Kuulostaa ehkä naurettavalta, mutta elämän hyvien hetkien kuvaaminen instagramiin teki elämästä parempaa
Olen ollut pitkään elämässä sellaisessa "välitilassa", jossa en pääosin itsestäni riippumattomista syistä ole vielä päässyt toteuttamaan elämäni isoimpia haaveita. Elämä tuntui vain pyörivän paikallaan ja muiden elämät niin paljon paremmilta ja kiinnostavammilta.
Ystävän vinkistä rupesin kuvaamaan Instagramiin joka päivä jonkun hyvän hetken. Milloin teekupin, milloin hetken pianon äärellä, milloin lenkin koiran kanssa kauniissa säässä. Kahvilareissut, itselle ostettu ystävänpäiväkortti, miehen vähän kömpelösti tekemät aamupalaleivät. Ja tiedättekö, tästä on ollut mulle aivan hirveästi apua! Se, että nuo kuvat on tallessa jossain minne pystyn itse palaamaan koska tahansa on mukava tunne, samoin kuin se, että muut ihmiset reagoivat ja tietyllä tavalla jakavat sen minun hyvän hetken. Mulle on oikeastaan aivan yhdentekevää, antavatko jotkut ihmiset sydämen joka ainoalle kuvalle vai ei, silti jokainen tykkäys ja kommentti lämmittää. Mitään kiiltokuvaelämää en ole itselleni luonut, kun en sellaista elä, mutta on ollut voimaannuttavaa nähdä, että tästä minunkin kuormittavasta ja ankealta tuntuneesta elämästä pystyy ikuistamaan pieniä hyviä hetkiä.
Yleensä somea vain haukutaan, joten halusin tuoda esille tämänkin puolen. Eikös sitäkin ole tutkittu, että ihminen arvioi syömänsä ruuan maistuvan paremmalta, jos on ensin kuvannut sen sosiaaliseen mediaan?
Kommentit (3)
Ei se ole ollenkaan naurettavaa vaan fiksua korostaa elämänsä hyviä asioita. Kun niitä kerää ja palaa uudelleen niiden luo, kääntyy vaakakuppi positiivisen puolelle ja elämä tuntuu enemmän hyvältä kuin ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ollenkaan naurettavaa vaan fiksua korostaa elämänsä hyviä asioita. Kun niitä kerää ja palaa uudelleen niiden luo, kääntyy vaakakuppi positiivisen puolelle ja elämä tuntuu enemmän hyvältä kuin ikävältä.
Näin minäkin ajattelen. Instagram on vain väline sen havaitsemiseksi, mutta erittäin toimiva sellainen. :)
Hyvä näkökulma!!