Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä yksinäisyyttä

Vierailija
26.02.2018 |

Alan olla katkera ja vihainen. Joskus tekee mieli kirkua päiväkodin pihalla lasta viedessä, että olette kusipäitä kaikki, kun kävelette vain ohi, ette tervehdi, pidätte näkymättömänä.

Tekisi mieli huutaa ja itkeä, kun ei aikuisena onnistu saamaan opinnoista tai harrastuksista edes Facebook-kavereita. Tekisi mieli heittäytyä lattialle vaikertamaan, kun on pikkujoulukausi tai ystävänpäivä. Tai omat synttärit. Kun ei ole ketään, kenen kanssa juhlia. Ei kaveria elokuviin tai lenkille, ei ulkomaanmatkoille.

Tekisi mieli olla ilkeä kaikille, vaikka se ei mitään auttaisikaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi ystävä joka vinkuu myös yksinäisyyttään aika ajoin. Hän on sinkku eikä lapsiakaan halunnut. Siinä se sitten on, että ei ole ystäviä tarpeeksi. 

Olen huomannut täälläkin saman ongelman, että yksinäisille ei kelpaa toinen yksinäinen kaveriksi, vaan ne yksinäiset on sellaisia joita pitäisi jonkun mennä kotoa hakemaan ja houkutella mukaansa, ja silti voi olla että ei ne tuu, joten ei kaksi sellaista voi ystävystyä jotka odottaa molemmat toisen tekevän aloitteen.

Suomessa on nykyään niin paljon yksinäisiä, ja teknologia mahdollistaisi kaikkien ottaa yhteyttä toisiinsa, mutta ei... seksiseuraa kyllä osataan etsiä erilaisten nettisivujen kautta...

En vingu olostani kenellekään. Ja puhun vain omasta puolestani, mutta olen ihan rikki kaikesta mitä ihmisten kanssa olen saanut kokea, että kynnys lähteä yrittämään (aina vain uudelleen) on todella korkea. Mitä, jos siellä sähköposti-jutussa vastassa onkin joku huijari? Joku, joka saa päivän naurunsa siitä kun minä avaudun itsestäni?

Ihmisten vastauksetkin tällaisiin aloituksiin on joskus julmia. Ja silti odotetaan, että me yksinäiset sankoin joukoin uskalletaan omalla naamalla ja nimellä liittyä FB-ryhmiin? Ja sekin, että jokainen yksinäisyydestä kärsivä on oma persoonansa. Ei kahdella ihmisellä välttämättä ole muuta yhteistä kuin se yksinäisyys. Ja kun todistetusti on vielä niinkin, että ihmiset hylkivät sitä joukon erilaista - myös sellaiset, joilla itsellään on sama ongelma.

Minä neuvoisin, että jos noin meileitse lähdet kaveruutta ja ystävyyttä hakemaan, pidät keskustelun aluksi ihan tavallisissa, arkisissa asioissa. Kun vähitellen tutustuu, voi ajan kanssa kuulostella sitä, miltä ihminen tuntuu. Ihan niinkuin livenäkin: tutustuminen ja luottamuksen rakentaminen on hidasta puuhaa.

Älä vielä sure ns avautumisia; niiden aika on sitten joskus, tai ei ollenkaan, jos ei siltä tunnu. Voit silti saada kivaa kahvittelu- tai meilailuseuraa, vaikkei mitään sen syvällisempää kehittyisikään. Se, että joku systemaattisesti huijaisi sinua viikko- ja kuukausitolkulla vain päästäkseen nauramaan on ajatuksena äärimmäisen epätodennäköinen!

Facesta minulla ei kaikenkaikkiaankaan ole juuri kokemusta; minulle tämmöinen aluksi anonyymi AV-viritys sopii hyvin. Tsemppiä sinulle ❤!

Vierailija
22/30 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis 21 oli Char ☺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
24/30 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et huomaa, että sinulla on lapsi?

Vierailija
25/30 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydäppä joitain tuttuja mukaan kivoihin juttuihin itse, tiedä vaikka joskus onnistuisit.

Vierailija
26/30 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi ystävä joka vinkuu myös yksinäisyyttään aika ajoin. Hän on sinkku eikä lapsiakaan halunnut. Siinä se sitten on, että ei ole ystäviä tarpeeksi. 

Olen huomannut täälläkin saman ongelman, että yksinäisille ei kelpaa toinen yksinäinen kaveriksi, vaan ne yksinäiset on sellaisia joita pitäisi jonkun mennä kotoa hakemaan ja houkutella mukaansa, ja silti voi olla että ei ne tuu, joten ei kaksi sellaista voi ystävystyä jotka odottaa molemmat toisen tekevän aloitteen.

Suomessa on nykyään niin paljon yksinäisiä, ja teknologia mahdollistaisi kaikkien ottaa yhteyttä toisiinsa, mutta ei... seksiseuraa kyllä osataan etsiä erilaisten nettisivujen kautta...

En vingu olostani kenellekään. Ja puhun vain omasta puolestani, mutta olen ihan rikki kaikesta mitä ihmisten kanssa olen saanut kokea, että kynnys lähteä yrittämään (aina vain uudelleen) on todella korkea. Mitä, jos siellä sähköposti-jutussa vastassa onkin joku huijari? Joku, joka saa päivän naurunsa siitä kun minä avaudun itsestäni?

Ihmisten vastauksetkin tällaisiin aloituksiin on joskus julmia. Ja silti odotetaan, että me yksinäiset sankoin joukoin uskalletaan omalla naamalla ja nimellä liittyä FB-ryhmiin? Ja sekin, että jokainen yksinäisyydestä kärsivä on oma persoonansa. Ei kahdella ihmisellä välttämättä ole muuta yhteistä kuin se yksinäisyys. Ja kun todistetusti on vielä niinkin, että ihmiset hylkivät sitä joukon erilaista - myös sellaiset, joilla itsellään on sama ongelma.

Tämä onkin monen yksinäisen ongelma. He odottavat muilta ihmisiltä sellaista, mihin eivät ole itsekään halukkaita. Miksi ne muutkaan olisivat?

Vierailija
27/30 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiset ottakaa yhteyttä osoitteeseen aaveenystavapalvalu@gmail.com koska sen kautta saatte uusia ystäviä ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
28/30 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksestasi saattaa selvitä miksi ihmiset eivät halua seuraasi. Vaikutat pahasti häiriintyneeltä.

Vierailija
29/30 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin yksinäinen ennen; paljon ystäviä ja perhettä asuu toisella puolella Suomea, jonne en pysty kovin usein matkaamaan. Raskausaikana tuntuivat loputkin lähellä asuvat kaverit katoamaan erilaisten elämäntilanteiden vuoksi. Ystävystyin kuitenkin jonkin nettisaitin kautta ollessani raskaana, ja nykyisin tämä nettiystäväni on hyvin läheinen! Tapaamme jos ei nyt päivittäin, niin ainakin kerran, pari viikossa. Tutustuimme yli neljä vuotta sitten, ja toivon että tämä ystävä säilyy elämässäni vielä pitkään. Eli netin kautta hyvän ystävän löytäminen on tosiaan hyvinkin mahdollista!

Vierailija
30/30 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?? Häpeisit ite! Mulla on iso perhe mutta silti en jaksa enää ees käydä koulua kun siellä on niin hirveetä olla joo ajan yksin. Et näköjään tiiä yhtään yksinäisten elämästä yhtään mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi