Onko palkkasi 15 €/tunti?
Kuulemma se on suomalaisten yleisin tuntipalkka.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne päinkään, enkä usko ainakaan hoitoalalla olevan yleensäkään noin suurta palkkaa.
Hoitoalalla ei edelleenkään olla mitään köyhiä vaan keskimäärin ihan hyvätuloisia. Ongelma ei edelleenkään ole se rahan määrä itsessään vaan se verrattuna työnkuvaan ja vastuuseen! Valtaosa sairaanhoitajista saa sitä kolmea tonnia ja enemmän mikä on rahallisesti ihan mukava summa. Eli köyhyydestä ei todellakaan ole kyse vaan palkka on liian pieni työn vastuuseen nähden. Lähihoitajatkin pelkällä amiskoulutuksella tienaa jotkut 2500e/kk tiedän useita. Tiedän myös sairaanhoitajia jotka saa melkein neljää tonnia kuussa!
Jos haluat oikeaa tietoa luulojesi tilalle, käyt vain katsomassa tessin ja avot.
Mulla reilu 20€ tunti. Sosiaalityö, tosin koulutus vasta puolivälissä eli en ole vielä lähelläkään valmistumista. Pätevänä lienee jonkun verran lisää.
22€ tunti. Alle tämän en töitä tekisikään.
Juurikin 15 €/h. Ei mahdollisuuksia lisiin, mutta arkipyhät ovat palkallista vapaata. Ja suurimmaksi osaksi nautin työstäni ja olen onnellinen, ettei tarvitse kituuttaa henk.kohtaisena avustajana, josta sain 10,67 €/h... Ja se työ oli paljon rankempaa henkisesti ja fyysesti kuin nykyinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne päinkään, enkä usko ainakaan hoitoalalla olevan yleensäkään noin suurta palkkaa.
Hoitoalalla ei edelleenkään olla mitään köyhiä vaan keskimäärin ihan hyvätuloisia. Ongelma ei edelleenkään ole se rahan määrä itsessään vaan se verrattuna työnkuvaan ja vastuuseen! Valtaosa sairaanhoitajista saa sitä kolmea tonnia ja enemmän mikä on rahallisesti ihan mukava summa. Eli köyhyydestä ei todellakaan ole kyse vaan palkka on liian pieni työn vastuuseen nähden. Lähihoitajatkin pelkällä amiskoulutuksella tienaa jotkut 2500e/kk tiedän useita. Tiedän myös sairaanhoitajia jotka saa melkein neljää tonnia kuussa!
Juu sitäkin että palkka on liian pieni vastuuseen nähden, mutta esim lähihoitajan peruspalkka ilman vuoro- ja ikälisiä on usein nettona 1500-1600. Bruttona lähelle 2000€. Palkka siis noin 12-13€. Ikälisät nostavat palkan lähelle 14€/h. Vuorolisät ONNEKSI nostaa peruspalkkaa jonkun verran. On myös hoitajia jotka tekevät oman työn lisäksi keikkaa, jolloin kuukausipalkka tietenkin saattaa mennä tuonne 4000€ asti... Ja jos tekee kaikki joulut pitkää päivää niin joinakin kuukausina vuorolisät saattaa tulla enemmän.
11,74 euroa / tunti, paloittelen suuria teräs/kuonamöykkyjä (painavat 10-30 tonnia) happipeitsellä pienemmiksi palasiksi. Rankkaa hommaa ja varusteissakin firma säästää, joten palovammojakin tulee. Tämä Pohjois-Pohjanmaalla.
Aamuvuorossa 14,5e ja iltavuorossa 15,6e eli kyllähän se näyttää keskimäärin olevan. Varastotyöntekijä.
Kuukausipalkasta laskettuna 21,40€/h. Korkeakoulutettu toimihenkilötyössä.
Vierailija kirjoitti:
80 €/h. Teen tosin vain maksimissaan viisi tuntia päivässä töitä. Personal trainer.
Taidat nyt sekoittaa palkan ja laskutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Juu sitäkin että palkka on liian pieni vastuuseen nähden, mutta esim lähihoitajan peruspalkka ilman vuoro- ja ikälisiä on usein nettona 1500-1600. Bruttona lähelle 2000€.
Mikä siinä on että hoitoalan ihmiset ovat aina sotkemassa nettoja näihin vertailuihin? Niitä nettoja on ihan turha vertailla kun verotus vaihtelee eri ihmisten välillä niin paljon. Minä esim. olen alkuvuodesta saanut työttömyyspäivärahaa noin 1250€/kk ja siitä on mennyt 5,5% veroihin. Nyt kun pääsin töihin helmikuun puolessa välissä, laskin verokortin loppuvuodelle 1900€/kk tuloilla ja verokortissa lukee nyt 1%. Jos pääsen tuohon 1900€ tasolle palkassa, niin saan siitä käteen verojen, eläkemaksujen jne jälkeen yli 1700€.
Sitä en kiellä, etteikö moni näillä tuloilla maksa paljon enemmän veroja, jos asuu kalliimmassa kunnassa, kuuluu kirkkoon eikä ole niin paljon vähennyksiä kuin minulla. Mutta juuri siitä syystä on ihan turha tuoda nettotuloja näihin keskusteluihin.
Laskin juuri että viimekuun kta oli 14.23e. Olen kauppaan kassa ja tein paljon viikonloppua ja iltaa viimekuussa.
Jos olisi ollut arki päivä vuoroja niin olisi kta tippunut tuonne alle 12e.
Koodaan työkseni, ei oo tuntipalkkaa vaan kk-palkka ja laskennallinen tuntipalkka on n.40e/tunti.
13.10€/h, lähihoitaja.
15€ olisi jo ruhtinaallinen palkka :D
Miehellä on palkka 18,5e/h, minulla paljon vähemmän.
Kai tiedätte että palkkaa voi aina pyytää lisää, kun on yksityisellä töissä. Eihän niitä palkankorotuksia muuten saa.
Ei todellakaan, tällä hetkellä 9,5 euroa tunti. Paras mitä saannut niin 11e tunti, huonoin ollut 8,5e tunti. Nämä siis parin vuoden sisällä eri työpaikoista.
Olen yrittäjä. Ja jos mietitään sillee perinteisesti että yrittäjä on töissä 24/7 niin tällöin tuntipalkkani on noin 7,4 euroa/tunti. Mutta jos otetaan oikeat työtunnit huomioon niin keskimääräinen tuntipalkkani on noin 45 euroa.
Juuri tuo 15euroa.
Lisiä ei meidän työpaikalla tunneta. Aika paljon jää häviölle, kun pyhätöitä yms tulee aika paljon.
T:rekkapekka