Miehet nostavat miehiä, naisilla ei samanlaista havaittavissa
Kuulun somessa moniin asiantuntijaverkostoihin ja monesti, kun joku kysyy vinkkiä jonkun tietyn alan asiantuntijasta, tulee pitkä ketju suosituksia. Olen alkanut kiinnittää huomiota, että miehet mainitsevat yleensä vain toisia miehiä, kun taas naiset nostavat esiin sekä naisia että miehiä. Tästä oli muistaakseni jokin tutkimuskin, jossa oli päädytty samaan. Miehet lukevat myös pääosin miesten kirjoittamia kirjoja, kun taas naiset lukevat tasaisesti sekä miesten että naisten kirjoittamia kirjoja. Mitä ajatuksia teillä herää tästä? Itseäni asia on alkanut ärsyttää, ikään kuin miehet (en yleistä että kaikki, mutta osa) olisivat sokeita näkemään ja tunnustamaan naisten osaamisen.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen mutta aika jännä miten tällaiset ongelmat jaksaa ärsyttää, eikö ketään ärsytä esimerkiksi vain miehille pakollinen asevelvollisuus, se että häkessä ollut on sanonut "otatsä naiselta pataan?" apua tarvitsevalle miehelle, katu suljetaan hetkeksi vain miehiltä, vielä nykyäänkin miesten odotetaan maksavan treffeillä kahvit tai muuten on huonotapainen, sosiaalijohtaja on sanonut miehelle "tässä kunnassa ei ole ikinä annettu lapsia isälle" jne. enkä sano ettei naisten ongelmat olisi merkityksellisiä, joissain maissa juuri naisilla on todella huonot olot ja mielestäni feministien pitäisi keskittyä niihin tällaisten ongelmien sijaan.
Osaat varmaan selittää miksi miehen sukunimi on naisen sukua tärkeämpi;) ?
ei ole. Mutta mielestäni ihan lakiin kirjoitettu miehille pakollinen asevelvollisuus on vakavampi ongelma kuin se, että naiset omasta tahdostaan haluavat ottaa miehen nimen, siihen kun ei kukaan pakota. Tietenkin itse aion pitää sukunimeni jos miehelläni on ruma sukunimi, silloin hänkin saattaa vaihtaa minun sukunimeeni. Mutta jos miehellä on kauniimpi sukunimi niin sitten otan sen. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen mutta aika jännä miten tällaiset ongelmat jaksaa ärsyttää, eikö ketään ärsytä esimerkiksi vain miehille pakollinen asevelvollisuus, se että häkessä ollut on sanonut "otatsä naiselta pataan?" apua tarvitsevalle miehelle, katu suljetaan hetkeksi vain miehiltä, vielä nykyäänkin miesten odotetaan maksavan treffeillä kahvit tai muuten on huonotapainen, sosiaalijohtaja on sanonut miehelle "tässä kunnassa ei ole ikinä annettu lapsia isälle" jne. enkä sano ettei naisten ongelmat olisi merkityksellisiä, joissain maissa juuri naisilla on todella huonot olot ja mielestäni feministien pitäisi keskittyä niihin tällaisten ongelmien sijaan.
Kommentteja poistuu rankasti, kun jollain tämä asia taitaa mennä tunteisiin. Mutta miehet ovat itse luoneet tällaisen yhteiskunnan ja epäkohtansa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa akat lisää niitä miesten nimiä! ;) Näette miten paljon miehet arvostavat teitä muuna kuin patjoina ;) Niin siinä käy kun kunnioittaa liikaa osapuolta joka ei kunnioita itseä:) Nainen palvoo jopa miehen nimeä vaikka miehille olette muina kuin panoina ihan näkymättömiä;) Ohhh mitä raukkoja;)
Oma suku on Korhonen ja mies on Korhonen niin mites nyt suu pannaan?
Karju33 kirjoitti:
Joku kirjoitti näin:
"Reilu vuosi sitten kolumnisti Maria Pettersson toi esille epäkohdan, että suurin osa miehistä ei lue lainkaan naisten kirjoittamia kirjoja ja että se on ongelma, koska sellainen on ihan junttia."Kuka jaksaa lukea naisten kirjoittamia lässynlässyn -kirjoja, jotka on täynnä "Siul on oikeus siun omiin tunteisiin"-latteuksia?
