Sisko jättänyt 14- ja 11-vuotiaat yksin kotiin ja lähti risteilylle!!!
Onko teistä ok?
Tiedän asiasta koska vanhempi laittoi mulle viestiä et meneekö ne kouluun jos äiti ei tule aamuksi kotiin? Risteilyn piti loppua jo iltapäivällä mut ilmeisesti ovat menneet satamasta baariin. Lapsille oli laittanut vastauksen et merellä on jäitä niin laiva myöhästyy. Sisko ei vastaa mun puheluihin ja viesteihin, koska olen se veemäinen narsisti sukulainen ja kateellinen hänen työttömyystuista ja deekusta miesystävästään.
Ihan periaatteesta en viitsi lähteä hakemaan lapsia meille. Kai se sieltä kohta kotiutuu.
Kommentit (32)
Minäkin olen 11-vuotiaana huolehtinut viikonlopun nuoremmista sisaruksistani, joista nuorin oli vuoden ikäinen . Äiti oli sairaalassa ja isä lähti ryyppäämään. Pärjättiinhän me, kun oli pakko.
Mutta omiani en ole jättänyt yksin enkä huolehtimaan toisistaan tuon ikäisenä.
Se, että pärjää ja selviää ei tarkoita, että se olisi oikein ja hyväksi.
Tässä asiassa ei ole kyse siitä etteikö lapset pärjäisi vuorokautta kotona vaan periaatteesta että äiti jättää alaikäiset heitteille ja menee ryyppäämään. Lopetetaan siis siitä jankuttaminen.
Itse kyllä ihmettelen että ensin AP ei itse mennyt periaatteesta hakemaan siskon lapsiaan heille ja nyt ei hae siksi että omalla lapsella ripuli. Nyt menee vähän ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kuolevat.
80-luvulla lapset oli yksin viikonkin.
Eivät kyllä normaaleissa perheissä olleet.
Mä olin viikon yksin kotona 14-v kun vanhemmat olivat etelässä lomalla. Ja vielä jouduin kulkemaan bussilla kouluun 30 km. Mutta joo, tämä tapahtuikin 80-luvulla. Tosin Espanjassa alle 12v jättäminen kotiin yksin olikohan se iltapäivän ajaksi kiellettyä..
Kyse on siitä, voiko lapsi luottaa vanhempaansa. Varmaan suurin osa tuon ikäisistä pärjää keskenään vaikka pidemmänkin ajan mutta tässä tapauksessa oleellista on se, että äiti ei tule sovitusti kotiin. Miettikää mitä on pelätä ja odottaa, oletteko kokeneet sellaista itse lapsena? Missä kunnossa äiti tulee tai onko sattunut jotain?Todella turvatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika nuoria ovat. Ehkä jossain vaiheessa lasun paikka, jos kovin usein "viivästyy".
Oikeesti, onko tää näin yleinen mielipide? Mä olin 11-vuotiaana viikonlopun yksin kotona ilman ongelmia. Ajattelin että on itsestäänselvää, että 14- ja 11-vuotiaat voi olla keskenään vähintään yhden yön.
Oliko sun äitisikin peräänkatsottava juoppo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kuolevat.
80-luvulla lapset oli yksin viikonkin.
Eivät kyllä normaaleissa perheissä olleet.
Kaupungin huonommissa lähiöissä duunarien 14v lapset oli yksin kotona lomaviikolla, kun vanhemmat kävi kanarialla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa ei ole kyse siitä etteikö lapset pärjäisi vuorokautta kotona vaan periaatteesta että äiti jättää alaikäiset heitteille ja menee ryyppäämään. Lopetetaan siis siitä jankuttaminen.
Itse kyllä ihmettelen että ensin AP ei itse mennyt periaatteesta hakemaan siskon lapsiaan heille ja nyt ei hae siksi että omalla lapsella ripuli. Nyt menee vähän ristiin.
Samaa mieltä.
Ehkä ap ensin ajattelikin ettei periaatteesta lähde hakemaan ja mies lähti sinne salille sitten. Olisihan hän varmaan päässyt hakemaan, jos mies olisi ollut kotona ripuloivan lapsen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
11-vuotias ei voi olla yksin kotina vuorokautta. Ei edes vanhemman laosen seurassa. Kukaan ei tiedä, jaksaako vanhempi huolehtia nuoremmasta.
Ootko nyt ihan tosissas?
Kuinka vanha itse olet?
Vähättelemättä yhtään äidin toimia jättää lapset heitteille, mutta saattaahan olla että se 11v lapsi pärjääkin paremmin kun ei ole juoppo kotosalla.
Olikohan se kyseinen äityli joka antoi minulle iltapäivällä suuhoidon Pataässän nurkkapöydässä oluttuoppia vastaan? Kauan siinä juopoteltiin ja rupateltiin, ei sillä kiirettä ollut mihinkään.
Terv. Reiska 54 v.
Vierailija kirjoitti:
No ei minun mielestä tuon ikäisten tarvitsisi kasvaa äitinsä luona, jossa lähdetään risteilyille. Lasun paikka.
Hui kamala äiskä on lähtenyt RISTEILYLLE!! Toivottavasti sinä et lähde lastesi luota edes kauppaan, tai se on lasun paikka! Uskomatonta. Mutta asiasta oon kyllä sitä mieltä että joku hoitaja ois pitänyt olla kun yön yli reissussa ollaan, tai juurikin joku naapuri/sukulainen joka käy tsekkaamassa onko kaikki ok tai mielellään joku joka ihan yöpyy lasten kanssa. Hyvä kun pyysit lapset luoksesi, voi olla lapsilla huoli äidistä kun ei ole tullut sovittuun aikaan kotiin ja pitäisi tehdä asioita mistä ei ole etukäteen sovittu (lähteä itsenäisesti kouluun aamulla).
Vastuullinen vanhempi taas ylisuojelee kunnes huomaa, että yläasteen jälkeen ei ole opiskelumahdollisuuksia kymmenien kilometrien säteellä ja ohops teinin pitää muuttaa kauas.