Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut työttömät työnhakijat teette odottaessanne rekryjen tuloksia?

Vierailija
26.02.2018 |

Kysymys otsikossa
Koskee myös heitä, jotka ovat joskus olleet työttömänä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin lojun sohvalla, juon kaljaa ym. mitä me työttömät kuulemma tehdään.

Vierailija
2/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin aina muulloinkin. En niistä jaksa huolestua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän elellä mahdollisimman normaalia elämää aina työhaastattelujen jälkeen, mutta vaikeaa on.

Vierailija
4/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain äskettäin työpaikkaa, jonka todella halusin saada. Tuloksia osoittaessani hypin seinille ja olin hermoromahduksen partaalla. Onneksi minut valittiin.

Vierailija
5/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puren hermostuneena kynsiäni. 

Vierailija
6/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun olin työtön, luin pääsykokeisiin.

Vierailija
7/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen uusiin työpaikkoihin, kun en kuitenkaan tule valituksi.

Vierailija
8/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksin. Jos meni haastattelu hyvin, vähän pidin taukoa työnhausta kun niitä oli tulessa kuitenkin koko ajan. Juoksemalla ja käsitöillä purin jännitystä. Tein niitä muutenkin, mut vielä enemmän. Tai sit talvella pitkät hiihtolenkit. Nykyinen toistaiseksi voimassa oleva ja sitä edellinen määräaikainen. Mä olin niin kierroksilla hyvin menneestä haastattelussa siinä edellisessä, etten oikein saanut aikaan mitään, joten juoksemaan vaan. Nykyiseen sit valittiinkin jo haastattelussa, mahtava tunne tietää olevansa hyvä heti. Mut oli kyllä jo vähän esivalittu ja puhelinhaastateltu, kun oli välimatkaa.

Vierailija
9/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain äskettäin työpaikkaa, jonka todella halusin saada. Tuloksia osoittaessani hypin seinille ja olin hermoromahduksen partaalla. Onneksi minut valittiin.

Samoin minä pari vuotta sitten. Sitten työpaikka osoittautui mädäksi.

Vierailija
10/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys. Eihän työnhakua yhden rekryprosessin varaan jätetä. Siis silloin jatketaan työnhakua, kuten muutenkin. Käydään rekrysivujen tarjonta läpi, mietitään, missä voisi olla piilotyöpaikkoja, tehdään hakemuksia, viilataan cv:tä, kehitetään omaa osaamista ja opiskellaan (salaa). Myös hankitaan lisätietoa firmasta, johon prosessi on kesken. 

Itse olin muutaman kuukauden työttömänä, enkä kertaakaan ehtinyt sohvalle makoilemaan ja juomaan kaljaa. 

Vierailija
11/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeetä duunia.

Vierailija
12/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jätä työnhakua yhden paikan varaan, mutta kun sopivia paikkoja on vaan kourallinen ja niistä vain osasta tulee kutsu haastatteluun, sitä kasaa väkisinkin odotuksia noille haastattelun poikineille paikoille. Nro 3

Vierailija
13/29 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen, käyn lenkillä, teen musiikkia, hoidan kodin ja pyöritän lapsiarkea. Jos olisin töissä kolme ensimmäistä kohtaa jäisi tekemättä. T. Nykytilanteeseen tyytyväinen

Vierailija
14/29 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottavaa kuulla, että muillakin näin.

Joskin minulla meni tuo hermostuttavin paikka sivu suun... sitten harmittikin se, että sain hermoromahduksen ihan turhan takia!

Vierailija
15/29 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten törkeätä, kun haastattelussa luvataan soittaa ihan kaikille ja sitten odotat koko sen päivän hermona soittoa, otat ehkä jopa vapaata sen soiton takia (jos et ole työtön), ja sitten ei edes viitsitä soittaa. Illalla tulee sähköposti.

Työssäolevat käyttäytyvät niin että työnhakijat eivät voisi ikinä käyttäytyä. Ja silti jälkimmäisiä haukutaan.

Vierailija
16/29 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen lisää. Olen vuoden aikana käynyt ehkä kymmenessä haastattelussa tulematta valituksi.

Vierailija
17/29 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut työnhaun. Hain varmaan sataan paikkaan, joista noin viiteen haastateltiin. Aina oli joku asia pielessä, joka kerralla eri. Nykyään elämä on varsin mukavaa ja rahat ovat riittäneet toistaiseksi. Teen työkkärin vaatimat muutamat hakemukset ja nautin elämästäni. Tein aktiivimalliin vaatimaa keikkatyötä, ennen aktiivimallia, muuta siitä ei ollut kuin taloudellista haittaa.

Vierailija
18/29 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä keskityn yhteen paikkan kerrallaan ja jännittelen sitten. Viimeksi olin haastattelussa viikko sItten ja se meni mielestäni toosi hyvin.. En kuitenkaan tullut valituksi ja harmitti aivan vietävästi. Ei huvittais, mut pakko laittaa uutta matoa koukkuun.

Vierailija
19/29 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikkaa, salia, netflixiä. Nyt on aikaa harrastaa 👍 Aurinkoiset kevättalven kelit niin voi käydä laavulla makkaraa paistamassa 😎

Vierailija
20/29 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ilmeisesti luet vauvapalstaa... Hukkaan heitetty elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme