Onko palkkasi 15 €/tunti?
Kuulemma se on suomalaisten yleisin tuntipalkka.
Kommentit (68)
Huoltoasemalla juuri tuo 15€/h ja lisät päälle, pääkaupunkiseutu
Peruspalkan tuntipalkka on suurinpiirtein 15€. Lisien kanssa joitain euroja isompi.
T:sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Olen kk-palkkaälainen mutta alan tes:n jakomäärällä laskettuna tuntipalkka on 21,71.
Samoin laskettuna hieman alle 25 euroa jää minulla laskennalliseksi tuntipalkaksi.
80 €/h. Teen tosin vain maksimissaan viisi tuntia päivässä töitä. Personal trainer.
Kokoaikatyötä tekevien palkansaajien yleisin kokonaisansio oli viime vuonna 2 500 euroa kuukaudessa.
15,63 € / tunti
Täyspäiväisten työntekijöiden mediaanipalkka oli viime vuonna 3 001 euroa kuukaudessa.
18,76 € / tunti
Keskipalkka oli 3 368 euroa kuukaudessa
21,05 € / tunti
Lähde: Tilastokeskuksen palkkarakennetilasto 2016
13,54€/h, lisineen keskimäärin tuo 15€/h. Duunari. Kyllä se täällä maaseudulla riittää.
Hieman yli 20e, ylempi korkeakoulututkinto. Tuo on reilusti alle keskipalkan täällä Helsingissä, jopa alle keskipalkan koko maassa (Informaatio ja viestintä, keskipalkka koko maa 3678e/ Helsinki 4464e)
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001875972.html
Ei ole. Noin 12,50 perustunti. Siihen sitten ilta- ja viikonloppulisät ym. Kaupassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne päinkään, enkä usko ainakaan hoitoalalla olevan yleensäkään noin suurta palkkaa.
Siis taasko tätä hoitoalaa sotketaan tänne?! Kyllä on amk- koulutuksen saaneilla hoitajilla 15e/h ja enemmänkin!
Olen sairaanhoitaja ja tuntipalkka 16e/h
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne päinkään, enkä usko ainakaan hoitoalalla olevan yleensäkään noin suurta palkkaa.
Hoitoalalla ei edelleenkään olla mitään köyhiä vaan keskimäärin ihan hyvätuloisia. Ongelma ei edelleenkään ole se rahan määrä itsessään vaan se verrattuna työnkuvaan ja vastuuseen! Valtaosa sairaanhoitajista saa sitä kolmea tonnia ja enemmän mikä on rahallisesti ihan mukava summa. Eli köyhyydestä ei todellakaan ole kyse vaan palkka on liian pieni työn vastuuseen nähden. Lähihoitajatkin pelkällä amiskoulutuksella tienaa jotkut 2500e/kk tiedän useita. Tiedän myös sairaanhoitajia jotka saa melkein neljää tonnia kuussa!
Ei ihan palkka on 14.70e/h peruskemian nelos palkkaluokassa olen. Keskituntiansio sitten huitelee jossain on 18-19e/h välissä.
Vierailija kirjoitti:
Lisineen (kuten tuo keskipalkkakin) varmasti joo. Normi tuntipalkka 13€ ja lisät 4-6€/h, pyhinä tietysti enemmän. Ihan ruokakaupan myyjä olen
Ihan mielenkiinnosta, missä ruokakaupassa on tuntipalkka 13 euroa ja lisät 6 euroa?
Tässä tilastotietoa. Mediaanipalkka 2500e kuussa, mutta täysipäiväisten työntekijöiden 3 000e.
Ei. Palkkani on 9 euro/tunti, mutta sillä ei ole mitään väliä, koska työpaikallani on kaunis, ujo nainen, jonka kanssa on niin ihanaa tehdä töitä. Kohta töihin.....
Palkkani on 13,90€/h. Toki olen vasta alani toisen vuoden opiskelija :)
Vierailija kirjoitti:
Lisineen (kuten tuo keskipalkkakin) varmasti joo. Normi tuntipalkka 13€ ja lisät 4-6€/h, pyhinä tietysti enemmän. Ihan ruokakaupan myyjä olen
Lisineen väh. 17€/h. Ovelia nää ek:n käsi kassarat kun ne jo palstoillakin suoltaa.
Likipitäen...
T: keittiötyöntekijä kunnalliselta puolelta