Tätä väitettyä naiskirjailijoiden syrjintää vastaan puhuu "hieman" se seikka, että maailman kaikkien aikojen myydyin kirjailija on nainen. Eihän miehet tietenkään mitään 50 Shades of Grey -tyyppisiä kirjoja lue, mutta eipä niitä ole miehiä varten kirjoitettukaan.
Itseäni ainakin ihmetyttää alani naiset, jotka ovat aina vain omassa porukassaan ja vain yksi heistä viettää vapaa-ajallaan aikaa meidän miesten kanssa. Tuskin suosittelen jotain itselleni tuntematonta projekteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko siitä, että naisten osaaminen keskittyy yleensä esim. lastenhoitoon, ruoanlaittoon, talousasioihin jne. Miesten taas tyypillisemmin asiantuntijatehtäviin? Naisilla monesti myös paremmat sosiaaliset taidot ja empaattisempia.
Herramunjee, etkö ole ikinä huomannut esim. luonnontieteiden ja lääketieteen puolella naispuolisia tutkijoita, dosentteja, professoreja? Heitä on muuten paljon, ollaan usein tekemisissä.
No ei niitä nyt niin paljoa ole.
Lääkärilehti 11.8.2011
Naislääkäreillä kivinen tie professoreiksi
Vain joka kuudes lääketieteellisten tiedekuntien professoreista on nainen. Osa-aikaisista professoreista naisia ei ole senkään vertaa.
Totta kai kuuluu sanoa, että "kivinen tie" totuuden sijaan eli naisilla loppuu äly ja kunnianhimo kesken. Mm. maineikas Päivi Lipponen on asiaa tutkinut. Ja moni muu.
Tämä sitten ei taas voi mitenkään olla näkymättä esim. oikeuslaitoksessa. Olen siitä aivan varma.
" Women are nearly five times more likely to show an automatic preference for their own gender than men are to show such favoritism for their own gender, according to a study in the October issue of the Journal of Personality and Social Psychology (Vol. 87, No. 4). "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaan yhtä nettipeliä, jossa on nais- ja mieshahmoja. Oon huomannut, että miehet pelaavat yleensä sekä mies- että naishahmoilla, mutta naiset useimmiten vain naishahmoilla
Tästä oli joitain vuosia sitten joku tutkimus jonka mukaan noin 45% miehistä ja 70% naisista pelaa vastakkaista sukupuolta olevilla hahmoilla.
Meillä lapset pelaa pelejä, ei aikuiset
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko siitä, että naisten osaaminen keskittyy yleensä esim. lastenhoitoon, ruoanlaittoon, talousasioihin jne. Miesten taas tyypillisemmin asiantuntijatehtäviin? Naisilla monesti myös paremmat sosiaaliset taidot ja empaattisempia.
:D
Ihan uteliaisuuttani varmista, oletko sinä insinööri tai DI?
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on penis. Ei kovin suuri, mutta kuitenkin penis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herramunjee, etkö ole ikinä huomannut esim. luonnontieteiden ja lääketieteen puolella naispuolisia tutkijoita, dosentteja, professoreja? Heitä on muuten paljon, ollaan usein tekemisissä.
Akateeminen yhteisö on vitoselle tuskin kovin tuttu...
Vierailija kirjoitti:
Myös miehen nimi on parempi ;) Jostain kumman syystä ihan kaikki on parempaa kunhan se tulee mieheltä;)
Ei.
Jännä;)
tapa;)
kommunikoida;)
sinulla;)
Kirjoitustyyli;)
antaa;)
simppelin
kuvan;)
sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaat varmaan selittää miksi miehen sukunimi on naisen sukua tärkeämpi;) ?
ei ole. Mutta mielestäni ihan lakiin kirjoitettu miehille pakollinen asevelvollisuus on vakavampi ongelma kuin se, että naiset omasta tahdostaan haluavat ottaa miehen nimen, siihen kun ei kukaan pakota. Tietenkin itse aion pitää sukunimeni jos miehelläni on ruma sukunimi, silloin hänkin saattaa vaihtaa minun sukunimeeni. Mutta jos miehellä on kauniimpi sukunimi niin sitten otan sen. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Mitä helvetin väliä on jollain omalla tahdolla jos se suosii AINA miestä? Ja tiedoksesi akka että 50vuoden ajan se nimenvaihto oli PAKKO. Valtaosa nimenkantajista on siihen pakotettu. Mitäs siihen sanot akka että naisia tapetaan sen takia että he liittyvät miehen sukuun? Halpaa.
