Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä Tuusulassa

Vierailija
05.09.2023 |

Hei!

Voisitteko kertoa, millaista on perhe-elämä Tuusulassa? Itse olen aina asunut n. 80 tuhannen asukkaan kaupungeissa, mutta nyt miehen työt ovat pk-seudulla ja haluamme pois Helsingistä. Arvostan tekemistä lapsille, tekemisen ilmapiiriä ja joitain ruokaravintolamahdollisuuksia. Olen ottanut selvää, että Tuusulan keskustaa kehitetään. Tuleeko sinne isompi kauppakeskus tjsp.? Mitä lapset ja nuoret tekevät siellä itsekseen?

Kiitos vastauksista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulassa on 3 taajamaa ja paljon maaseutua. Ihan eri asia asua Hyrylässä, Jokelassa tai Kellokoskella kuin jossain keskellä ei mitään.

Vierailija
2/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoito ainakin mennyt ihan huonoksi Keusoten myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tarkennus. Hyrylän lähialuetta olin ajatellut.

T. Ap

Vierailija
4/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusula on hyvä paikka lapsiperheille. Siellä asuu varsin varakastakin porukkaa, on esim Finnairin lentäjien suosiossa (lyhyt matka lentokentälle). Vaatii vaan kaksi autoa, julkiset yhteydet ovat melko huonot. Terkuin ex-tuusulalainen

Vierailija
5/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tarkennus. Hyrylän lähialuetta olin ajatellut.

T. Ap

No Hyrylää voi hädintuskin sanoa edes jonkilaiseksi asumiskeskittymäksi. Jokela ja Kellokoski ovat kylämäisiä taajamia. Koko muu Tuusula onkin sitten maaseutua.

Vierailija
6/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulasta käydään kaupassa Keravalla, Järvenpäässä tai Hyvinkäällä. Kauppakeskukseen mennään lähinnä Jumboon.

Pikku arkiostokset hoidetaan paikallisissa kaupoissa. Ei löydy esimerkiksi Prismaa tai Citymarkettia, rautakaupasta puhumattakaan, kodin terrakin lopetettiin kannattamattomana.

Vierailija
7/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyviä ja asiallisia kommentteja. Lisääkin saa kertoa! :)

T. Ap

Vierailija
8/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain vielä kommentteja lasten ja nuorten vapaa-ajanviettoon liittyen?

Vierailija
9/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa mieluummin Klaukkalaan, siellä saa rahoille enemmän vastinetta kuin Tuusylassa.

Vierailija
10/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain vielä kommentteja lasten ja nuorten vapaa-ajanviettoon liittyen?

Teini-iässä voivat ajaa mopoautolla pitkin kylänraittia, poltella kanapista lähimetsissä, saada huono olo nuuskasta ja yrittää saada paikallinen juoppo ostamaan alkoholia kaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän