Atarax ahdistukseen
Onko jollain auttanut Atarax ahdistukseen? Lääkäri määräsi sitä minulle tänään ja suhtaudun allergialääkkeeseen ahdistuksen lääkitsemisessä vähän skeptisesti. Onko joku saanut Ataraxista oikeasti apua ihan kunnolliseen, kovaan ahdistukseen?
Kommentit (47)
Mulla Atarax väsyttää vaan tosi voimakkaasti, seuraavakin päivä menee ihan puoliunessa zombina. Mutta kun nukkuu, ei ahdistakaan. Pidemmässä käytössä alkoi suuta kuivata ihan sietämättömästi, mutta järkyttävä väsymys alkoi helpottaa. Nykyään käytän vain tarvittaessa, kuuriluontoisesti.
Kannattaa heti opetella muita keinoja kuin lääkkeet, meditaatio, hengitysharjoitukset, jooga...
Vierailija kirjoitti:
Tuskin auttaa, jos ahdistus on voimakasta. Diapam, Opamox, Tenox tai muut pamit parempia. Itse sain Ataraxista rytmihäiriöitä heti ekasta pilleristä, mikä sen sivuvaikutuksena toki pakkausselosteessa mainitaankin.
Ei nykyään helposti määrätä ja ajetaan annokset alas niiltäkin jotka syöneet vuosi kymmeniä, tilalle määrätään SSRI-lääkitys.
Vanha ketju,mutta tässä pari viikkoa testannu atarax 25mg illalla,unettomuuteen.
En ole nukkunu paremmin tai huonommin, kait, ehkä pari yötä paremmin.
Mutta joka päivä jotenkin kireä olo , meinaa ärsyttää asiat helpommin.
Eikö pitäis olla päinvastainen vaikutus kuitenkin ?
Mulla oli tuota joskus allergiseen ihottumaan ja en tehnyt mitään muuta kuin nukuin. Mahtavat unet siitä kyllä sai mutta muuten olin ihan toimintakyvytön.
Montako päivä tuo ataraxin ahdistus kestää ? otin kahtena iltana yötä vasten 25mg.
Eilen en, ja tänään edelleen kovat ahdistukset päällä.
Ei auttanut nukkumiseen edes.
Kuin kauan tuo pysyy systeemissä oikeen...
Ahdistuneisuuden kannattaa kokeilla CBD -öljyä, jota saa vaikka Ruohonjuuresta tai Tallinnasta.
Joskus kokeilin sitä unettomuuteen. Muistaakseni otin lääkkeen joskus 18-19 ja olin ihan puoliunessa seuraavan päivän klo 13 saakka. Taisi kyllä nukuttaa hyvin mutta turhan tehokas minulle.
Ei auta tuo öljy mitään, mitä siis saa kaupasta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla pahensi ahdistuneisuutta, mutta sinuna kokeilisin, miten reagoit. Sehän voi toimia sulla hyvin.
Samoin, säikähdin välittömästi sitä kuinka eritavalla sain happea ja aloin hyperventiloida. Betasalpaaja on minulle parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa heti opetella muita keinoja kuin lääkkeet, meditaatio, hengitysharjoitukset, jooga...
Sehän olisin paras jos lääkkeetön apu auttaisi, minua ei auttanut, tässä parin kymmenen vuoden aikana myös varmasti kroonistunut, mitä aikaisemmin noitaa kokeilee niin luultavasti sen parempi.
25mg x 1 tai 4 ,ei vaikutusta minulla.
Tenox toimii.
Onnekkailla toimii hyvin, minulla joskus toimii joskus ei, katsotaan jos tänään toimis.
Unettomuuteen siis. Rauhottumisesta en tiiä toimiiko tuommonen pikkupilleri kellään.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs lääke tää on??
Iho-oireitten allergialääke. Itselläni iho on yhtä taistelua ja Elideliä perusvoiteilla rasvaamisen lisäksi. Ja todellakin otan yötä vasten lääkärin määräämät Ataraxit, koska kutina saa melkein kiipeilemään seinille ja raapiminen EI ole hyvä vaihtoehto. Kynsien alla on aina jotain ja ihon bakteeritulehdus se vielä puuttuisikin.
Ahdistusta en pode muusta kuin ihoni saa ta nallisesta kutinasta. Kaksi Ataraxia ei tunnu missään.
Sairasta lääkitä lasta pienestä pitäen jollain Ataraxilla! Kertoo vanhemmista, joilla ei ole edes kykyä vanhemmuuteen.
Kaikki turha lääkitys on haitallista, aikuisenkin maksa kärsii lääkkeistä, eikä niitä milloinkaan syödä "varmuuden vuoksi". Minkä haitan eri lääkkeet aiheuttaa vauvoille/taaperoille käytettynä? Kaikkea sairasta tarinaa sitä kuuleekin!
Jos lapsi nukkuu levottomasti syynä on yleensä täysin sekaisin oleva arki ilman järkevää rytmiä, ravinnon epäsäännöllisyys, ravinnon köyhyys, virikkeiden puute, ulkoilun ja leikin puute, ruutujen ääressä pitkät tunnit sekä päiväunien vähyys/epäsäännöllisyys.
Kaikenlainen laiminlyönti ravinnon, hygienian tai läsnäolon jne.jne. tekevät lapsista ylivirittyneitä, masentuneita, nälkäisiä, ilottomia, levottomia sekä huonosti öisin nukkuvia. Miettikää nämä asiat kuntoon ennen mitään lääkityksiä ja nekin mietitään lääkärin kanssa, ei milloinkaan tehdä omia diagnooseja!
Nyt katse peiliin jos yhtään osui. Pyytäkää apua lastensuojelulta, päivähoidosta (keskustelua mikä auttaa), ensi-ja turvakodeilta, aikuisilta, joiden vanhemmuus on tai on ollut toimivaa ja normaalia.
Lasten puolesta tulee aina iso suru kuulla mitä hullumpaa tarinaa, kun osaamattomat vanhemmat pilaavat lastensa elämää pahimmillaan jopa sikiöaikana. Lapset ovat niin hauraita ja mielivaltaisten vanhempiensa leluja: lue niiden, joilla ei ole kykyä vanhemmuuteen tai edes sen opetteluun.
Mä käytän Ataraxia unettomuuteen, otan sen siis illalla klo 20. Nukun kuin tukki, mutta olen seuraavana päivänä johonkin klo 13 asti tosi väsynyt.
Antihistamiinien ei kuulukaan auttaa ahdistukseen, vaikka niitä jostain syystä silläkin indikaatiolla määrätään. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Millä annostuksella? Mulla ei auttanut edes 100mg.
Apua! Ihan järkyttävän iso annos! Minulla on unettomuuteen 25mg!
Phyyyhhhh.... 😅
Entä peräpukamavoide. Auttaako? 🤣
Tuskin auttaa, jos ahdistus on voimakasta. Diapam, Opamox, Tenox tai muut pamit parempia. Itse sain Ataraxista rytmihäiriöitä heti ekasta pilleristä, mikä sen sivuvaikutuksena toki pakkausselosteessa mainitaankin.