Onko kenenkään kohdalla lapsen koulukiusaaminen loppunut siihen
että on ilmoitettu asiasta opettajalle?
Lapsi kertoi tapauksesta, jossa häntä kiusattiin ja opettajalle ilmoitettu asiasta. Mietin tässä, teenkö asialle itse nyt heti jotain, vai luotanko siihen, että koulussa saadaan loppumaan heti ensimmäiseen kertaan. Miten te toimisitte?
Kommentit (3)
Minä soittaisin sinuna vielä pääkiusaajan vanhemmille. Kun viesti tulee monesta suunnasta, voi olla paremmat mahdollisuudet kiusaamisen loppumiseen. Kiusaaja saattaa jatkaa opettajalle näkymätöntä kiusaamista vielä keskustelujen jälkeenkin.
luokanope
Vierailija kirjoitti:
Minä soittaisin sinuna vielä pääkiusaajan vanhemmille. Kun viesti tulee monesta suunnasta, voi olla paremmat mahdollisuudet kiusaamisen loppumiseen. Kiusaaja saattaa jatkaa opettajalle näkymätöntä kiusaamista vielä keskustelujen jälkeenkin.
luokanope
Tässä on se harmi, ettei lapsi tuntenut näitä ja ei sitten osannut nimetä heitä. Olivat ainakin kaksi luokkaa vanhempia ja kiusasivat porukassa lastani, joka oli ollut yksin. Ehkä muistaisi kasvoilta, jos menen huomenna koululle ja katsotaan yhdessä, keitä nämä tyypit ovat...
ap
Opettajaan voi olla yhteydessä, mutta valitettavasti opettajan e aina voi saada kiusaamista loppumaan ja pahimmoillaan olla itsekin yksi kiusaajista. Toisaalta se, että olette opettajaan yhteydessä, niin vietittää, että otatte tosissanne sen, että lapsenne on joutunut kiusaamisen kohteeksi, ettekä vain odota tai toivo, että kiusaaminen lähtisi pois vain ohimennen tai vähättelisi lapsen kokemaan kiusaamista.