Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VITAMIININ PUUTOS OIREET??? Kokemuksia. (ov)

Vierailija
30.06.2008 |

Syön todella huonosti ts. olen todella pieniruokainen. Syön tosi vähän leipää, kasviksia, hedelmiä, marjoja, kanaa, lihaa yms. Oikeastaan en syö viljatuotteita juuri ollenkaan enkä myöskään hedelmiä!!!! Nyt olen alkanut oikeen kiinnittään huomiota mun syömiseen ja olen oikein huolestunut. En silti ole alipainoinen.

Eräs artikkeli herätti mielenkiintoni, artikkelissa kerrottiin mitä kaikkea vitamiinien puutos saa aikaan, lähinnä eri B-vitamiinien puutokset. Itsellä oli aika monia oireita niitä ja nyt aloin miettimään, että taitaa olla ruokavalion uusiksi laittaminen edessä.

Muilla kokemuksia vitamiinien puutos oireista?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruokavalio koostui muutenkin liikaa lihasta, kasviksia toosi vähän,. ja ,muutenkin se mun syöminen oli epäsäännöllistä, eli saatoin huomata iltapäivallä, etten ole ehtinyt/ muistanut kuin aamukahvin hörppiä... olin laiha vkuin tillu, mutta kun niitä sen aikaisia kuvia katselen, niin kaunis en ainakaan ollut, iho kalpea, ja olemus muutenkin aika riutunut, katse joka kuvassa väsynyt. Lääkäriin menin, kun rupesi rytmihäiriöitä pukkaamaan, ja huippaamaan niin että pelotti jäädä lapsen kanssa kahden. Multa otettiin vaikka mitä kokeita, mutta elimellistä syytä ei löytynyt, ainoastaan korkeat! kolrsteroli- arvot . Syömiseni kuitenkin muuttui ja rupesin pitämään huolta että syön, vaikkei olisi nälkäkään, säännöllisesti, ja aamupalaa en jätä väliin!Lisäksi rupesin ottamaan kalaöljyä, ja oon yrittänyt pitää huolta, että syön edes JOTAIN vihannasta tai hedelmää jokapäivä. Karkin mussutuksen jätin pois tai siis vähensin, karkkipäivä kerta viikkoon sekä äitillä että lapsilla.

Vierailija
2/2 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aina vedettyä vaan jotain valmista, herkkuja ym. Ekaksi kannattaa varmaan lisätä niitä vihanneksia ruokavalioon, ne on tosi tärkeitä ja niistä saa paljon kaikkea, hivenaineita , vitamiineja, kuituja ym. Ja pitäis oppia tekemään muutakin kun sitä "perussalaattia", niin säilyis mielenkiinto kasviksiin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla