Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis kaikki aikuiset ei osaa nukkua päiväunia?!

Vierailija
24.02.2018 |

Just ystävä kertoi kuinka väsynyt on pienen vauvan kanssa, joka nukkuu hyvin (3-4h) päiväunia. Tähän minä tietenkin ehdotin, että miksei kaveri voi nukkua päiväunia vauvan kanssa. Ei kuulemma osaa nukahtaa päivällä. Vaikka on todella väsynyt.

Onko tämä yleistäkin ja mistä tämmöinen voi johtua?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa valvoa koko päivää putkeen. Päivätorkit freesaa kummasti! Ihanaa kun saa levätä hetken.

Vierailija
22/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn joskus päivällä horroksessa ja kuulen koko ajan mitä ympärillä tapahtuu. Uneen en pääse.

Se on kevyttä unta jo, auttaa aivoja palautumaan. Mulla auttaa jo sekin paljon, että hetken lepää silmät kiinni ja vaan on vaikkei ollenkaan nukahda. Kai se on jonkun sortin makuumeditaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein yhdessä vaiheessa melkein 4 vuotta 3-vuorotyötä. Ei ollut nukkumisen kanssa ongelmia, kun olit yön valvonut. Ennen 8:30 menin nukkumaan ja kello oli herättämässä siinä klo. 16-16:30. Koko tänä aikana saatoin katsoa kelloa kerran.

Vierailija
24/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku päivällä edes kuumeessa, päiväunet lopetin neljä vuotiaana. Joskus olen nukahtanut kuitenkin ja heti menee kolme neljä tuntia eipä sitten yöllä tarvitse unta odotella ja olen vain pahalla tuulella koko illan 

Vierailija
25/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväunet on kamalia. Niiden jälkeen on ihan hirveä olo, vielä pahempi kuin niitä ennen.

Eläkkeelle jäätyäni joka päivä päiväunit tunnin tai pari klo 14-16 sitten kahvia. Nukahdan heti sohvalle kun pitkälleni pääsen. Nukkumaan menen puolenyön aikaan ja herään aamulla kuudelta. Tämä sopii minulle. Mitään univaikeuksia ei itselläni ole koskaan ollut. Makkarin lämpötila 15 astetta ja paksu pehmeä peitto. Kyllä niin nukuttaa.

Vierailija
26/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuunnellu paljon kirjoja stressistä, uupumuksesta yms. Aika monessa suositeltiin ottamaan lyhyet torkut ajoissa päivällä jos oli kovaa väsymystä. Huono yöuni ei riitä. Torkut ja lepo rauhoittaa ylivirittynyttä hermostoa jolloin myös se yöuni alkaa parantua.

Niissä myös usein varotetaan, että kun on jo lopussa, sitä paahdetaan aina vaan kovempaa, koska pysähtyminen tarkoittaa ettei liikkeelle enää pääse. Siksi väännetään sitten päivät kauheella vauhdilla ja yöt ollaan nukkumatta. Kunnes tulee romahdus.

Jokainen on toki yksilö. Toiselle torkut ja lepohetket sopii, toiselle ei.

Vierailija
27/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmiset nyt vaan on erilaisia.

Vierailija
28/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun päiväunet, koska en pysty nukkumaan yöllä/aamuyöllä kun tänne kuuluu naapurista ääniä. Naapuri tai joku kummitus pitää ääntä. Joutuisin muuten ottamaan unilääkkeitä, joilla olisin väsynyt vielä keskipäivälläkin. Kun nukun liian pitkään tai herään liian myöhään olen väsynyt. Täytyy nukkua oikein niin on pirteämpi ja voi lähteä vaikka kuntosalille.

Vierailija
29/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin nukkua päiväunia ennen lapsen tuloa ihan hyvin, mutta vastuu vauvasta vei päiväunet jotenkin. Sen jälkeen olen keskittynyt yöuniin nykyäänkin, vaikka lapsi on jo teini. Ei nukuta päivällä, kun ottaa unta vähintään 8 tuntia yössä.

Vierailija
30/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun erittäin hyvin ja pitkät yöunet, joten ei nukuta yhtään päivällä. 

Vierailija
31/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä kädessä on vaikea nukahtaa. 

Vierailija
32/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena pystyin nukkumaan päivälläkin, mutta nykyään ei pysty vaikka olisi miten väsynyt.

Vierailija
33/33 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen vauvan äiti voi olla yliväsynyt, ei pysty rentoutumaan päiväunille, vaan aivot käy ylikierroksilla. Elämä on muuttunut, vauva on tullut taloon.