Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö äitiyspakkauksen vaatteilla vauva-ajan?

Ensiodottaja
26.02.2018 |

Pärjääkö äitiyspakkauksen vaatteilla vauva-ajan? Jos ei, mitä vaatteita tai asusteita kannattaisi hankkia/tehdä lisäksi? Entä minkä ikäisenä lapsi alkaa tarvita kenkiä?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet oli isoja. Meillä jouduttiin heti lähteä kauppaan ostamaan pienempiä vaatteita.

Parin kuukauden iässä päästiin vasta käyttämään äitiyspakkauksen vaatteita. Kyllähän niistä apua oli kaikki tuli käyttöön mutta en aluksi turvautuisi pelkkään pakkaukseen. Nyt jälkikäteen tiedän sen. Itse olin sektion jälkeen tosi kipeä, mies joutui vau an vaate ostoksille. Ei ollut vaihtoehtoa.

Nyt jälkikäteen olla naurettu sitä.

Toisen kanssa osasin jo hankkia pienempikin vaatteita ajoissa.

Vierailija
122/128 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on varmaan jo kerrottu, mutta.

Oma poika oli 4 kg ja ostin 50-senttisiä kuteita aluksi ja ne olivat sopivia.

Poika alkoi juosta, ei kävellä 10kk.

Kengät on vaikea hankinta, itse ostin sopivia ja joustavia.

Pääasia ettei lapsi joudu jouksemaan ämpärikengissä joissa kaatuilee ja askel on huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on varmaan jo kerrottu, mutta.

Oma poika oli 4 kg ja ostin 50-senttisiä kuteita aluksi ja ne olivat sopivia.

Poika alkoi juosta, ei kävellä 10kk.

Kengät on vaikea hankinta, itse ostin sopivia ja joustavia.

Pääasia ettei lapsi joudu jouksemaan ämpärikengissä joissa kaatuilee ja askel on huono.

Ja lisäys edelliseen, ostin aluksi kaikki käytettyinä tori.fi. Kun poika oli isompi, hurahdin merkkivaatteisiin hetkellisesti..

Vierailija
124/128 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta hyvä että pakkauksessa on monenlaisia vaatteita.

Äp-talvihaalari oli reilun kokoinen, mahtui 74 koossa ja siitä siirtyi Lupilun 80 kokoon, joka riitti 81-senttiseksi. Toinen ostamani 80 koon haalari jäi pitämättä turhan pitkänä.

Nyt äitiyspakkauksen harmaat pitkät sisähousut mahtuvat vielä 81-senttiselle.

Minkä kokoiseksi asti äitiyspakkauksen vaatteet ovat mahtuneet?

Vierailija
125/128 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että 10-15 bodya/koko. 7-10 housut/koko. Sukkiksia 7-10/koko. Muutamat sukat. 

Noin viisi bodya, puolipotkareita, sukkiksia, muutamat housut ja paita tarvitaan. Ei nyt viittätoista kappaletta mitään sentään. 1-2 peittoa riittää myös. 

Vierailija
126/128 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia eri kokoisia vaatteita lisäksi, pari per koko aluksi. Bodyja ja sukkaterällisiä housuja, myöhemmin tavalliset lahkeet. Riippuu vuodenajastakin.

Ekat kengät sai muistaakseni yli puolivuotiaana, rattaisiin siirryttyä hyvä harjoitella kenkien käyttöä. Tossutkin voivat riittää pitkään mutta koin että kengät suojasivat jalkoja.

Vierailija
127/128 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän asia ole ap:lle jo selvinnyt. Aloitus on vuodelta 2018, joten muksu on jo varmaan eskarissa. 

Muille voi kyllä olla hyötyä lisäohjeista.

Vierailija
128/128 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, ap:n lapsi on tosiaan mahdollisesti menossa jo syksyllä kouluun. :D

Nykyään äitiyspakkauksessa on vielä paljon vähemmän vaatteita kuin oli vuonna 2018. Itse olen saamassa kesällä ekan vauvani ja olen hankkinut kirppareilta vaikka ja mitä 50-68 koon vauvanvaatteita. Äitiyspakkauksen muutamat vaatteet tukevat siihen sitten täydennykseksi. Mukava saada pakkauksesta vaatteita uusina vauvalle, kun muuten hankimme lähinnä käytettynä niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi