Ikävöittekö koskaan aikaa ennen lapsia?
Kommentit (9)
No mun tytär on jo 16 vuotias joten aika samalta tämä jo tuntuu kuin ennen raskautta.
Useinkin, mutta sitten kun taas helpottaa, en vaihtaisi tuota ipanaa mihinkään. :)
En, koska lapset jo nuoria aikuisia (täysi-ikäisiä) ja sama vapaus, kuin ennen raskauksia. Elämäni parasta aikaa! Lapset omillaan, huolihan heistä on hautaan asti, mutta se "raaka työ" jäänyt taakse.
En ikävöi, tuli tehtyä se, mitä "kuuluukin".
Eli olin opiskelijavaihdossa ulkomailla, valmistuin, biletin ja elin sinkun elämää täysillä. Sitten olikin lasten vuoro ja todella monipuolista sekin on ollut. Aina tietysti lapset pitää ottaa huomioon, se on selvä. Erilaistahan tämä on.
Mutta en kaipaa mitään!
Sain lapset reilusti ennen kolmeakymppiä eli oikeastaan muutaman vuoden kuluttua voin taas elää aivan itsellisesti, jos haluan. Olen 41-vuotias nyt.
En tietenkään. Minullakin samoja juttuja kuin toisella vastaajista, eli ehdin tehdä paljon ennen lapsia ja nuoruus ei jäänyt elämättä, vaan lapset tulivat täydellisen sopivaan aikaan niin minulle, kuin miehellenikin.
Nyt vanhin lapsi on jo lähellä täysi-ikäisyyttä ja nuorinkin varhaisteini ja kotona menee heidän kanssaan tosi kivasti. En todellakaan haikaile aikaan ennen lapsia, vaikka ystävien kanssa sitä aikaa välillä nauraen muistelemmekin.
En kaipaa todellakaan.
Mutta pelkään etukäteen sitä hetkeä, kun viimeinenkin lintu lentää pesästä :( Mitä teen sitten? Kuka mua enää tarvii?
Jos oikein huonosti käy alan passaamaan mieheni hengiltä, teen sille voileivät ja kuorin perunat valmiiks lautaselle.... Varmaan hommattava koira sitten että on joku jota paapoa.
Ikävöin sitä aikaa lkun lapseni oli vielä alle kouluikäinen, eikä maailman pahuus, kououkiusaaminen ja asprgerdiagnoosi ollut meitä tavoittanut.