Missäs ne miesten nimenvaihdot? Huhuu. Ei oikein näy;) aijai. Vain prosentille kelpaa naisen nimi. Ei oikein arvosteta.
Ja miehet ovat ihan itse asepalveluksen keksineet, ovat jopa kieltäneet naisilta sinne menon. Täysin miesten oma vika.
Ja ihan kiltisti sinne menevät. Saako mies naisensa sukunimen asepalveluksen jälkeen? Ei. Kutsuuko mies naista pääkseen oman työnsä jälkeen? Ei.
Vierailija kirjoitti:
JK Rowling joutui käyttämään initiaaleja, jotta pojat lukisivat hänen kirjansa. Pojat ei tartu kirjaan jonka kannesta hyppää naisen nimi silmille.
Samasta syystä mm. J. R. R. Tolkien, T. S. Eliot, J. D. Salinger ja F. E. Siilanpääkin käyttivät etunimistään alkukirjaimia. Koska tuo tapahan on todella harvinainen kirjailijoiden keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun somessa moniin asiantuntijaverkostoihin ja monesti, kun joku kysyy vinkkiä jonkun tietyn alan asiantuntijasta, tulee pitkä ketju suosituksia. Olen alkanut kiinnittää huomiota, että miehet mainitsevat yleensä vain toisia miehiä, kun taas naiset nostavat esiin sekä naisia että miehiä. Tästä oli muistaakseni jokin tutkimuskin, jossa oli päädytty samaan. Miehet lukevat myös pääosin miesten kirjoittamia kirjoja, kun taas naiset lukevat tasaisesti sekä miesten että naisten kirjoittamia kirjoja. Mitä ajatuksia teillä herää tästä? Itseäni asia on alkanut ärsyttää, ikään kuin miehet (en yleistä että kaikki, mutta osa) olisivat sokeita näkemään ja tunnustamaan naisten osaamisen.
Naiset nyt on vaan tosi usein väärässä, mutta siitä ei jaksa/kehtaa heille huomauttaa. Parempi vaan olla huomioimatta ja palkata osaava mies.
Jos oot yhtään ympäröivää yhteiskuntaa katsellu, niin alkaa olla aika ottaa ohjat takaisin miehisiin käsiin. Naiset on ollu ratissa jo liian kauan, ja nyt ollaan menossa metikköön.
Olen sitten poikkeus sääntöön, pidän aina naisten puolta ja nostan naisia, jos on vara valita.
n46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JK Rowling joutui käyttämään initiaaleja, jotta pojat lukisivat hänen kirjansa. Pojat ei tartu kirjaan jonka kannesta hyppää naisen nimi silmille.
Samasta syystä mm. J. R. R. Tolkien, T. S. Eliot, J. D. Salinger ja F. E. Siilanpääkin käyttivät etunimistään alkukirjaimia. Koska tuo tapahan on todella harvinainen kirjailijoiden keskuudessa.
Se nyt on ihan fakta, että juuri tuo on Rowlingin syy lyhenteen keksimiseen ja käyttöön (K ei edes ole hänen oman nimensä alkukirjain). Kustannustoimittaja ehdotti lyhenteen käyttöä että pojatkin lukisivat noita kirjoja.
"eikö ketään ärsytä esimerkiksi vain miehille pakollinen asevelvollisuus, se että häkessä ollut on sanonut "otatsä naiselta pataan?""
Päätellen siitä, että tästä on nyt vuosia jauhettu, kyllä hyvin monia ärsyttää. Minustakin se on suorastaan pöyristyttävästi sanottu hätänumeroon soittaneelle ihmiselle. Muistaakseni sanoja oli mies, eli eipä paljon kanssaveljelle sympatiaa herunut ikävä kyllä.
Up