Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Afrikan lapsista kuvia facebookiin

Vierailija
27.02.2018 |

Miksi jotkut laittavat afrikan reissuiltaan köyhistä ja orvoista lapsista kuvia facebookiin kuin lapset olisivat jotain näyttelyesineitä ja nähtävyyksiä?
Suomalaisen koulun pihalla vaan näe mitään turisteja ottamassa säälikuvia itsestään jakamassa karkkia lapsille?
Onko tuo moraalisesti kovin oikein? Ihmisiä hekin ovat ja yksityisyys kai heillekin sallittakoon vai koskeeko vain länsimaalaisia lapsia oikeus yksityisyyteen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt aivan samaa! FB-kavereista muutama on viime aikoina käynyt vapaaehtoistöissä orpokodeissa/kouluissa Afrikassa ja ovat postailleet nettiin selfieitä heidän ”lempilastensa” kanssa. Mielestäni tämä on väärin ja myös melko kummallista. Olen itse töissä lasten parissa ihan täällä Suomessa ja ei tulisi mieleenkään kuvailla yhteiskuvia hoidokkieni kanssa saati postata niitä someen. Mikä näistä ulkomaalaisista lapsista tekee niin erilaista tähän verrattuna? Myöskin näillä vapaaehtoistyöntekijöillä ei useinkaan ole esim. yhteistä kieltä kyseisten lasten/heidän vanhempiensa kanssa, jotta voisivat selittää ja kysyä ymmärrettävästi lupaa kuvien ottoon ja julkaisuun.

Jos joku teistä tekee tätä, lopettakaa. Ottakaa omasta pärstästä, maisemista jne niin monta kuvaa kuin haluatte mutta jättäkää ne lapset pois kuvista.

Vierailija
2/4 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook tarjoaa näitä köyhiä afrikkalaisia minulle ystäväksi.

Millä todennäköisyydellä tunnen kielitaidottaman miehen mosambikista?

Kännyköihin on näköjään varaa savimajassa asuvallakin.

MIKSI NÄMÄ KÖYHÄT AFRIKKALAISET LISTATAAN MINULLE SOPIVIKSI FACEKAVEREIKSI!

en halua kehitysyhteistyö/seksiopas kavereita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt aivan samaa! FB-kavereista muutama on viime aikoina käynyt vapaaehtoistöissä orpokodeissa/kouluissa Afrikassa ja ovat postailleet nettiin selfieitä heidän ”lempilastensa” kanssa. Mielestäni tämä on väärin ja myös melko kummallista. Olen itse töissä lasten parissa ihan täällä Suomessa ja ei tulisi mieleenkään kuvailla yhteiskuvia hoidokkieni kanssa saati postata niitä someen. Mikä näistä ulkomaalaisista lapsista tekee niin erilaista tähän verrattuna? Myöskin näillä vapaaehtoistyöntekijöillä ei useinkaan ole esim. yhteistä kieltä kyseisten lasten/heidän vanhempiensa kanssa, jotta voisivat selittää ja kysyä ymmärrettävästi lupaa kuvien ottoon ja julkaisuun.

Jos joku teistä tekee tätä, lopettakaa. Ottakaa omasta pärstästä, maisemista jne niin monta kuvaa kuin haluatte mutta jättäkää ne lapset pois kuvista.

On kai sulla lupa ottaa kuvia niiden kersojen kanssa yleisessä leikkipuistossa..

Nyt vaan linkität semmosen kuvan itsestäsi hienovaraisesti kehitysyhteistyökuviin.

Ovatko nää myös ottaneet ne n..kerilapset facebook kaveriksi? niillä on kännykät

Vierailija
4/4 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinulle tarjotaan ystäväksi pieniä korkeintaan alakouluikäisiä lapsia, joista tämä keskustelu kertoi. Heillä tuskin on FB:tä ollenkaan.

Jos FB taas säännöllisesti ehdottaa sinulle ystäviksi vain lapsia, kannattaa ehkä tarkastella uudelleen omaa nettikäyttäytymistä ja niitä sivuja joilla vierailee..