Sisko jättänyt 14- ja 11-vuotiaat yksin kotiin ja lähti risteilylle!!!
Onko teistä ok?
Tiedän asiasta koska vanhempi laittoi mulle viestiä et meneekö ne kouluun jos äiti ei tule aamuksi kotiin? Risteilyn piti loppua jo iltapäivällä mut ilmeisesti ovat menneet satamasta baariin. Lapsille oli laittanut vastauksen et merellä on jäitä niin laiva myöhästyy. Sisko ei vastaa mun puheluihin ja viesteihin, koska olen se veemäinen narsisti sukulainen ja kateellinen hänen työttömyystuista ja deekusta miesystävästään.
Ihan periaatteesta en viitsi lähteä hakemaan lapsia meille. Kai se sieltä kohta kotiutuu.
Kommentit (32)
Ei ole ok. Jo tuo saamasi tekstiviesti sen kertoo.
Aika nuoria ovat. Ehkä jossain vaiheessa lasun paikka, jos kovin usein "viivästyy".
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäiset pärjää kyllä päivän. Jos on perusasiat opetettu.
Äiti ei vastaa viesteihin, eikä tule sovitusti kotiin. Lasua pukkaa...
No ei minun mielestä tuon ikäisten tarvitsisi kasvaa äitinsä luona, jossa lähdetään risteilyille. Lasun paikka.
Tuskin kuolevat.
80-luvulla lapset oli yksin viikonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei vastaa viesteihin, eikä tule sovitusti kotiin. Lasua pukkaa...
Äitihän justkin vastas viestiin et risteilyalus on jumissa jäissä itämerellä. Ja sisko muka katkera tuista. Ei hitto mitä meininkiä!
Miten eivät muka osaisi mennä kouluun? Taluttaako se äiti ne sinne? Jännä miten me kakarat usein oltiin aamut kolmistaan ja suoriuduttiin koulutaksiin ajoissa..
Vierailija kirjoitti:
Miten eivät muka osaisi mennä kouluun? Taluttaako se äiti ne sinne? Jännä miten me kakarat usein oltiin aamut kolmistaan ja suoriuduttiin koulutaksiin ajoissa..
No jos ne vaikka ajattelee, et täytyis lähteä etsimään äitiä tms?
Näillä lapsilla voi oikeasti olla hätä, silloin ei koulu ehkä tule ekana mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ne vaikka ajattelee, et täytyis lähteä etsimään äitiä tms?
Näillä lapsilla voi oikeasti olla hätä, silloin ei koulu ehkä tule ekana mieleen.
Enemmin minulle tulee mieleen, että jos perheen asiat on tuolla tolalla, niin ei niillä lapsillakaan välttämättä ole opiskelumotivaatiota. Äiti poissa on sama asia kuin vapaapäivä.
Sisko lähtenyt siis lauantai-iltana reissuun. Soitin lapsille eikä sisko oo vieläkään kotona. Käskin ottaa taksin ja tulla meille. En pysty itse lähtemään kun lapsella on ripuli ja mues salilla. Ap
Päivän voi olla keskenään ihan hyvin, mutta tuo että jää ryyppäämään ja tulee milloin tulee on väärin. Lapsilla hätä ja tietävät varmaan äitinsä tavat, miettivät milloin känninen äiti tulee tai tuleeko ollenkaan. En voi käsittää tollasia vanhempia.
Vanhoina hyvinä aikoina tuo olisi ollut aivan luonnollista, mutta nykyään ollaan taannuttu niin pahasti, että kaikenlaiset lasut (kuvottava sana) ja muut tulevat mukaan kuvaan jo pienimmästäkin tekosyystä.
70-luvulla olimme kolmistaan viikon omakotitalossa (olimme 7-, 11- ja 13-vuotiaita), kun isä ja äiti lähtivät lomalle Lappiin. Mummola sijaitsi puolen kilometrin päässä, joten pappa kävi meillä usein koiraa kävelyttäessään katsomassa, että kaikki on ok, ja ihan muuten vaan. Näitä Lapin-reissuja vanhemmillemme tuli myöhemminkin, eikä ikinä ollut mitään ongelmia, ei minkäänlaisia.
Tuon ikäiset voivat olla keskenään vaikka viikon jos ovat tarpeeksi fiksuja tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäiset voivat olla keskenään vaikka viikon jos ovat tarpeeksi fiksuja tapauksia.
Ja jos lähellä on joku "tukiaikuinen" (naapuri, sukulainen) ja jos asiasta on SOVITTU ETUKÄTEEN. Tässä taisi olla lapsilla jo hieman hätä, eli eivät taida sopia tuollaiseen.
11-vuotias ei voi olla yksin kotina vuorokautta. Ei edes vanhemman laosen seurassa. Kukaan ei tiedä, jaksaako vanhempi huolehtia nuoremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika nuoria ovat. Ehkä jossain vaiheessa lasun paikka, jos kovin usein "viivästyy".
Oikeesti, onko tää näin yleinen mielipide? Mä olin 11-vuotiaana viikonlopun yksin kotona ilman ongelmia. Ajattelin että on itsestäänselvää, että 14- ja 11-vuotiaat voi olla keskenään vähintään yhden yön.
Aika uusavuton saa olla jos 11-vuotias ei yksin kotona selviä.
Vierailija kirjoitti:
Aika uusavuton saa olla jos 11-vuotias ei yksin kotona selviä.
Uusavuton alkoholisti jättää tuon ikäiset yksin ja katoaa, niin että lapset eivät saa kiinni.
Kuopukseni on 11v enkä jättäisi häntä yöksi itsekseen. Ei varmasti kuolisi, mutta turvattomuutta kokisi.
Jos ap:n tarina on totta, tekisin ls-ilmoituksen. Liian paljon vastuuta lapsilla. Ei heidän tarvitse kahta vrk yksin selvitä.