Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et halua tällaista palvelusta kaverilta?

Vierailija
25.02.2018 |

Toisesta ketjusta bongattu kommentti, mutta tunnistan omasta ammatistani saman ilmiön:

"Oon kampaaja ja oon sanonu kavereille et voin tottakai tulla laittamaan hiukset esim. häihin. Mua hävettää, koska ikinä mua ei kuitenkaan pyydetä, joten tulee olo että oon huonon kaverin lisäks vielä huono työssäni. :("

Minua kiinnostaa, miksi osa ei halua kaveriltaan tällaisia palveluksia? Jos kaverisi on jonkun alan ammattilainen, miksi et halua hänen apuaan? Onko kaveri huono työssään vai mistä kieltäytymisesi johtuu?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nää "kaverit" pyytää maksua.

Vierailija
2/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kampaaja tekee vaan hirveitä kampauksia? Helpompi sanoa vaan ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse tehdä ilmaiseksi työtään ja usein näihin ei saa selvää vastausta kysymykseen paljonko maksaa. Ei haluta jäädä vastapalvelusta velkaa.

Vierailija
4/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni on pappi. En halunnut häntä vihkimään meitä tai kastamaan esikoistamme. En pidä hänen puhetavastaan ja erikoisesta persoonasta, tuskin tulisi toimeen sukulaisteni kanssa. Tämän takia halusin tärkeään päivääni muun ihmisen.

Vierailija
5/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua ottaa riskiä että hiukset ei miellytä.. kaverille ei kehtaa sanoa, kampaajalla kehtaa. Nimim. Kokemusta on

Vierailija
6/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne kampaukset sitten otetaan? Ja maksetaanko tekijälle?

Tulipahan mieleen, että jos ei vain haluta käyttää kaveria hyväksi tms. Helpompi pyytää tuntemattomalta, niin asiat hoituu selkeämmin.

En ole lukenut mainitsemaasi keskustelua.

Vierailija
7/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse tehdä ilmaiseksi työtään ja usein näihin ei saa selvää vastausta kysymykseen paljonko maksaa. Ei haluta jäädä vastapalvelusta velkaa.

Jos kaveri tekee ilmaiseksi ja sanoo, ettei vaadi mitään vastapalvelusta?

Vierailija
8/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni on pappi. En halunnut häntä vihkimään meitä tai kastamaan esikoistamme. En pidä hänen puhetavastaan ja erikoisesta persoonasta, tuskin tulisi toimeen sukulaisteni kanssa. Tämän takia halusin tärkeään päivääni muun ihmisen.

Kuulostat tosi "ihanalta" ihmiseltä.

Vierailija
9/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisin muutenkin kaverin kampaamossa, ei olisi järkevää syytä kieltäytyä. Jos taas kävisin muualla, olis loogista antaa vakikampaajan hoitaa homma.

Vierailija
10/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne kampaukset sitten otetaan? Ja maksetaanko tekijälle?

Tulipahan mieleen, että jos ei vain haluta käyttää kaveria hyväksi tms. Helpompi pyytää tuntemattomalta, niin asiat hoituu selkeämmin.

En ole lukenut mainitsemaasi keskustelua.

Aika moni varmaan ajattelee noin että ei kehtaa pyytää jotain tekemään palveluksena sellaista mitä tekee työkseen, siinä tulee heti ainakin minulle vähän hyväksikäyttäjän olo.

Minullakin on kyllä sellaisia kavereita jotka pyrkii häikäilettömästi hyötymään kavareidensa ammattitadosta. Itse en halua olla sellainen.

Vierailija
11/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua ottaa riskiä että hiukset ei miellytä.. kaverille ei kehtaa sanoa, kampaajalla kehtaa. Nimim. Kokemusta on

Joo ja sitten pitäisi niin helvetisti kehua ja osoittaa kiitollisuutta kun kaveri viitsii nähdä vaivaa. Tai sitten on pelko perseessä että mitä kaveri pyytää vastapalvelukseksi. Helpommalla pääsee kun ostaa palvelun vieraalta yrittäjältä.

Vierailija
12/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamossa kehtaa ja pystyy sanomaan suoremmin mitä haluaa, ohjeistamaan. Kaverille en pysty yhtä suoraan sanomaan, määräilemään. Kaverille olisin myös kohtelias, eli vaikka kampaus ei miellytä hyväksyisin sen hiljaa. Kampaamossa sanoisin mistä en tykkää ja miksi.

Vierailija
13/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset saa kriisin aikaiseksi

Vierailija
14/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti ette ottaisi ystävää avuksi tuollaisessa tilanteessa? Paljon enemmän luotan minut tunteviin ihmisiin kuin puolituttuihin ammattilaisiin. Onhan niillä ystävilläkin koulutus ja ammattitaito. Ja ainakin itse sanoisin ystävälle suoraan, mitä kaipaan.

Vierailija
15/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa on aina vaarana, että menee sukset ristiin jollakin tapaa. On helpompaa ostaa palvelus ulkopuoliselta, niin ei tule sellainen maku, että käyttää ystävää hyväksi. Ja kivempi, että ystävä on oikeasti vieraana eikä työvoimana, kun kyse on vaikka juhlista.

Vierailija
16/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkattomampaa, kun hoitaa hommat "virallisia" tahoja pitkin. Ikävää sanoa kaverille, jos työnjälki ei miellytä silmää, kulje suunnitelmien mukaan ja lusmuillaan ja tehdään työt vasemmalla kädellä. Maksukin on usein ongelmallista, jos kumpikaan ei ota sitä puheeksi missään vaiheessa. Toinen olettaa kaverihintaa, toinen ammattilaisen hintaa. Riitaa ja pahaa mieltä. Ei kiitos.

Vierailija
17/17 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka kaveri sanoisi haluavansa tehdä ilmaiseksi, niin kyllä mulla polttelisi omallatunnolla ja haluaisin lopulta maksaa kaverille täyden hinnan ja tuntuisi, että pitäisi maksaa vielä vähän bonusta päälle. Virallisen, ulkopuolisen tekijän kanssa kaikki on selvempää. Etenkin, jos työn jälki jostakin syystä harmittaa.