Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko vilkkaus, mielikuvitus ja puheliaisuus merkki asbergerista?

Vierailija
26.02.2018 |

Niin kovasti toivoisin että lapsi olisi sellainen joka osaa olla hiljaa paikallaan ja tehdä juuri niin kuin käsketään. Olen itse aivan puhki enkä kestä, kun lapsi on koko ajan menossa ja suu käy kuin moottori.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole.

Vierailija
2/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötätkö hänelle terveellistä perusruokaa?

Ei sokeria, ei keinotekoisesti makeutettuja tuotteita, ei kaupan keksejä, ei lisäaineilla ja suolalla tärveltyjä eineksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen asbergerista? Ei sellaista ole olemassakaan.

Vierailija
4/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotaas: AS -diagnoosi tuli kansainväliseen tautiluokitukseen vasta 1991 ja poistettiin 2018. Nykyään puhutaan enää vain yleisesti autisteista.

Vierailija
5/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri, en tee diagnooseja. Mikäli haluat varmistuksen, niin kannattaa viedä lapsi tutkittavaksi.

Vierailija
6/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kovasti toivoisin että lapsi olisi sellainen joka osaa olla hiljaa paikallaan ja tehdä juuri niin kuin käsketään. Olen itse aivan puhki enkä kestä, kun lapsi on koko ajan menossa ja suu käy kuin moottori.

Osa lapsista on toki temperamentiltaan ja keskittymiskyvyltään ns. "rauhallisia" lapsia, uhmatkin voivat olla aika lieviä. Mutta ihan oikeasti, ehkä et tiennyt tarpeeksi lapsista hankkiessasi sellaisen. Eivät ne mitään ohjelmoitavissa olevia robotteja ole.. yksikään..

Vierailija
7/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kirjoittaa oikein, edes sitä avainsanaa?

Vierailija
8/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään kaikilla (tai siis kovin monella) on tarve luokitella lapsensa jotenkin erityislapseksi?

Vierailija
9/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla oli lievä autismi epäilys pienempänä, neurollakin käytiin. Mutta kun on niin lievää, ei siihen puututtu sen enempää. Tukitoimia lähinnä päiväkotiin. Ja on just tollanen mitä kuvailit :)

Ihana poika, mutta ei oo ikinä hiljaa. Sählää. On kärsimätön. Mutta myös empaattinen ja utelias ja sosiaalinen ja kiltti. :)

Vierailija
10/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on terve kun se leikkii ja puuhastelee ja uskaltaa ja tai osaa käyttää mielikuvitustaan ja haastelee maailmalle. - En näinsanoessani väitä, että ujoissa tai aremmisa ja rauhallisemmissa lapsissa, mitään varsinaista vikaa olisi. Mutta hieman enemmän olisin kuitenkin huolissaan jos lapsi itsekseen vai istusi puhumattomana, ja liikkumattomana ja korkeintaan erillisestä käskykehoituksesta tekisi jotain. käskettyä, eikä silloinkaan mitään yllättävää, tai muuta, kunhan tottelisi mekaanisesti käskyä. 

Vierailija
11/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa lapsista on toki temperamentiltaan ja keskittymiskyvyltään ns. "rauhallisia" lapsia, uhmatkin voivat olla aika lieviä. Mutta ihan oikeasti, ehkä et tiennyt tarpeeksi lapsista hankkiessasi sellaisen. Eivät ne mitään ohjelmoitavissa olevia robotteja ole.. yksikään..

Luulenpa että Ap on itse AS.