Mitä vauvalle syötetään, jos maitoa ei ole?
Jos kuvitellaan että äiti asuu keskellä korpea, eikä rinnoista tule maitoa, eikä korviketta ole? Onko maito edes pakollista lapselle?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito on pakollista pienelle vauvalle.
Mutta jos sitä ei yksinkertaisesti saa mistään?
Sinut tuomitaan kiduttamisesta/kuolemantuottamuksesta/taposta/lapsenmurhasta.
Jos olen vauvani kanssa 2 viimeistä ihmistä maan päällä, niin tuskinpa. Siinä tilanteessa haluaisin vain tietää mitä voin antaa vauvalle jos maitoa ei tule, lehmät ovat kuolleet ja kaupat ryöstetty tyhjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen vauvani kanssa 2 viimeistä ihmistä maan päällä, niin tuskinpa. Siinä tilanteessa haluaisin vain tietää mitä voin antaa vauvalle jos maitoa ei tule, lehmät ovat kuolleet ja kaupat ryöstetty tyhjiksi.
:D Naurettava skenaario.
Jos vauva syö jo kiinteitä ei häntää, vesi riittää tissin ohella.
Jos vauva on täysin rinnalla niin koita imettää tiheästi, korviketta ei tule antaa "varmuuden vuoksi".
Riippuu vauvan iästä. Mä vaan epätoivosesti imettäisin. Maidontuotannon lopetukseen menee n. 40 päivää, joten olisi hyvä mahdollisuus nostaa maidontuotanto uudelleen. Aikaa menee ja kehitys notkahtaa, mutta lopulta vauva saisi tarpeeksi ravintoa.
Oletttaen siis, ettei ole mitään mahdollisuuksia lähteä sieltä mettästä hakemaan korvikkeita ikinä.
Onko tämä nyt köyhyyttä vai laiskuutta vai unohdettu?
Mulla oli muksut täysimetettyjä sinne 8 kk saakka ja silti aina korviketta kaksi purkkia hoitolaukussa ja lava kotona (vaikka lypsin pakkaseenkin). Varmuuden vuoksi: tissit voi tehdä lakon milloin vaan ja pakastin sulaa vaikka sähkökatkon takia.. tai mä loukata itseni sairaalakuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Naurettava skenaario.
Kieltämättä:D
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt köyhyyttä vai laiskuutta vai unohdettu?
Mulla oli muksut täysimetettyjä sinne 8 kk saakka ja silti aina korviketta kaksi purkkia hoitolaukussa ja lava kotona (vaikka lypsin pakkaseenkin). Varmuuden vuoksi: tissit voi tehdä lakon milloin vaan ja pakastin sulaa vaikka sähkökatkon takia.. tai mä loukata itseni sairaalakuntoon.
No ei voi, paitsi jos äiti tisseineen joutuu onnettomuuteen tai sairastuu niin pahasti, että lääkkeet estää imetyksen. Yhden, kaks purkkia ymmärrän hyvin, mielenrauhan vuoksi. Rento äiti heruu paremmin, kuin stressaantunut.
No kai se riippuu vauvastakin. En tiedä, onko tuollaiseen yleispätevää ohjetta, ehkä jossain ensiapualalla tietävät. Joku vauva voi kuolla herkemmin kuin joku toinen vauva.