ja ooh."
Kyllä se turkki vaan seksikkäällä naisella on seksikäs ja antaa itsevarman kuvan kantajastaan!
Googlasin sanan fur jacket ja tulokseksi tuli kuvia rumista laatikkomaisista turkiksista. Eikö turkiksia osata vieläkään tehdä oikein istuviksi? Miksi niiden pitää olla niin omituisen mallisia?
Pari viikkoa sitten näin Helsingin Stockmannin kahvilassa tällaisen minkkiturkkinaisen. Pälssy sinänsä ei herättänyt huomiotani, vaan hänen karmea päähineensä. Kaikki te, jotka elitte 80-luvulla, muistatte varmaan, miten silloin ennenvanhaan trendikästä oli minkinnahkainen otsapanta, mistä toisella puolen roikkui häntä korvan yli olkapäälle.
Aivan järkyttävä näky nykyään. Kovin oli täti tyytyväisen oloinen itseensä. Missähän maakuopassa hän oli viettänyt viimeiset 30-40 vuotta. 😂
Höpöhöpö. Tyhmyyttä se on.