Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kohtaa suhdetta on mielestäsi naisen otettava koppi ehkäisystä?

Vierailija
26.02.2018 |

Olen seurustellut naisystäväni kanssa jo puolisen vuotta ja vieläkin joudun käyttämään kondomeita. Jotenkin tunnen oloni tyhmäksi, eikö naisen olisi jo aika ottaa koppi ehkäisystä?

M25

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisystä huolehtiminen kuuluu aina naiselle.

Sinä et voi miehenä tulla raskaaksi, siksi ehkäisy on naisen asia.

Jos naisesi syytää tuotakin vastuuta sinulle, on sinun arempi jo tässä vaiheessa erota tuosta täysin edesvastuuttomasta hempukasta.

Ole mies miehen paikalla.

Mies voi tulla isäksi, joten ehkäisy on kyllä ihan yhtä paljon hänenkin asiansa. Huono provo.

Niinpä, mies voi tulla isäksi täysin edesvastuuttoman naisen tähden.

Eikö sinunkin mielestäsi olisi oikeudenmukaista ja myös tuollaisen edesvastuuttoman naisen edunmukaista huostaanottaa lapsi häneltä ja pakkosterilisoida tällainen nainen?

Sitä on "Suomi24 luuseri"-palstalta taas tänne eksytty. Hus - takaisin.

Vierailija
22/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele sen naisen kanssa asiasta. Olisihan se reilua, että nainenkin osallistuisi ehkäisyyn. Voitte vaikka ostaa kortsupaketit vuorotellen ja asettaa kortsut vuorotellen paikoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele sen naisen kanssa asiasta. Olisihan se reilua, että nainenkin osallistuisi ehkäisyyn. Voitte vaikka ostaa kortsupaketit vuorotellen ja asettaa kortsut vuorotellen paikoilleen.

En luottaisi naiseen vaan ostaisin itse ne kortongit ja huolehtisin itse myös paikalle ettei tuu mitään kynnellä puhkottuja (siis jos haluaisin ehkäistä).

Vierailija
24/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne osapuolet jotka ei halua lasta nyt ja heti vastaavat ehkäisystä. Tuplaehkäisy on hyvä vaihtoehto jos lapsia ei kaipaa. Samoin vasektomia

Vierailija
25/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta se ehkäisee, joka ei halua lasta. Meillä se on ollut mies jo 30 v, tosin välissä on pari lasta tehty. Mulle olis ollut ok saada lisää lapsia, mies ei halunnut, joten hän käyttää kondomia. Kondomi on myös ainoa ehkäisykeino, jolla ei ole terveydellisiä haittoja, joten se on paras valinta muutenkin. 

Naisten kondomi ei kuitenkaan tule kuuloonkaan, eikö niin?

Vierailija
26/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään vaiheessa, ellei itse tahdo.

Kondomi ei aiheuta fyysisiä oireita, kuten pillerit (jotka pahimmassa tapauksessa voivat viedä hengen) tai kierukka, josta yleensä seuraa kivuliaat ja runsaat menkat.

Todella huono provohan tämä oli, mutta vastasimpa nyt kuitenkin, koska tästä asiasta puhuttaessa sisälläni herää feministi.

Vierailija
27/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sterilisaatio on toimenpiteenä yksinkertainen ja se tehdään paikallispuudutuksessa. Mieheltä voidaan ottaa ennen sterilisaatiota spermaa talteen mahdollisia tulevia hedelmöityksiä varten.

Vierailija
28/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, ota sibä koppi ehkäisystä ja teetä vasektomia. Toimii, tosin joudut jonkun aikaa vielä jatkamaan kondomeillä, kunnes siittiöiden muododtuminen lakkaa.

Tuo on lopullinen ratkaisu asiaan, ja lapseton mes saa sen vasta yli 30-vuotiaana. Ja nainenhan voi silti edelleen tulla raskaaksi...

Vierailija
29/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi suojaa samalla sukupuolitaudeilta. Eli jos et ole miehen terveydestä, uskollisuudesta varma, niin kondomi on ainoa järkevä vaihtoehto.

