Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vein apua, mutta mitäs siitä seurasikaan....

Vierailija
24.02.2018 |

Vein fb palstalta saamaani tapaukseen apua eilen illalla; elintarvikkeita, hygieniatuotteita yms tarina oli sävähdyttävä. Tänään olin marketissa ja kuinkas olla perässäni oli ko. perheen perheenjäsen kärryissään kaljaa ja lonkeroa. No säästy omat rahat niihin, kun minä pienestä hoitajan palkasta vein elintarvikkeita. Viimeinen kerta !

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ruokakaupassa keikkatöissä kassalla ja usein tuli vastaan kirkon tai sossun myöntämiä elintarvikkeiden maksumääräyksiä. Ei siinä mitään, mutta yleensä ostivat "omilla rahoillaan" vielä erikseen kaljaa ja tupakkaa. Jotenkin vain tuntuu, että jos henkilö saa maksumääräyksen ruoalle, niin voisi kuvitella, että rahasta on oikeasti tiukkaa ja tarvitsisi ne vähäisetkin omatkin rahat johonkin muuhun tärkeämpään kuin kaljaan ja tupakkaan.

Kerran joku nuoripari osti tällaisella lapulla kaikenlaista texmex ruokaa. Ei siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta ovat vain aika kalliita, eikä niistä riitä kuin hetkeksi. Sitä en kiellä, etteikö köyhäkin saisi joskus "juhlia", mutta ehkä tuollaisella lapulla voisi ostaa jotakin ihan kunnon ruokaa, josta voisi tehdä ruokaa useammallekin päivälle, jos kerran ei ole muka varaa ostaa sitä ruokaa ihan "omilla rahoilla".

Vierailija
22/27 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja välillä kuulee. Uskon että suurin osa kuitenkin on oikeasti avun tarpeessa. Ja kuka takaa, että ap:n tarina edes on totta? MIten sattuikin samaan markettiin juuri seuraavana päivänä? Olette naapureita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on moneen junaan.

Miettikää että tuskin koskaan kukaan kirjoittelee näistä hehkuttaakseen miten apuasaaneet olivat kiva kyllä sitten niin oikeanlaisia köyhiä ja miten oikein osaai avustaa valiten vielä oikeaoppisen kohteen.

Sellainen kunnon ihminen ei nimenomaan niin tekisi.

Anteeksi, mutta voisitko kiinnittää huomiota oikeakielisyyteen. En halua ilkeillä, mutta viestin sisältöä on vaikea ymmärtää. 

Vierailija
24/27 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo perheenjäsen mies? Ei ole mitenkään harvinaista, että näissä avustuksia tarvitsevissa perheissä ruokaa yms tarvitsevat lähinnä vain nainen ja lapset. Miehellä riittää rahaa omiin kaljoihinsa ja röökeihinsä eikä niitä rahoja tietenkään voi käyttää ruokaan ja vessapaperiin. Tästä syystä avustan lähinnä vain yksinhuoltajia. 

Oles tarkkana. Monet noista yksinhuoltajina esiintyvistä onkin naimisissa olevia.

Mistä tiedät? Huhupuhetta vai omaa kokemusta? Ihan mielenkiinnosta kyselen, olen itsekin antanut apua enimmäkseen yksinhuoltajille. 

Vierailija
25/27 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut ruokakaupassa keikkatöissä kassalla ja usein tuli vastaan kirkon tai sossun myöntämiä elintarvikkeiden maksumääräyksiä. Ei siinä mitään, mutta yleensä ostivat "omilla rahoillaan" vielä erikseen kaljaa ja tupakkaa. Jotenkin vain tuntuu, että jos henkilö saa maksumääräyksen ruoalle, niin voisi kuvitella, että rahasta on oikeasti tiukkaa ja tarvitsisi ne vähäisetkin omatkin rahat johonkin muuhun tärkeämpään kuin kaljaan ja tupakkaan.

Kerran joku nuoripari osti tällaisella lapulla kaikenlaista texmex ruokaa. Ei siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta ovat vain aika kalliita, eikä niistä riitä kuin hetkeksi. Sitä en kiellä, etteikö köyhäkin saisi joskus "juhlia", mutta ehkä tuollaisella lapulla voisi ostaa jotakin ihan kunnon ruokaa, josta voisi tehdä ruokaa useammallekin päivälle, jos kerran ei ole muka varaa ostaa sitä ruokaa ihan "omilla rahoilla".

Kuulostaa kurjalta. Toisaalta ymmärrän, että vähävaraisellakin tekee välillä mieli ottaa kalja tai siideri. Olenpa tehnyt niin itsekin, vaikka rahat olisi voinut käyttää johonkin järkevämpäänkin. Varsinkin jos oli kavereitten kanssa illanistujaiset niin ei tehnyt mieli lipittää vain vettä. 

Vierailija
26/27 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä totuus on, että ne oikeesti apua tarvitsevat ei kehtaa fb- ryhmissä kerjätä.

Mitä kautta he sitten saavat apua? 

Vierailija
27/27 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ne kokee tarvitsevansa kaljaa viinaa tupakkaa. On ihmisen oikeus käyttää sossurahT mihin lystää

Joo no sitten ei tarvitse pyytää "apua" muilta. Vai onko sun mielestä ihan ok jos mä vaikka alan säästää omat rahat etelänmatkaan ja pyydän tuntemattomilta "apua" ruokaan kun rahat ei riitä?