Anoppi ja appiukko eivät suostuneet auttamaan talolainan maksamisessa.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 13 vuotta. Ostettiin joku aika sitten omakotitalo. Mies sairastui alkoholismiin ja minä masennukseen, emmekä pystyneet käymään töissä ja näin ollen tuli vaikeuksia talolainan maksamisessa. Saimme hetken siihen tukea, mutta tuki loppui jossain vaiheessa.
Päätimme mieheni kanssa pyytää miehen vanhemmilta apua, mutta he kieltäytyivät raha- avustuksista. Olen erittäin katkera ja vihainen vieläkin asiasta, nimittäin he sanoivat aina, että auttavat aina, kun voivat. Tässä tapauksessa sana ei kuitenkaan pitänyt. Itse olen ollut aina sitä mieltä, että läheisiä tulee auttaa, kun tarve siihen tulee ja se on tavallaan miehen vanhempien velvollisuus Mielipiteitä?
Kommentit (23)
Siis maagisesti sairastuitte sen jälkeen kun talo oli ostettu? Ei appivanhemmilla ole velvollisuuttaa maksaa teidän taloanne tai velkaanne, ei kenellekään ole. Paitsi teillä.
Paha ottaa kantaa, kun tässä ei selviä se, mitä kieltäytymisen syynä on käytetty. Jos vaikka oma taloustilanne onkin syystä tai toisesta aiempaa heikompi, niin auttaminen voi olla hankalaa, vaikka lupauksia siitä olisi aiemmin tehnyt. Jos tilanteenne on ollut jo jonkin aikaa hankala, niin teidän pitäisi laittaa asunto myyntiin ja etsiä tilalle halvempi asunto. Tilapäisesti apua voi olettaa saavansa, jos niin on luvattu, mutta harva pystyy vuosikausia auttamaan rahallisesti kovin avokätisesti.
Rahan antaminen alkoholistille ja masentuneelle ei johda yhtään mihinkään eikä ratkaise varsinaista ongelmaa, eikä siinä siksi ole järkeä. Tavallaan tekevät teille palveluksen kun pakottavat kohtaamaan tilanteen eivätkä mahdollista sen pitkittymistä.
Oletteko hoidossa? Yritättekö aktiivisesti toipua ja ratkaista ongelmanne? Ymmärrän appivanhempia täysin
Miten voi yht'äkkiä sairastua alkoholismiin?
En minäkään antaisi juopolle hulttiopojalleni (siis jos minulla sellainen olisi) yhtään rahallista apua. Sen tietää mihin tuo raha menisi.
Olemme molemmat käyneet hoidossa kyllä ja tehneet kaikkemme parantumisemme eteen. Sen jälkeen, kun mies rupesi juomaan, niin elämältämme meni pohja täysin, siinä samalla masennuin. Olemme hienotunteisesti yrittäneet keskustella avunsaannista, mutta he ovat kieltäytyneet.
AP.
Aikuisia lapsia ei tarvitse paapoa. Ottakaa ihan itse vastuu elämästänne. Myykää talo ja menkää vuokralle. Järki käteen nyt!
No miksi miehen vanhempien pitäis auttaa ja sinun vanhempien ei? Kai kysyit tasapuolisuuden vuoksi omilta vanhemmiltasi myös?
Myykää talo. Muutto edulliseen vuokra-asuntoon. Siinäpä se
En minäkään tukisi poikani alkoholismia.
Myykää asunto, jos jotain jää yli velkojen maksun jälkeen, muista pankki ottaa aina omansa. Koita pistää sivuun takuuvuokra rahaa. Loput voi vetää kurkusta alas. Sano appivanhemmille että eivät tule näkemään lapsenlapsiaan enää ikinä. Pistä välit poikki. Voisitko pistää raporttia miten homma etenee.
Varmasti vituttaa, mut niin se elämä menee et kaikki pitää huolen itsestään vaikka mitä sanois. Ite melkein samas olleena. Nyt on teiän aika oppia. Saatteko lainan maksun lykkäystä? Pienempii maksuerii? Saatko ittes siihen kuntoon et tekisit töitä? Mies antabukselle, myllyhoitoon ja ryhdistäytyy tai jätät sen. Nyt otatte tavoitteen et talo pysyy teillä tai sitten tosiaan myyntiin ja kerrostaloon, mikä sopisi paremmin juopolle.
Jos appivanhemmat maksaisi talolainaa niin jäisi enemmän rahaa viinaan? Ehkäpä appivanhemmat aittavat teitä nyt parhaiten kun eivät anna alkoholistille rahaa.
Varissuo, Itäkeskus kutsuu. Tallinnanaukiolla on kohtalon tovereita, ikuisenvapun aukiolla kannattaa varmaa piipahtaa. Mee kaljalle siellä on aina ystävä.
Sukulaiset takasivat juopolle lapselleen asuntolainan (lapsenlapsia ajatellen) ja menettivät ensin mökkinsä, sitten talonsakin pojan velkojen takia (ei menneet ne lainat asunnon rakentamiseen vaan juhlimiseen enimmäkseen).
Asuvat nyt vuokralla. Kaikki asianosaiset.
Miksi miehen vanhemmilla olisi velvollisuus maksamaan TEIDÄN lainanne?
Alkoholismi ei nyt ole sellainen sairaus, mikä yllättäen puhkeaa.
Masennus voi olla vaikea sairaus, mutta onneksi ohimenevää kun sitä hoidetaan.
En koskaan voisi kuvitella että anoppini tai omat vanhemmat joutuisivat maksamaan meidän asuntoa. Never!
Ymmärrän että kaikenlaista voi tapahtua, mutta en oleta että muut ihmiset siivovat minun sotkujani.
No tietysti jos miehen vanhemmat kerran ovat aiemmin luvanneet auttaa tiukan paikan tullen, niin on aivan ymmärrettävää että nyt harmittaa, jos apua ei saakaan silloin, kun sitä kaipaisi. Olivat kieltäytymisen syyt sitten mitkä tahansa. Elämäntilannehan voi muuttua kenellä vain ja aina kupauksiaan ei pysty lunastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen vanhemmilla olisi velvollisuus maksamaan TEIDÄN lainanne?
Alkoholismi ei nyt ole sellainen sairaus, mikä yllättäen puhkeaa.Masennus voi olla vaikea sairaus, mutta onneksi ohimenevää kun sitä hoidetaan.
En koskaan voisi kuvitella että anoppini tai omat vanhemmat joutuisivat maksamaan meidän asuntoa. Never!
Ymmärrän että kaikenlaista voi tapahtua, mutta en oleta että muut ihmiset siivovat minun sotkujani.
Mitä sitten?