Vierailija
30/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole niin onnekas että koskaan suhteeseen olisin päässyt, mutta jos joskus pääsen, ei mua kiinnosta muu ehkäisy kuin kumi. Jos ei miehelle kelpaa, sitten en varmaan kelpaa minäkään.

Vierailija
31/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa suhdetta naisen on otettava koppi ehkäisystä?

No siinä kohtaa, kun ollaan yhdessä mietitty sopivaa ehkäisymenetelmää ja yhdessä tuumin päätetty naisen ottavan kopin. 

Vierailija
32/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppaan laukeaminen on niin ysäriä ellei jopa kasaria.

Anaaliyhdyntä, syväkurkutus ja pitkin naamaa ja hiuksia satsittaminen ovat tämän päivän luonnonmukaisia ehkäisymenetelmiä.

Vierailija
33/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta se ehkäisee, joka ei halua lasta. Meillä se on ollut mies jo 30 v, tosin välissä on pari lasta tehty. Mulle olis ollut ok saada lisää lapsia, mies ei halunnut, joten hän käyttää kondomia. Kondomi on myös ainoa ehkäisykeino, jolla ei ole terveydellisiä haittoja, joten se on paras valinta muutenkin. 

Naisten kondomi ei kuitenkaan tule kuuloonkaan, eikö niin?

Tuosta vastauksesta ei ainakaan minulle ilmennyt, onko kyseessä naisten vai miesten kondomi. Mistä siis päättelit, ettei naisten kondomi käy?

Kondomi kun kondomi, onko sillä mitään merkitystä kummalle sukupuolen edustajalle se laitetaan.

Vierailija
34/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kolme vaihtoehtoa. Joko harrastat suojaamatonta seksiä ja osallistut näin lottoarvontaan, jossa palkintona on isyys. Käytät kondomia yhdynnässä ja pienennät voittotodennäköisyyttäsi em lotossa. Et harrasta yhdyntää. Mun mies valitsi paljaalla panemisen ja kolmannen lapsen jälkeen halusi vasektomian. Ehkäisy ei ollut mikään ongelma.

Vierailija
35/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisesi syytää tuotakin vastuuta sinulle, on sinun arempi jo tässä vaiheessa erota tuosta täysin edesvastuuttomasta hempukasta.

Mikäs siinä antaa tulla lapsia sitten vaan.

Ja ei kun elareita maksamaan ihan useammalle .

Vierailija
36/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä antaa tulla lapsia sitten vaan.

Ja ei kun elareita maksamaan ihan useammalle .

Tai toinen vaihtoehto, ei ehkäisyä-- ei seksiä.

Valitse näistä.

Vierailija
37/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla AINOA oikea ja hyväksyttävä tapa ehkäistä on kondomi. Se pitäisi kaikkien muistaa. Ihan turha edes ehdottaa muuta. No, miehen vasektomia menee jos kortsut ei käy.

Vierailija
38/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en pidä kondomeista, mutta ihan seksitautien pelosta en kyllä kovin helposti ilman kondomia seksiä harrastaisi. Sitten kun suhde on jatkunut riittävän kauan, asumme yhdessä, ja luotan mieheen.

Vierailija
39/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla AINOA oikea ja hyväksyttävä tapa ehkäistä on kondomi. Se pitäisi kaikkien muistaa. Ihan turha edes ehdottaa muuta. No, miehen vasektomia menee jos kortsut ei käy.

Muutkin tavat ovat ihan Ok, mutta niitä pitää naisen itse haluta. Niissä kun on naiselle isot riskit. Mutta miehellä on nuo vaihtoehdot. Se on totta.

Vierailija
40/62 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy on molempien asia. Jos harrastaa seksiä, pitää olla valmis siihen, että lopputuloksena saattaa olla lapsi. Mikään ehkäisymenetelmä kun ei ole 100% varma. Jos lapsi ei olisi toivottu omaan elämäntilanteeseen tai parisuhteeseen, niin varminta ja vastuuntuntoisinta on pidättäytyä yhdynnästä kokonaan. Parisuhde kun on enemmän kuin seksi ja rakastelu voi olla muutakin kuin yhdyntä.