Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh:t : Matkustatteko lasten kanssa yksin vai

Vierailija
14.07.2008 |

otatteko jonkun toisen aikuisen mukaan?

Mua kauheesti kummastellaan lähipiirissä, kun haluan lähteä kesälomareissulle vain kahden lapseni kanssa. En kaipaa muita aikuisia mukaan, kun haluan nauttia lasten kanssa olemisesta.

Mites muilla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä koskaan ole ollut reissussa mukana toista aikuista. On ihan asennekysymys. Lapset ovat alle kouluikäisiä.

Kerran olemme tehneet Lapin reissun isolla porukalla (meidän perhe + kaksi muuta lapsiperhettä)

Ulkomailla reissaan lasten kanssa enkä ole sitä koskaan kokenut ongelmaksi, päinvastoin. Tilaan aina ison huoneen (superior tai juniorisviitti) jotta iltaisin lasten nukkuessa on kiva lukea ja muuten oleilla. Iltaisin kun sieltä hotellihuoneesta ei pääse mihinkään, siksi satsaan aina hotelliin (neljän tai viiden tähden)

Hyvissä hotelleissa myös sijainti + palvelut ovat loistavia, iso asia lapsiperheen kanssa. Jos esim lapsi sairastuu eikä huoneesta pääse mihinkään niin huonepalvelusta voi tilata ruuan (kahden aikuisen ollessa kyseessä toinen voisi hakea ruokaa)

Vierailija
2/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa, että reissussa on minullekkin aikuista juttuseuraa ja toisen aikuisen lapsista seuraa omille lapsilleni. Me ainakin vietetään niin paljon aikaa kolmistaan, että KAIPAAN aikuisia. Eikä tällä ole nyt mitään tekemistä sen kanssa, ettenkö lapsiani rakastaisi. Ehkä olen huono äiti, kun aika ajoin tuskastun heidän kanssaan, mutta ainakin voin myöntää sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla sairaiden lasten kanssa ihan yhtä hyvin nalkissa kotonakin. On ainakin enemmän tekemistä.

Tilaan aina ison huoneen (superior tai juniorisviitti) jotta iltaisin lasten nukkuessa on kiva lukea ja muuten oleilla. Iltaisin kun sieltä hotellihuoneesta ei pääse mihinkään, siksi satsaan aina hotelliin (neljän tai viiden tähden)

Hyvissä hotelleissa myös sijainti + palvelut ovat loistavia, iso asia lapsiperheen kanssa. Jos esim lapsi sairastuu eikä huoneesta pääse mihinkään niin huonepalvelusta voi tilata ruuan (kahden aikuisen ollessa kyseessä toinen voisi hakea ruokaa)

Vierailija
4/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapsi SAATTAA kuitenkin sairastua matkalla?!

Voin olla sairaiden lasten kanssa ihan yhtä hyvin nalkissa kotonakin. On ainakin enemmän tekemistä.

Vierailija
5/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatteleva, itsenäinen ja kykenevä ihminen. En tarvitse toista aikuista pitämään minun kädestä kiinni.

Vierailija
6/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin toisen aikuisen kanssa niin pääsee ainakin apteekkiin tarvittaesssa jättämättä lapsia yksin tai raahaamatta kipeitä lapsia mukaan.

Vierailija
7/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kai se niinkin onnistuu. Selitä kielimuurin läpi farmaseuttista koulutusta käymättömälle taksikuskille, mikä vaikuttava aine tarvitaan ja millä vahvuudella ja mitä apuaineita valmisteessa ei saisi olla...

Vierailija
8/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin asia toiminut niin, että lyön kuskille reseptin käteen ja homma hoidetaan siellä ihan apteekissa. Reseptistä löytyy kaikki tarvittava tieto . Mikäli tarvitsen ihan jotain mutta kuin ennalta määrättyä lääkettä, kirjoitan luonnollisesti sen englannin kielellä (mikäli ollaan ulkomailla) ja sen sitten tulkitsee apteekin henkilökunta. Tässäkään vaihtoehdossa ei taksikuskin tarvitse osata muuta kuin ajaa se auto sinne apteekille.

Joo, kai se niinkin onnistuu. Selitä kielimuurin läpi farmaseuttista koulutusta käymättömälle taksikuskille, mikä vaikuttava aine tarvitaan ja millä vahvuudella ja mitä apuaineita valmisteessa ei saisi olla...

Vierailija
9/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena ap:lle, kyllä reissaan. Mihin mä sitä aikuista tarvitsen? Ainakaan mulle loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan niiden kanssa.

Vierailija
10/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellainen tilanne tulisi niin luonnollisesti silloin lähtisimme lääkäriin/sairaalaan. Senkin osaan hoitaa itse, siihen ei toista aikuista tarvita.

.En uskaltaisi luottaa lapsen henkeä epämääräisten lappujen varaan.

Vierailija
11/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niiin joutuuhan sen sairaan lapsen viemään silloinkin lääkäriin (ellei nyt matkusta lääkärin kanssa). Samalla reissulla voi ne lääkkeet noutaa, niinhän sitä tehdään kotimaassakin.

Ja jos on jotain niin pientä, ettei lääkäriin travi mennä, niin eikö matka-apteekissa kulje esim särkylääkkeet mukana?

jos sellainen tilanne tulisi niin luonnollisesti silloin lähtisimme lääkäriin/sairaalaan. Senkin osaan hoitaa itse, siihen ei toista aikuista tarvita.

.En uskaltaisi luottaa lapsen henkeä epämääräisten lappujen varaan.

Vierailija
12/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai taksi voi tuoda lääkkeet lapselle hotelliin, jos tarvitaan. Ja tässähän puhuttiin, että jos lapsi sairastuu matkalla, ei kukaan ollut lähdössä valmiiksi sairaan kanssa reissuun. Mutta nämä isommat hotellihuoneet/sviitit ja ilmeisesti myös kyky käyttää palveluita vaativat keskivertoa yh:ta paremman palkkapussin, muutakin kuin sossun tukia...

Vierailija
13/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lappujen varaan? Reseptit ei oo mitään lappusia hei, ja jos kirjoittaa lapulle että tuo buranaa ( vastaavaa siinä maassa) niin siitäkö idiootti se henki menee?

Vierailija
14/16 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kaverit kovasti kummastelee, että miten viihdyn ilman toista aikuista reissulla...

Ei ne kait tajua, että rakastan omien lasteni seuraa ja tykkään olla ihan rauhassa. Kiva olla vaan perheenä matkassa...

T:ap

Vierailija
15/16 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus isommalla porukalla , kertakaan ei olla matkailtu niin että vain yksi vieras aikuinen olisi ollut matkassa.

Vierailija
16/16 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät yh-kaverini tätä kummastelevat.