Kuka/kumpi maaraa lapsen paivittaisista asioista yhteishuoltajuudessa? Voivatko vanhemmat loputtomiin vetaa koytta omaan suuntaansa aina sen mukaan missa lapsi on ja maarata sen
päivän tahdin?
Meidän tapauksessamme köydenveto on päivittäistä. Sen enempää isää syyttelemättä totean, että tällä kertaa hän on päättänyt (lapsettoman siskonsa toimesta) viedä lapsensa uimahalliin.
Lapsellamme on pitkittynyt flunssa, jota uimahallireissu tuskin edesauttaa parantumaan.
Pienempi sisarus on V-Pen-kuurilla ja en tiedä jätettäisiinkö hänet altaan reunalle itkemään vai vedettäisiinkö ralliin mukaan.
Lapset tuskin jäisivät mistään paitsi jos tämä reissu jäisi väliin. Meillä ei ole aiemminkaan käyty uimahallissa, ei koskaan.
Onko minulla mitään sanottavaa asiaan/ järjen sanelemaa määräysvaltaa?
Totean vielä, että kesäisin olen lasten kanssa käynyt vesipuistoissa yms. (liittomme aikana isä kiskoi sen ajan mökillä kaljaa, ei kiinnostanut
osallistua.)
Tuntuu siltä, että ex-kälyni on ottanut määräysvallan lasteni kustannuksella.
Kommentit (6)
t. äiti jolla kesti yksinhuoltajuuden saaminen 5v ja oli kyllä listalla huomattavasti törkeempiä tempauksia...
lähivanhempanakaan sinulle ei ole oikeutta puuttua siihen, mitä etävanhempi lasten kanssa touhuaa. Tästä monesti vedetään köyttä ja ollaan eri mieltä, mutta fakta on tuo (ammattilaisten ja päättäjien kanta).
Eli sinä määräät tahdin kun lapset ovat luonasi ja isä määrää tahdin silloin kun lapset ovat hänen luonaan. Ja puhun nyt normaaleista oloista.
Mitä pahaa siinä on, että kälysi haluaa olla mukana lastesi elämässä? Eikö se päinvastoin ole rikkaus lapsillesi? Eri asia sitten jos käly yrittäisi sinun elämääsi määrätä.
Miksi olet katkera, että isä haluaa nyt touhuta lasten kanssa? Olisit onnellinen, että isä haluaa nyt ottaa osaa lasten elämään. Jos isä veti mielummin kaljaa teidän yhdessäoloaikananne niin eikö ole hienoa, että nyt antaa lapsille huomiota ja aikaa????
Toki terveet ja hyvät keskusteluvälit ovat tärkeitä ja jos sellaiset on niin voisit varmasti _rakentavasti_ puhua siitä, että lykkäisivät uimareissua siihen asti, että lapset ovat terveitä.
Täytyy vain muistaa kuivatella hyvin uinnin jälkeen.
oletteko oikeasti tosissanne??????
noh, jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia :)
Olen helvetin tosissani! Pienistä puroista meilläkin tuo lähti. Ensin naisystävät päätti miten tavataan jos tavataan ja mitä tehdään jos tehdään (tyttöystävät vaihtui koko ajan). Sitten tuli kapakasta hakuja, lapsen pahoinpitelyjä jne. Ja KYLLÄ sain yksinhuoltajuuden ja nykyään lapsi tapaa vain muutamia tuntej kerrallaan/kk isäänsä kun on selvä (silloin kun on).
Voi olla että ap:n stoori on valoisampi (toivon niin), mutta voi olla ettei..
t.3
Ala kirjaamaan moisia sattumuksia (uimahalliin, vaikka antibiootit päällä, isä ei kykene itse hallitsemaan lapsia; joku kolmas tekee päätökset jne) ja sitten menet lastenvalvojalle ja alat anoa yksinhuoltajuutta.