Saisitko säästöön 3000 e/kk joko yksin tai yhdessä kumppanin kanssa?
Kommentit (28)
Jos mä löytäisin kumppanin joka pystyy säästämään 2950€/kk, niin voisin.
Vierailija kirjoitti:
Saisimme.
Mutta siis mun palkka on ihan surkea. Miehellä taas ei.
Me ei yhdessäkään tienata noin paljon nettona.
Yhdessä kumppanin kanssa saisin, mutta yksin en. Säästämme nyt 2000e/kk asuntoon. Jos säästettäisiin kaikki "ylimääräinen" 3te on mahdollinen. Välillä tuo jääkin, jos ei ole mitään menoja.
Netto yhteensä 4400e
En, vaikka muuttaisin telttaan työpaikan takapihalle.
Tällöin lapset olisi otettu huostaan, voisin luopua autosta ja olisin myynyt omaisuuteni. Eikä sittenkään!
Niin no, säästöön ja säästöön. Asuntolainoihin menee yhteensä 2.500 euroa kuussa (kaksi sijoitusasuntoa). Olen sinkku, ei lapsia.
Saadaan 1000e kuussa tukia elämiseen, et jos jompikumpi ottais salarakkaan joka säästäis meidän puolesta.
Jos olisi tarve. Meillä menee kuussa lasten ja omiin rahastoihin aina 600€, ja lisäksi säästötileille kertyy rahaa. Jos pitäisi oikeasti äkkiä nipistää, saisimme varmaan viisikin tonnia säästöön. Mutta ei tarvitse, meillä on erilaisissa rahastoissa, osakkeissa ja säästötileillä aika paljon enemmän rahaa.
Saisin tuon säästöön yksinkin, palkka nettona 2800 e/kk ja siihen lisäksi pääomatuloja noin 1200 e/kk.
Ihan takuulla, tulot yhteensä 2000 €.
Peräti 3k kuussa? No ei ole sinullakaan häävit tavoitteet...
Noup. Kun yhteenlasketut nettotulot jäävät reilusti alle tuon. Ja jollain pitää elääkin. Ota yksi nolla pois, sen verran laitetaan syrjään tulevia matkoja varten per/kk.
Mulla on tällä hetkellä kotona 2800 euroa. En pidä niitä tilillä, koska yritän saada Kelaan maksamaan hammaslääkärilaskuni 644 euroa. Pankkitilillä 180 euroa. Terveisin köyhä eläkeläinen.
Juu. Kyllä siihen muutama kuukausi menisi mutta onnistuisi kyllä. Ollaan säästetty isompiakin summia matkustamiseen ja isompiin hankintoihin.
Ilman lapsia saataisiin helposti puolison kanssa säästöön 3000 €/kk.
Nyt maksetaan asuntolainaa 1600 €, se onneksi loppuu parin vuoden päästä. Tavallaan laitetaan säästöön 1500 € joka kuukausi, koska koron osuus on meillä alle 100 €.
Lasten harrastukset maksaa, samoin kaikki muu teinien kanssa. Lukio jne.
Mutta ajattelisin että meillä on ihan ok säästöt kun on n. 10.000 € hätävara, johon ei kosketa ellei tule tosi hätä ja paniikissa myytynä talokin 300.000 € (välittäjän arvio sopivaksi hintapyynniksi 450.000 €).
Vierailija kirjoitti:
Juu. Kyllä siihen muutama kuukausi menisi mutta onnistuisi kyllä. Ollaan säästetty isompiakin summia matkustamiseen ja isompiin hankintoihin.
Ai sori, luin huonosti. No, jos ihan pakko olisi niin kai sen kuukaudessakin kokoon raapisi. Aika tiukille menisi kyllä silloin perheen eläminen.
Kestäisi noin kaksi vuotta, ankarasti säästäen.
1400 nettopalkasta?
Asun yksin.