Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks mun lapsi (5v) on alkanut yhtäkkiä pitää ihme "kurnutus" ääntä

Vierailija
14.07.2008 |

Ei itse edes huomaa että päästää tollasta ääntää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5v on puhunut jatkuvasti kohta pari vuotta putkeen, hiljenee vain nukkuessaan. Ne varmaan rakastaa omaa ääntään...

Vierailija
2/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan vaikuttaa korvien putket tai joku tällanen asiaan? t ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ei nyt sentään.

mutta ole huoleti, tuon ikäiset saavat usein päähänsä pitää jotain pakonomaista ääntä tai tehdä jotain pakkoliikettä. menee ohi itsestään kun ei kummemmin kiinnitä huomiota siihen.

Vierailija
4/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa heinien siitepöly ärsyttää ja hänen kitalakensa kutisee... Mun mies kurnuttelee ärsyttävästi kun alkaa saada allergisia oireita ja kitalakeansa kutittaa :)

Vierailija
5/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu.

Vierailija
6/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ehdottelisin. Tiedän yhden aikuisen allergisen kurnuttelijan

Vierailija
7/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin myös allergiaa...Minullakinheinäallargia ja allergia nyt pahimmillaan... Jos yksikin lääkeannos jää ottamatta, niin heti alkaa "kurnuttelu".

Vierailija
8/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee yleensä itsestään ohi.

Vierailija
9/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee häijyä, joudumme kieltämään kun meinaa alkaa yökkimään tuon takia :(. Olen ajatellut sen tic-oireena, päivittäin esiintyy.

Vierailija
10/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla tic-oire. Tätä eivät monet tiedä, ja siksi hätääntyvät, että lapsella on tourette tai muu oireyhtymä, mutta jopa joka viidennellä lapsella on tic-oireita jossain kehitysvaiheessa (liittyvät nimenomaan tiettyihin kehitysvaiheisiin). Näitä esiintyy nimenomaan leikki- ja alakouluikäisillä ja pojilla enemmän kuin tytöillä. Ne voivat olla jonkun äänteen toistelua, rykäisyjä, hassuja ääntelyjä tai liikkeitä, kuten käsien heiluttelua, pään nykimistä tai oikeastaan ihan mitä vaan toistuvaa liikettä/ääntä...

Joillain nämä ovat huomaamattomia ja nopeasti ohi meneviä, toisilla voi "kaudet" kestää pidempäänkin ja olla tosi rajuja ja häiritseviäkin.

Lapselle näistä EI PIDÄ sanoa, tai varsinkaan kieltää. Parasta on antaa olla vaan, sillä muuten lapsi alkaa stressata jotain, mitä ei pysty itse kunnolla kontrolloimaan ja tämä vain PAHENTAA oireita.