Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voivatko kuukautiset olla poissa 8 kk synnytyksen jälkeen?

18.04.2006 |

Imetän yhä poikaani säännöllisesti, mutta en ole varma, kuinka pitkään kuukautiset ovat yleensä poissa. Jos jatkan imettämistä vielä vuoden verran, niin pysyykö ne sitten poissa 2 vuotta?!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetän 1krt/vrk 1v3kk tytärtäni ja kuukautiset pysyvät edelleen poissa. Eikä mulla ole valittamista:)

Vierailija
2/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuukautiset alkoivat, kun poika oli 10 kk ja imetin edelleen (ja edelleen nytkin.. :). Minulla oli myös jonkin aikaa ennen menkkoja olo, että olenkohan raskaana. Mutta menkat sieltä sitten alkoivat, tosi epäsäännöllisinä tosin ja jatkuvat sellaisina nyt 9 kk myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoivat kuukautiset jo kun vauva oli vain 2 kk. Pari kiertoa meni ja yhtäkkiä vuodot loppuivatkin. Nyt vauva vajaat 6 kk ja imetän silloin kun neidillemme sattuu tisumaito ilman huutoa kelpaamaan=) eli kerran yöllä, aamulla ja muutaman kerran päivän mittaan. Onko muilla kokemuksia kuukautisten poisjäännistä?

Vierailija
4/9 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minulla on 10 kk ikäinen vauva ja menkat antavat odottaa itseään edelleenkin. Imetän myös. Minulle lääkäri sanoi, että joillakin kuukautiset alkavat vasta sitten, kun imetys on kokonaan loppunut, joten ei kuulemma tarvitse huolestua yhtään sitä ennen.

Vierailija
5/9 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun synnytyksestä oli kulunut vuosi, imetin tosin silloin vielä..mutta ilmeisesti maidon määrän (?)/imetyskertojen väheneminen johti siihen että alkoi..yösyöttöjä ei meillä ollut 2 kk:n iän jälkeen eli niistä ei voinut olla kiinni (maitoa tuli kuitenkin liikaa lähes koko imetysajan)..eli siis voi hyvinkin olla poissa..

t.anni 39+

Vierailija
6/9 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kiitos tiedoista!

Olin vähän huolissani, kun minulla oli sellainen epämääräinen olo (heikkous ja jotain paineita alavatsassa), niin ajattelin että olin raskaana. Mutta en ollutkaan! Sen takia halusin kysyä, voiko olla kuukautiset niin kauan poissa...tyk4:

Imetän yhä poikaani säännöllisesti, mutta en ole varma, kuinka pitkään kuukautiset ovat yleensä poissa. Jos jatkan imettämistä vielä vuoden verran, niin pysyykö ne sitten poissa 2 vuotta?!

Vierailija
7/9 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun alkoi jäädä n. kahdeksan tunnin tauko imetysten välillä, alkoivat kuukautisetkin parin kolmen viikon päästä. Eli yövieroituksen jälkeen :) Siinä mielessä olisin voinut jatkaa yösyöttöjä hamaan tulevaisuuteen... Kuukautiset on yks maanvaiva... ÖH.

Vierailija
8/9 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavi 8,5 kk, imetän enää vain illalla ja aamuyöllä, ei ole vielä kuukautiset alkaneet. On hyvin yksilöllistä, milloin taas alkavat.

Vierailija
9/9 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti oli 1v7kk kun tuli ekat menkat, imetän edelleen. Nyt tyttönen on 2v ja kaksien menkkojen jälkeen olen vihdoin raskaana:-). Olin vähän huolissani että onnistuuko tämä ollenkaan, mutta hyvin kävi! Menkkoja ei ole ollut kyllä ikäväkään, kunnes alettiin toista toivomaan.