Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No tuli sitten jonkun toisen postia postilaatikkoon... en varmana lähde kävelemään

Vierailija
24.02.2018 |

Lähin postin oma jakelulaatikko on melkein 5 km päässä eikä mulla oo sinne suunnille tiedossa näillä näkymin mitään menoa. En omista siis autoakaan. Mulla ei oo nyt tietoakaan että milloin mun olis mahdollista mennä sinne suunnille muuten kuin kävellen, ehkä kuukauden päästä kun vanhemmat tulee kylään niin voisivat kyydittää siihen laatikolle ja takasin. Kiva -20 asteen pakkanenkin ulkona, en todellakaan lähde kävelemään jonku toisen postin takia 10km ja vielä tuolla pakkasessa. Onko siinä lain puolesta mitään ongelmaa jos laitan tuon mulle tulleen postin eteenpäin vasta 1-2kk päästä/sisällä? Totta kai se tulee silloin myöhästymään ihan älyttömästi, mutta jos kuitenkin edes sitten silloin laitan sen eteenpäin niin onko se lain puolesta ok? mistään en löytänyt ainakaan mitään aikalimittiä että minkä ajan sisällä väärin jaettu posti tulee laittaa eteenpäin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa, mutta mistä saat ruokaa?

Vierailija
2/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita postiin ja kysy, kuinka toimit. Voisiko esimerkiksi postinkantaja napata mukaansa, kun tulee tuomaan sinulle seuraavaksi postia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa se siihen oman laatikkos kylkeen ja vetäse tussilla päälle että väärin jaettu. Ottaa se jakaja sen varmaan siitä?

Vierailija
4/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää sen postilaatikkoosi selkeästi merkattuna. Posteljooni vie sen kyllä pois ja eteenpäin. Merkkaa selvästi "väärä osoite" ja jätä se poikittain näkyviin, tai teippaa kanteen.

Vierailija
5/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teippaa se siihen oman laatikkos kylkeen ja vetäse tussilla päälle että väärin jaettu. Ottaa se jakaja sen varmaan siitä?

Tuo oli ihan hyvä ehdotus. Säästyy kävelyt ja puhelinmaksut...

Vierailija
6/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaupasta, mutta se onkin tossa 700m päässä. Ei siellä nyt valtava valikoima ole, mutta hyvin saa kaiken tarpeellisen.

ap

Vierailija
7/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla seisoo naapurin sähkölasku tossa tietokonepöydällä :D odottelen valojen sammumista.

Vierailija
8/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei kiitos hyvästä vinkistä! Kokeilen tehdä tuon, vaikken tiedäkään milloin postinjakaja tulee tänne seuraavan kerran kun meille ei tuu mitään säännöllistä sanomalehteä tms. Mutta no eiköhän se siitä mene oikealle vastaanottajalle kuitenki nopeammin kuin mitä se mun viemisellä tulisi menemään :D

ap

Vierailija
9/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaupasta, mutta se onkin tossa 700m päässä. Ei siellä nyt valtava valikoima ole, mutta hyvin saa kaiken tarpeellisen.

ap

Voisit toki jättää postin myös kaupalle, siellähän se posti käy myös. Outo kummajaispaikka jos lähin postiloota on 5 km päässä ja kauppa 700 m päässä. Kaupan kannattaisi jo ottaa asiamiesposti vaivoikseen...

Vierailija
10/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti on postilaatikko jossain lähempänäkin. Ihme rutinaa....

Vierailija
11/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla seisoo naapurin sähkölasku tossa tietokonepöydällä :D odottelen valojen sammumista.

Miksi aiheuttaa naapurille lisäkuluja? Muistutus 5 e, toinen muistutus 10 e ja siitä eteen päin...

Vierailija
12/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti on postilaatikko jossain lähempänäkin. Ihme rutinaa....

Miten täältä av:lta aina löytyykin vähintään yksi tällainen ihminen. "Mitän siinä turhaa rutiset" vaikka itseltään kuuluu silläkin hetkellä "rutirutiruti". 

Oon ihan postin nettisivuilta kyllä katsonut kaikki lähimmät palvelupisteet ja kirjelaatikot. 

ap

Vierailija
13/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIellä taas närkästyneet ikitunnolliset ihmiset alapeukutelleet aloitusta kun itse varmasti ihan hyvin mielin juoksisivat viemään monta kilsaa per suunta jonkun postia. Että olenkin nyt itsekäs ihminen kun mua ei se ihan niin paljoa kiinnosta, on parempaakin tekemistä. Kuitenkaan en nakannut roskiin vaan tulin kysymään kuinka voisin toimia niin ettei siitä aiheutuisi kuitenkaan itselleni aivan liiallista vaivaa!

ap

Vierailija
14/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vivaudun viemään toisen postit vasta sitten kun itselläni on laatikolle asiaa sen jälkeen kun olen kerran ne toimittanut ja ilmoittanut tälle henkilölle että ottaa yhteyttä väärin toimittaineisiin tahoihin. Jos sen yhden kerran jälkeen tulee vielä väärin toimitettuna niin saa sitten postit kun itse tarvitsen laatikkoa joka saattaa olla pitkänkin ajan päästä

Vierailija
15/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit jättää sen postilaatikkoosi selkeästi merkattuna. Posteljooni vie sen kyllä pois ja eteenpäin. Merkkaa selvästi "väärä osoite" ja jätä se poikittain näkyviin, tai teippaa kanteen.

Ei ne postinjakajat kyllä sinne laatikkoon mitään vilkuile saati ala katsomaan siellä jo olevia kirjeitä, hyvä jos edes mainoskieltotarra kiinnostaa.

Vierailija
16/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkää seuraavan naapurin postilaatikkoon ja toivo että hän on ystävällisempi kuin sinä ja toimittaa sen eteenpäin oikealle henkilölle.

Vierailija
17/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän talossa edellisen asukkaan firma meni konkurssiin ja niitä laskuja perintäfirmasta tuli useamman vuoden ajan meidän osoitteeseen. Aina kiikutettiin ne postiin, kunnes jossain vaiheessa kyllästyttiin ja nakattiin vain paperinkeräykseen. Siinä vaiheessa ilmeisesti sitten tajusi tehdä osoitteenmuutoksen, koska laskujen tulo loppui.