Olenko ainoa, jonka mielestä kalapuikoista se kuorrutus on paras osa?
Minä oikeasti pidän niiden päällä olevasta kuorrutuksesta, vaikka sehän on tietääkseni vain korppujauhoja ja rasvaa. Aina kun syön kalapuikkoja eikä ole muita näkemässä, syön sieltä sisältä sen kalan ensin ja sitten vasta ne kuoret. Myös mantelikalan päällä oleva korppujauho-rasva-mantelimössö on ainakin pieninä määrinä herkullista.
Kommentit (11)
Teen samoin vaikka ihmiset näkisi. Syön myös leivästä yleensä reunat ensin kun en niistä niin pidä ja keskustan viimeiseksi, samoin kun pitsasta. En ole ajatellutkaan ettei noin voisi tehdä jos joku näkee. 🤔
Tottakai se on paras osa. Suomessa myydään vin seitistä tehtyjä kalapuikkoja, ja seiti on kanlan mkuinen ja tympeän näköinen , huono kala. Onneksi en ole enää koulussa ja kalapuikot on historiaa.( kuten nakit, lenkkimakkara ja pinaattiletut:-))
Syökö joku vielä kalapuikkoja? Mulla jäi 80-luvulle.
Onhan se kuorrute sitä kalaa, seitiä, parempaa. Tympeä, huono kala, en ymmärä miksi sitä Suomessa käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt jatkuvasti, mutta silloin tällöin tulee ostettua, nopea ja helppo ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kuorrute sitä kalaa, seitiä, parempaa. Tympeä, huono kala, en ymmärä miksi sitä Suomessa käytetään?
Onhan se aika paljon halvempaa. Kala on yleisesti niin kovin hintavaa.
Tiedän monta jotka tykkää just siitä kuoresta. Et tosiaan ole ainoa. Mantelista olen henk koht sitä mieltä että sitä ei saa laittaa mihinkään. Itsellä on joskus tapana paistaa kalapuikot ja laittaa ne kahden paahtoleivän väliin.
Eräänlainen kalaburgeri kermaviili kastikkeella yllättävän hyvää.
Et ole ainoa, minäkin tykkään. Tykkään kyllä kalapuikoista muutenkin, kunhan ovat kunnolla rapeiksi kypsytettyjä. Seitikään ei ole yksi kalalaji vaan geneerinen termi useammille lajeille. Itse suosin turskasta tai kampelasta tehtyjä. Myös hauesta ja särjestä tehdyt menevät.
Vierailija kirjoitti:
Minä synnyin vuonna -88 ja siitä huolimatta olen syönyt silloin tällöin kalapuikkoja. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa, minäkin tykkään. Tykkään kyllä kalapuikoista muutenkin, kunhan ovat kunnolla rapeiksi kypsytettyjä. Seitikään ei ole yksi kalalaji vaan geneerinen termi useammille lajeille. Itse suosin turskasta tai kampelasta tehtyjä. Myös hauesta ja särjestä tehdyt menevät.
Juu sellaisena löysänä ja pehmeänä ei kyllä maistu.
Manteli ei iske, mutta kalapuikoissa olen juuri sitä korppujauhokuorrutuksesta pitänyt aina eniten.